• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Hvidis, jag kopierade och klistrade eftersom jag inte vet hur ni andra gör hjärtan.
    Visst är de snoriga och visst saknar man dem. Nu jobbar ju inte jag, men när jag jobbade heltid så kändes det som om jag var den enda mamman i världen som gjorde det. Dottern var alltid sist kvar när jag kom.

Flamman, jag har läst franska i sisådär nio år och inte ett jota minns jag! Färskvara som sagt!

Visst ser det underbart ut! Jag ska testa poolen som är där i mitten med en bro över.
    Det bästa är att det inte är superdyrt, bara dyrt, men tre nätter tyckte vi att vi kunde unna oss.
    Vet ni vad, det finns hundratals sådana där ställen i Marrakech och man kan hyra hela huset med alla rum om man vill. Vilken trådträff vi skulle kunna ha! En lite billigare riad med 17 bäddar skulle kosta 300:- per person och natt. Norwegian har ju grupprabatt också.
    Men seriöst så är det ett bra tips om man ska åka några fler. Det finns allt från ställen med två rum och uppåt. Ett fint som jag tittade på hade 4 dubbelrum och det kostade 180 Euro att hyra hela per natt. Man har ju givetvis all personal och allt.

• Hvidbrud

Altså aleta; det låter ju helt underbart! Bara ett gäng bt-brudar som kan sitta och snacka i dagarna tre och in och vända på ett hammam i nu och nä och få ältat igenom hela kroppen. Guuuuud så skönt! Eller att fylla en hel Riad med kvinnor män och ungarna, det kunde också vara härligt. Sippandes myntate hela dagarna.

Flamman: Jo, jag veeet, men jag har varit så duktig och tänkt på hur bra det är för henne i två veckor nu och nu blev det bara för mycket.... Min lilla pluttegumma, jag vill ju hålla henne i handen när hon lär sig gå. Jag vill vara där för henne...

De har inte ens luftkonditionering på hennes kvava avdelning. Litet och trångt är det och hon leker uppe på ett tak mitt i stan bland trafik os och oväsen. Nä! Och så bor man i en kommun där man MÅSTE ta platsen man erbjuds annars åker man längst bak i kön. Det går inte ens att klaga utan man ska bara tacka och ta emot. Detta har jag också förträngt i två veckor. Blä!

Nä, Ninnis, vi får se till att flytta ut till det där huset, nära er, illa kvickt! (det ska bara komma ut på marknaden först och jag ska bara få lön så att jag kan få ett lån ect ect ect.)
    OK Jag biter ihop ett halvår till då.

• Norrskensflamman

Aleta: det var ju schyssta priser! Bra att veta.

"när jag jobbade heltid så kändes det som om jag var den enda mamman i världen som gjorde det. Dottern var alltid sist kvar när jag kom."

Aleta; just det där känner jag. Skrev om det här för nån vecka sedan. Men efter att ha stött och blött och lyssnat på kloka kvinnor här i tråden har jag bestämt mig för att sträcka på mig och vara glad och stolt över att jag har ett heltidsjobb. Jag drar in större delen av inkomsten i vår familj, utan den skulle vi stå oss ganska slätt. Det är tack vare den vi har mat på bordet och tak över huvudet, kläder på kroppen.
    Jag älskar mina barn och ger dem massor med kärlek på kvällen, morgonen och helgerna. Jag hade gärna jobbat halvtid för att få mer tid med barnen, men nu är maken som bekant invandrare utan utbildning och kommer förmodligen aldrig få ett jobb där han tjänar så mycket att jag kan vara hemma. Så då får vi göra det bästa av situationen.

• Fru E

Fru Sy-om man vill beställa kläder av dig, hur långt innan vill du ha beställningen

• Norrskensflamman

Hvidis: det där dagiset lät inte så mysigt... Hoppas ni får ihop alla pusselbitar så ni kan flytta till det där huset så småningom. Men pluttan har det säkert bra, hon har ju dig som vakar över henne, om än inte fysiskt hela tiden, men andligen 24/7

Hjärtan gör man så här & # 9 8 2 9 men utan mellanslagen.

• Norrskensflamman

Det är förstås mysigare att hänga med er här, men nu måste jag återgå till min gärning här på jobbet. Loggar ut för en stund.

*vinkar*

• Norrskensflamman

Glömde ju en grej:
    Igår var en känslomässigt omvälvande dag. Istället för att gråta till musik så grät jag till ett TV-program som jag visserligen sett förut, men som berör mig lika starkt varje gång.
    På Youtube är det uppdelat i sex delar/klipp, men programmet är totalt på en timme.
    Förstår att alla inte har tid eller intresse av att kolla, men jag lägger ändå upp det här. Den som har någon i sin omgivning, barn eller vuxna,  som man kan misstänka har ADHD eller liknande, bör verkligen se detta.

Efter att i flera år varit som ett frågetecken kring min älsklings beteende i vissa situationer, ifrågasatt mig själv, ifrågasatt honom, så såg jag detta och det var verkligen en AHA-upplevelse. "Men det är ju precis som HAN"!! Plöstligt förstod jag. LIkheterna var slående, inte BARA med tanke på att en av huvudpersonerna har samma "yrke" som min man...
    Flera av mina vänner och nära familj som också såg programmet ringde upp mig och sa samma sak: "Såg du programmet, det är ju precis som din A"

Sen har det tagit ett par år att få HONOM att ta till sig detta och inse att det kan vara värt att kolla upp... Vi får se vad läkarna kommer fram till.

">

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans