• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Mäh. Så missar jag att kommentera Hvidis: Spännande med jobbstart på måndag.
    Och fint med nya höstgardiner.
    (nu när jag skriver får jag ett svagt minne av att Hvidis och Ninnis hunddagis på något sätt förekom i marginalen i en av mina drömmar... Fullt möjligt. Ett tecken? )

• Norrskensflamman

Daa: det känns lite hoppfullare, men det är mycket gråt som vill ut bakom ögonlocken. Sån där gråt för att lätta på trycket, du vet.

• Daa

Jaa, sån gråt. *kramar om och vaggar*

Norrskensflamman skrev 2010-09-02 11:58:18 följande:
    Daa: det känns lite hoppfullare, men det är mycket gråt som vill ut bakom ögonlocken. Sån där gråt för att lätta på trycket, du vet.

• Villemoa

Flamman: gråt du bara! *skickar med massor med näsdukar och vadhelst annat du vill ha* Kram

Blomman: kramar till dig. Hoppas du får uppleva många fler såna stunder!

Heloise: hur är det med dig idag? Kram

Hvidis: härligt med nya gardiner! men fyy vad jobbigt att vakna en gång i timmen!

Jag har städat på övervåningen idag så nu har jag ONT! Att jag ska envisas med att städa när jag vet hur det blir sen. Men det är svårt att gå hemma och inte göra nåt...

• Daa

Villemoa: jag kan tänka mig att det lätt blir så. Har du någonting på gång vad gäller foglossningen och ischiasen (mamma kallar det för "uschias", för det passar bättre tycker hon, mer talande så)? Sjukgymnastik eller akupunktur?

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-02 11:17:03 följande:
    Sanslöst!Maken konstaterade genast att gubben måste vara nekrofil eller något. Tänk er själva att ha sex med något som ser ut och känns som en människa men som är helt livlöst! Inte lär han få någon ny flickvän heller. Hur förklarar man bort en sådan docka? Det är annat än att hitta ett foto på exet i plånboken.

*skriver under*

Usch! Tänk er att veta att någon har en sådan docka av en själv! Kan man inte stämma någon för "missbruk av identitet" eller nå´t.

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-02 11:18:17 följande:
    Haha! Bra idé, jag ska testa det på maken. "Men älskling, de skickar ju hit den alldeles gratis!"

Ja GÖR det! Det vore så roligt att höra om hans min då...

• Heloise

Blomman: jag håller med Daa och önskar dig massor av sådana nära ögonblick! En del musik går bara rakt in i hjärtat, otroligt egentligen hur vilkt främmande människor kan beskriva ens egna känslor så perfekt!

Lilla mysiga ninnis-vovven, jag blir så hundsugen när jag läser om er och lille vovven, men att slänga in en hund i 3 katter och snart en bebisröran i smurfhuset är nog att utmana ödet en aning, så jag får sukta och längta på håll!

Flamman: gråt ut allt som måste gråtas ut, Kramar!

Hvidis: mysigt med latte och gardiner, jag borde sy gardiner, eller ärligt talat sy någonting...

Villemoa: städa, ja det borde jag också göra, funderar på att hyra in städhjälp, men är nog för snål, och va fasiken ett litet plutt hus ska man väl kunna städa? Men jag ska städa sen efter den 23oktober, av bara den, ett rum om dagen, så där supergrundligt. Tills dess underhållsstädar jag bara och skyfflar skit från ett hörn till ett annat

Idag har förkylningen blommat upp ordentligt och jag har feber, ont i halsen , huvudvärk och snorig näsa, ska gå tillbaka till sängen igen, var bara upp för en macka och en kopp te. Jullan har varit lugn, blir bebisar påverkade om mamman är förkyld? Eller är det bara så att jag är en tråkmorsa som bara sover, därför blir det inge aktion i magen?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans