• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru E

Skriver lite snabbt, sitter på X2000 ner från Falun.......

Tack för alla kramar om uppkörningen känns så surt att bli kuggad på en sån sak men men jag försöker att glömma det. Har fått ny tid så inom 2 veckor blir det en ny chans

Daa-uppkörningen i övrigt kändes ok, var oerhört nervös i början men uppkörningsläraren var bra på att få en att slappna av så efter säkerhetskontrollen och första krypkörningen kom jag igång. Fick göra om båda banorna två gånger varav den ena var att han ville se lite mer jävlar anamma (jag gjorde allt rätt ändå) kan säga att min lärare inte var överens med uppkörningsnissen.............har gärna den uppkörnignsläraren igen om det blir så men kommer nog att vara lite nervös över trafikbiten även om han berömde mig i övrigt för körningen.
    Inte lätt att välja om du ska köra i 110 eller 80 på en 100 väg, pest eller kolera liksom men men bara att komma igen försöker att inte älta det men gahhhhhhh vad svårt! Tänk om tänk om tänk om tjaa ni vet.....

Heloise och Flamman-kram & på er!

• Heloise

Nu känner jag att ajg blir lite så där gravid-arg...

jag är av ngn outgrundlig anledning så j-vla sugen på gyros, som de har på en pizzeria i stan, jag säger det till Panzer, som dessuomt upprepar en gyrostallrik 2 ggr. Jag går och duschar, har ett missat samtal, det är Panzer som ville veta vad jag ville ha, jag sä'ger men det vet du ju, jag ville ha en gyrostallrik. Ojdå, det fick du inte, du fick en gyrospizza. JAG VILL INTE HA EN PIZZA!!! Jag vill ha strips, salt och tzatziki, lite bränt odefinerbartkött och mer salt. Men nä det var för svårt att komma ihåg. Våga fan skaffa barn med honom, kommer han inte ihåg en sådan sak så kommer han väl itne ihåg jullan på dagis heller *muttrar surt*

Jag vet att det är larvig, men jag ville verkligen verkligen ha den där gyrostallriken, och eftersom det är så sällan jag verkligen är sugen på nått nuförtiden så blir det liksom jättetragiskt när jag inte får det jag vill ha

• Fru sy

Aleta: Riktgt snygg klänning!!

Fru E: Trist med missad uppkörning, men du tar det nästa gång vännen.

Heloise: Tror jag förstår vad du menar, ibland är man så sugen på något och kan absolut inte tänka sig något annat och då blir det bara fel om man får någon annan mat. Jag är lite sån i vanliga fall oxå, men har märkt att jag är extremt beroende av att vi äter sånt jag är sugen på just nu är jag mår illa. I kväll fick jag faktiskt i mig en hel portion mat, lite mindre än vanligt men ändå. Det har jag inte kunnat på flera dagar. Mannen ringde och ville köpa pizza på vägen hem men jag var så sugen på Isterband och potatismos med persilja som vi köpt hem, så det blev de! Konstigta saker jag blivit sugen på, liksom vanlig husmanskost som jag i vanliga fall inte alls är speciellt glad för...

• Fru sy

Glömde ju att jag skulle skicka över en kram till dig Heloise, så jag gör det nu. *Skickar över en stor kram* Hur blev det förresten fixade du att äta pizzan eller blev det något annat. Jag tror att min man hade fått vända faktiskt, så hade han fått äta pizza till frukost imon om jag varit du (Mannen älskar att äta kall pizza till frukost så det hade nog inte varit en så stor uppoffring för honom)

• Fru sy

Förresten har vi berättat för sväronen nu oxå, kändes som det var dags eftersom mina föräldrar vet och en del på jobbet. De blev jätteglada. Svärfar verkade bli mest lite chockad men svärmor skrek i telefonen och var tvungen att sätta sig ner ROLIGT!!

• Villemoa

Heloise: know the feeling! När jag väntade Moa köpte min man hem helt fel saltgurka och ååh så ledsen jag blev för jag ville ju ha en viss speciell sort!

• Heloise

Åh vad bra då är det inte bara mig det är fel på, men så kom han hem och var så gullig att jag inte iddes vara grinig, och det gick bra med pizza med, fast tallriken hade varit bättre

Nu ska vi kika på val utfrågningen av Reinfeldt och jag ska bli lite upprörd över bristande kompetens hos utfrågarna !

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-09-02 20:10:16 följande:
    Heloise: know the feeling! När jag väntade Moa köpte min man hem helt fel saltgurka och ååh så ledsen jag blev för jag ville ju ha en viss speciell sort!

Kan nog inte alltid vara lätt att vara mannen bredvid en gravid kvinna heller Har du haft några sådana speciella saker som du varit jättesugen på under den här graviditeten?

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-02 20:16:49 följande:
    Åh vad bra då är det inte bara mig det är fel på, men så kom han hem och var så gullig att jag inte iddes vara grinig, och det gick bra med pizza med, fast tallriken hade varit bättre   Nu ska vi kika på val utfrågningen av Reinfeldt och jag ska bli lite upprörd över bristande kompetens hos utfrågarna !

Det var ju bra. Kanske kan bli tallriken imon då

• Villemoa

Efter att illamåendet gått över var jag sugen på rejäl mat, inget flottigt eller sött. Så hade jag dille på surt också. En kväll blev jag så jäkla sugen på grapefrukt och dagen efter låg flera i kylskåpet nu är jag mest sugen på sött. Kakor och sånt men jag försöker hålla det i schack även om jag bara gått upp 3 kg totalt. Som min BM sa: "se till att inte lägga på dig på bredden". Fru sy skrev 2010-09-02 20:16:56 följande:

Kan nog inte alltid vara lätt att vara mannen bredvid en gravid kvinna heller Har du haft några sådana speciella saker som du varit jättesugen på under den här graviditeten?
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans