• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Härligt blomman med ett steg i rätt riktigt. Då får vi hålla tummarna att det går bra för sambon på onsdag.

• passionsblomman

Fru Sy, det där du känner är en klassiker och BARA totalt onödigt. För du vet lika väl som jag att ingenting i ditt liv kommer att bli viktigare än den familj du bildar. Nu är det den tiden, och jobba hinner du. Och barn får folk. Och i förlängningen ska din arbetsgivare vara väldigt glad och tacksam för det-annars kommer själva arbetsgivaren i framtiden icke att behövas.

• Norrskensflamman

Yeeehaaaa! Jätteroligt och spännande Blommis Hoppas, hoppas sambon så småningom slipper satmaran på jobbet *håller tummarna hårt* Tänk att få säga åt henne: "Du kan se på min rygg när jag går"  hehehe...

• Norrskensflamman

Fru Sy, känn INTE dåligt samvete! Att bilda familj och föda barn är liksom ganska naturligt. Om arbetsgivaren har problem med det så är det hans problem och han är tillika bombad. Inte ens värd att känna något som helst dåligt samvete inför. Och ang kollegan; du hade ju lika gärna kunnat INTE bli gravid, utan stött på patrull och det hade gått ÅRATAL utan att det blev nån bebbe. Då hade du ju jobbat under tiden. Du kan väl inte ha dåligt samvete för det! Nej, det var ju bara en lyckans, himlans TUR att det blev nåt så fort och det är ju bara något positivt och glädjande. Skit i vad både kollegor och chef tycker du.
    Koncentrera dig på att vara gravid

• Villemoa

Vad spännande för sambon Blommis, då ska jag hålla tummarna!

Fru sy: kan bara skriva under på det Blommis säger. Exakt så där kände jag i våras när jag var sjukskriven. Jag hade ju precis börjat där så det kändes inte så jättebra att behöva vara borta. Jag började ju terminen med att bli sjuk efter en dag och så fick jag vara hemma och vabba med Moa i samma veva. De första dagarna av sjukskrivningen låg jag hemma med sån ångest och dåligt samvete, det blåste bort sen kan jag berätta när jag tog mitt förnuft till fånga för det finns INGET som är viktigare än familjen!

• Fru sy

Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra. Och det konstiga är att vi precis innan vi fick plusset pratade om detta hemma och att ingenting annat är viktigt när man väl har en liten i magen. Men sen helt plötsligt bara försvinner de tankarna och så sitter jag här och tänker i fel banor igen. Och det vill jag verkligen inte egentligen!

• Fru sy

Nu ska jag försöka göra som Flamman skrev "Skit i vad både kollegor och chef tycker" och återgå till filmen jag tittar på!

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-09-02 14:30:09 följande:
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra. Och det konstiga är att vi precis innan vi fick plusset pratade om detta hemma och att ingenting annat är viktigt när man väl har en liten i magen. Men sen helt plötsligt bara försvinner de tankarna och så sitter jag här och tänker i fel banor igen. Och det vill jag verkligen inte egentligen!

Nä man är så klok ibland så sitter man där sen och oroar sig för vad folk ska tycka. Man är allt bra knasig ibland!

• Ninnnis

Blommis, nu blev jag också jätteglad å era vägnar! Jag håller tummarna för din sambo

Hvidis, JAAAA! Flytta närmare!

Jag fick plötsligt massor att göra på jobbet, men nu är jag färdig och ska jag gå och träna. jag skulle egentligen ha tränat med gudsonens mamma men hon blev sjuk, så nu passar jag på att gymma på jobbets gym istället.

och kram på er!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans