• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Grattis till första steget mot nya möjligheter flamman!
     Kramar i mängder! Puh!
    och du, inboxa om du behöver ventilera mer och behöver du ork oh stöd så är vi här!
    Det är ju svårt att riva upp roten utan att lite jord virvlar upp...

• Heloise

Stoar kramar till dig Flamman: för att ni tagit steget och besökt en läkare. De säger ju att det första steget är det svåraste. Klart att det är jobbigt att orka ända in i mål, men så länge viljan och kärleken finns där så tror jag att ljuset i tunneln kommer snabbare än du tror!

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-02 13:07:23 följande:
    Heloise; Annika och Britta & Silver har jag ett gäng
    Tja vill du sälja dem så köper jag gärna

Jag väntar på att försäkringskassan ska ringa upp, jag fattar inte hur jag ska fylla i havandeskapsansökansblanketten, som i jag fattar verkligen inte ALLS hur jag ska fylla i den!

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-09-02 12:29:44 följande:
    Blomis: Jo, så ära bor vi faktiskt. Vi har faktiskt lågt liggande planer på att komma ännu närmre.. Men altså... jag är ju kattmänniska ut i fingersptsarna. Kominerat med kattpensionat kanske? Eller så får jag tita lite mer på han hundmannen, millan, eller nått, han får mig till att vilja gilla hundar!Men jag är absolut öppen om ninnis vill! Ideerf har jag alltid massor av!

Vad har ni för planer?? Komma ännu närmre? *hoppas*

Är det någon jag skulle kunna tänka mig att öppna hunddagis med så är det nog dig Hvidis När jag är färdig med flygbranschen så får vi brainstorma! Men katter? Njaaaa...

• Norrskensflamman

Hvidbrud skrev 2010-09-02 13:19:05 följande:
    Grattis till första steget mot nya möjligheter flamman! Kramar i mängder! Puh! och du, inboxa om du behöver ventilera mer och behöver du ork oh stöd så är vi här! Det är ju svårt att riva upp roten utan att lite jord virvlar upp...

Haha, den tar jag med mig och lägger till mina favoritcitat: Det är svårt att riva upp roten utan att lite jord virvlar upp!  Så träffsäkert Hvidis

Tack snälla, rara, underbara tjejer för ert stöd ♥ ♥ ♥

Nu ska jag snyta mig, torka tårarna och jobba vidare. Sträcka på ryggen och knycka på nacken minsann. Vi tar oss igenom det här.

och <===== =======>

• Fru sy

En stor kram till dig Flamman. Det är klart ni tar er igenom det!

• Hvidbrud

Ninnis: jo, vi pratar ju lite löst om att köpa hua istället för att betala en förmögenhet i hyra varje månad. Det ska vara på bra pendlingsavstånd osv då kommer vi ju onekligen närmre er!

• Fru sy

Nu har jag pratat med rektorn och berättat hur det ligger till egentligen. Vi bestämde att så länge skall han säga att jag åkt på inflensan två gånger på rad, och så kommer jag berätta för dem jag vill när jag kommer tillbaka. På ett vis känns det skönt, han uppskattade min ärlighet. Men sen känns det som jag sviker dem på jobbet. Jag vet att jag inte får tänka så men efter allt tjafs i våras då jag fick stanna kvar och en annan person fick en tjänst med färre timmar känns det liksom som jag lurat dem... Men samtidigt visste dem ju att jag var nygift när jag började, och att jag är i den åldern då det börjar bli aktuellt med barn...

• passionsblomman

TJOHOOOO!
    Aleta: (och alla andra)

Sambon ska på intervju angående jobbet han söker, nästa onsdag!
    Det är visst någon slags grupp-grej, med ett första urval.
    Så det är ju flera steg kvar, men jag fick visst åtminstone ihop ett brev inessant nog att boka in intervju utifårn.

*Jätte jätteglad*

OM detta skulle gå vägen så är det visst redan i oktober det ska dra igång.
    Bye bye ärkeas-häxan på andra jobbet...

OM alltså...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans