I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Nu jakt efter strömsladd till kollega, sedan lunch och sedan tåg till Stokholm för mässa
Kram på er!
Nu jakt efter strömsladd till kollega, sedan lunch och sedan tåg till Stokholm för mässa
Kram på er!
Flamman-åhhhh älgkött vad gott! När vi växte upp hade vi viltkött varje vecka eftersom min pappa är jägare, nu kan jag nästan sakna det när han inte jagar lika mycket längre
Daa-stå på dig!
Blommis-ruvardag 7 idag en vecka sedan FET än så länge har det gått bra det är nu som toaskräcken börjar känner jag.
Hur jag mår mentalt, då måste jag bli sådär neggo igen men men you asked for it . Jag kan inte påstå att jag tycker det är mysigt att ruva eller känner en glädje över det så ofta eftersom vi har många misslyckanden bakom oss.
Jag tappade nog hoppet om att vi ska lyckas en bit in på ivf resan tror jag. Alla säger att man inte ska ge upp men jag har lätt för att göra det och gräva ner mig i den onda spiralen och inte komma ur den. Tankar på att vi kanske inte kan få barn är något som jag funderar på varje dag och som tär och ruvningen gör det inte lättare. Men det är oerhört coolt att se sitt lilla embryo på tvskärm tillsammans med maken och tänka att det kan kanske lyckas. Första ruvarveckan brukar gå bra men den sista är en ren pina som alltid sllutar i att spåren börjar kring rd12.
Jag vill vara sådär glad över att ruva och tänka att det kan vara något och vi kan kanske i framtiden lyckas men just nu välljer jag att vara neutral och tro att det går som det brukar så skyddar jag mig själv. Till vännerna är det oerhört svårt att förklara hur jag känner och hur mycket av min tid som jag ägnar åt detta när de själva fått barn när de velat eller innan.
Hela denna fråga är en stor del av min värld just nu
Så nu har jag kräkt av mig lite lite flummigt
Sen att tänka att man måste vara lugn och avslappnad för att det ska lyckas gör en inte lugnare utan snarare motsatt effekt
Blommis-LOVAR
Men vad söta ni är
*vinkar till alla*
Jag gömmer mig inte
Åkte på mässa i Stockholm i tisdags middag och kom hem igår kväll så har inte haft tillgång till datorn så mycket. Bra att åka iväg för att skingra tankarna mycket. Men har nog lyckats få en del kollegor att tro att jag är på smällen eftersom jag beställde in alkoholfritt och den första kvällen hade de bara läsk som alkoholfritt vadå tydligt!
Så det blir till att skåla fort när vi har konferens i mitten av november i så fall.
Ingis-KRAM!!!!!! Säg till om du vill luncha eller fika någon dag
Lanovia-tjoho för att huset är klart! Med vårt går det långsamt och det är oerhört frustrerande! Jag vill sätta igång ordentligen men snart tror jag att maken är trött på mitt tjat för han är inte lika begeistrad längre känns det som...........jaja nu är min plan att vi ska vara klara till första advent så att vi kan ha lite glöggparty, gäller bara att maken är med på det eftersom jag inte klarar alla grejor själv
Ingis-tom på en välbesökt restaurang i Stockholm som vi åt på så var läsk enda alternativet.......men på den stora festen på mässan på kvällen hade de faktiskt både rött och vitt vin alkoholfritt och kyparen kom ihåg att jag drack alkoholfritt när de skulle servera det röda till huvudrätten
Fru Bygg-säger som Ninnis tänk på dig själv nu och avboka! Ta en lugn dag!
Ninnis-på ett sätt var det ganska skönt med konferens eftersom det skingrade tankarna, bara kvällarna som är svåra att hantera lite med alkoholen
Läste om BT-fika och ni är så välkomna när ni vill har insett att vi kommer att ha det stökigt många veckor till och då är det lika bra att bjuda in folk när man vill istället för att vänta tills det är klart!