• Fru E

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

*lovar att bättra mig *

Men idag kl 16 är det dags

Ninnis-första gången tyckte jag med att det var mysigt att ruva, att veta att man skulle kunna vara gravid men antar att jag blivit lite luttrad längs vägen. Skillnaden med er är att detta är er första riktiga chans medan jag och maken hela tiden har haft förutsättning nästan varje månad så jag har inbillat mig att ni kommer att lyckas

• Fru E

Ninnis- det är bara jag som i mitt huvud har fått för mig att de där man hittar något fel på lyckas oftare på ivf eftersom det är deras "chans" medan vi som inte har några synliga fel har sämre chans att lyckas eftersom vi "borde" kunna lyckas på egen hand *vimsigt jag vet *

Dags att åka till Ikea och seda kliniken!
    Tittar in i kväll igen

• Fru E

*kliar mig i huvudet och undrar vad jag gör uppe än*

Ja just det maken tvingade mig att titta på film för att lugna mina ruvarnerver

Ruvar på ett 6 celligt embryo där det gjorts AH *kryss i taket* och vi har 9 kvar i frysen

Allt såg ut som det skulle så nu är det bara att knapra piller och stoppa upp vissa andra i dryga två veckor eller mindre

• Fru E

Ninnis-ger dig en kram och även här!
    Koko i "min andra tråd" fick även hon "bara" ett ägg tillbaka och utav det blev det en liten pöjk som nu även har en lillebror på naturlig väg!
    När det där guldägget kommer är det ingen som vet men nu tar vi en dag i sänder som vi sa och ser vad som händer *påminn mig om det om en vecka*

• Fru E

Bruttan-snöööööö brrrrrrr! Här regnade det och blåste rejält imorse = skitväder

• Fru E

Ninnis-jag har inte tränat på gym någon av ruvningarna men det beror på största delen på att jag var överstimulerad och fick inte men hade nog inte gjort det ändå. Denna gången är min plan att hålla mig till promenader om jag får för maken som helst vill låsa fast mig i soffan

• Fru E

Fru Bygg-alla har vi problem som vi får skriva om här *hytter med fingret* så berätta nu för tråden

• Fru E

Ninnis-jag tror att vi fick tillbaka ett embryo från vår första ivf och då var ÄP på en onsdag och ET på fredagen dvs det odlades i knappt två dagar och hann bli 4 celler. När de tinat det hann embryot dela sig till nästan 6 celler innan vi gjorde FET så man kan kanske säga 2 1/2 dag innan det är 6 celler för vår del men det är olika hur de delar sig.
    Vid vår andra ivf hade vi ÄP en fredag och återsättning en måndag och då hann de dela sig till 8 celler har jag för mig

Oftast kan de se vilket ägg som ser bäst ut på just dag 3 men det behöver inte betyda att det ägget hade klarat sig till dag 5 tex utan de går på det som ser bäst ut just då *svårt att förklara*
    För att embryona ska bli blastocyster som de blir när man odlar så länge som er klinik krävs det väldigt mycket och det är vanligt att många faller bort som skulle kunna klarat sig om de blivit nerfrysta eller kommit in i livmodern. Dvs ditt embryo kan mycket väl klara sig i dig trots att de andra inte klarade av att bli blastocyster
    Det är det här som jag tycker är så svårt att veta eftersom alla kliniker tycker olika om vad som är bäst dvs det finns ingen entydig forskning som visar vägen *mutter*

• Fru E

Fru Bygg-jag tycker att det är "roligt" att läsa om er andras problem med så snöar man inte in sig helt på sitt eget

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans