Anekdot menade jag...
Megalångt ego-pladder:
Sista dagen på Ön blev riktigt trevlig, fint väder så slöade på stranden på dagen, och vattnet hade äntligen blivit lite varmare igen så det var uthärdligt att bada. På kvällen var vi på en riktigt riktigt bra restaurang och åt en delikat femrätters överraskningsmeny - dock ett klart kulinariskt minus att dricka äppelmust istället för sjukt smarriga viner till maten, men men, det tar vi igen i framtiden! Det var perfekt för maken i alla fall eftersom jag kunde köra dit och hem, vi har funderat på att åka dit i flera år men inte blivit av för det känns så trist när någon måste avstå från vinet bara för att vara chaufför.
Åkte morgonfärjan igår morse och hängde sen hos en gammal kompis i Stockholm hela dagen, kom upp hit framåt kvällen. Jag är dock mer less än vanligt på att vara här - det är makens pappas hus (landställe), ett fint gammalt hus men ingen bor här längre utan det används egentligen bara som fikaställe för grovjobbare/lagringsplats för gammalt skräp... och städas ALDRIG. Det brukar vara rejält grisigt och vi brukar tvingas göra en ordentlig städomgång för att ens klara av att vara här i några dagar, men den här gången är det grisigare och äckligare än någonsin... Jag känner att jag ger upp nu, det är fan ingen idé att hålla på och försöka städa (gammalt och slitet och ingrott som tusan så det GÅR ju inte ens att få rent) när det sen ser lika äckligt ut igen efter någon vecka. Hade en allvarlig diskussion med maken om det här igår - han tycker som jag men det är ju inte hans ställe, vi bor ju dessutom så långt bort annars så det är svårt för honom att påverka situationen mer än att han kan försöka prata med sin far. Något som inte lyckats så vidare bra tidigare.
Om vi får barn kommer jag nog mer eller mindre helt lägga ner att åka hit, det känns som en klar hälsorisk att låta en bebis bo i det här huset... Trist, för maken vill ju gärna vara här lite på somrarna åtminstone...
Ikväll blir det antagligen grillning hos en kompis, trevligt att träffa dem och trevligt att slippa ifrån "grishuset" en stund. Sen väntar 1-2 dagar hos makens mamma på en skärgårdsö.