• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

EA: jag fick instruktioner att börja spruta på dag 2 el 3, inte på dag 1(?). Iaf, på mig ska de ta ett UL om vi är osäkra på dag 1 - för jag har ju samma problem som dig med spottings. Jag fattar inte - förr var jag tvungen att ha mensskydd även på natten men det behöver jag nästan aldrig längre, inte ens när det är som mest intensivt. Undrar om min slemhinna har blivit tunnare så att det är mindre som kommer ut? El så har mensen bara blivit mer utdragen så att det är samma mängd men i fler dagar, så att det är därför...

Opraktiskt är det iaf, för i så fall får jag flänge ner till Götet för UL trots att vi är uppe i den värmländska hålan nästa helg. 2,5h enkel väg... Men vad gör man inte.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-05-05 11:19:31 följande:
    mugglan – ah! Det ska alltså vara som mensvärk också. jag tror jag haft sammandragningar sen v 20, nu blir det nästan så fort jag reser mig upp eller går för fort så hårdnar det. Men det är ju inte obehagligt eller gör ont. Men det kommer väl. 
    Det låter precis som för mig. En del får så kraftiga sammandragningar att de blir tvungna att stanna för att de ska avta men så hade jag aldrig. Jag kände ibland bara att magen hårdnade men det var aldrig obehagligt. Förvärkar hade jag först när förlossningen väl startade.

Oupsie: sådana där karlar gör mig lite lätt vansinnig också. Han lät inte superengagerad om man säger så...

• Snorkfröken77

muggles - Det är säkert så att man upplever sig själv större än vad andra tycker. Maken tog första fotot på mig som gravid för någon dag sen och det var inte vackert Jag hoppas intensivt på att vikten ska stanna av men det är nog kört för min del

Jag tror inte jag skrivit det, men vad spännande att ni ska testa ivf! När skulle ni köra igång?

• Fru E

Mugglan-jag börjar spruta på dag 2 med men frågan är ju när dag 1 är........jag har innan följt rådet från gyn att värk och rött är dag 1 inte bara brunt. Men denna gången var det rött direkt och ändå hyfsat för att vara mig så jag trodde det var dag 1 men jag har blivit lite lugnad av en bekants bekant som har gjort 10 ivf:er

• passionsblomman

Snorkis, okej då tycker jag vi bestämmer att lilla My/hattifnatten/hemulen eller vem h*n nu är får ta och stanna på plats ett gäng veckor till!

Mugglan, jag är också rätt sträng och avskyr tjafs och framförallt gnäll. Aahhh! Jag brukar säga att du får känna precis vad du känner och vara arg, glad och ledsen vilket som helst, men gnäll inte utan berätta riktigt vad det är! -Åh,  jag blir irriterad bara jag tänker på det där gnället märker jag...

Hahah, förresten så var vi ju på fotbollsmatch i helgen och det var verkligen snorkallt. När vi åkte på förmiddagen sken solen, men under matchen ven nordanvinden. Vi var två mammor där som hämtade filtar och jackor som ungarna fick värma sig i när de var utbytta. En del pojkar tyckte inte alls att det behövdes. "Max, ställ dig upp och kom hit och ta på dig jackan. Det var inte en fråga" kommer då ur mig lika självklart som om han vore min unge. Det roliga är att någonstans märker folk-barn som vuxna-när det inte finns något förhandlingsutrymme utan är enklast att göra som kärringen säger...

Hans mamma gav mig förresten ett strålande leende och sa "underbart-det var inte en fråga- det ska jag också börja använda. Det kan ju vara en aning känsligt att säga till eller strya upp andras barn. Tur att hon inte var så.

• Lapinette

Jösses Snorkis vad du skrämdes! Trodde du menade mig och jag tänkte i vilken tidning har jag varit i??!!

Snorkis - du går säkert ned de där kilona sedan. Jag har vänner som har blivit supertunna och smala (smalare än de var tidigare) efter sin graviditet så du vet ju inte alls hur det kommer att bli, kanske kilona rasar.

Ego - själv är jag mör i kolan efter 1,5 timmas snack hos soc. Börjar gilla henne mer och mer och speciellt då hon verkar vara så positivt inställd till oss!

• nennesjuttioåtta

lapinette – OOOH hur gick det, hur gick det?!?! 

• Lapinette

Det kändes bra och maken pratar på svenska och jag är såååå stolt! Vi gick igenom hela släketen på bådas sidor och hon verkade nöjd med att vi står så nära våra familjer etc. Ska träffas igen om 3 veckor och ha skrivit ytterligare två punkter, har för mig att den ena handlar om religion/livsåskådning och den andra är om vår relation. Hon nämnde också att hon jobbar hela sommaren ...tjohoooo!!!! så vi blir säkert klara med våra möten då.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen