• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Tänk jag studerade franska i fem år, det var ett av mina starkaste ämnen (som alla språk jag studerat). Men tror du jag minns nåt nu?! Språk är verkligen färskvara. Sedan jag började med ryskan har både spanska och franska raderats ut från hårddisken, och engelskan har blivit skröplig också. Förut, på mitt förra jobb, använde jag den dagligen. Det gör jag inte nu. När jag ska prata kommer bara ryska ord hela tiden. Det är helknäppt!

• Hvidbrud

Lämnade e på dagis 7.45 idag... Ruggigt tidigt! Min stackars lilla snorunge... ( man blir snorunge på dagis, nu är vi hela familjen snorunge, med snorautostrada och nysningar som blåser bubblor ur näsan!) men alltså FAN inte får man barn för att någon annan ska passa dem hela dagen???!! Det känns så fel att jag inte längre ska mata henne eller trösta henne eller leka med henne mer än en halvtimme på morgonen och kanske två på kvällen.. min lilla plutta!

• Norrskensflamman

Hvidbrud skrev 2010-09-03 08:47:11 följande:
    Låter jättehärligt och gott Flamman! Ammande får dricka alkohol nu för tiden... I alla fall i Sverige ( i Danmark får bebisarna svåra jjärnskador av det...)

Ja, alltså jag har också för mig det. Att när man är gravid är det big NO-NO, för då går det direkt ut i bebbens blod, den har samma blodsystem som mamman. Men när man ammar så är det bara i mjölken och det är så ytte-pytteliten mängd som kommer ut i mjölken så det var ingen fara med det. Men jag vet att när jag sa det åt någon som kommenterade att jag drack ett glas vin när jag ammade (inte nyfödd, men när Lilla K var fem månader), såg de på mig som att jag var helt tokig och sa förebrådende med snörpt mun att "ja JAG skulle då ALDRIG riskera något, SÅ stort sug efter alkohol har då inte jag att jag inte kan hålla mig". Typ som att jag var värsta oansvariga, alkismorsan.

• Hvidbrud

Men jag MÅSTE ju höja sgi'n så kan jag vara hemma med henne i nästan två år sen. Men hon är så liiiten nu.

• Norrskensflamman

Jag kan då inte se att K har några allvarliga hjärnskador efter det vinglaset. Eller... vänta nu... lite jobbigt med finmotoriken har hon det, kanske det är därför ?!

• Hvidbrud

Jasså! Hon fru snörptant! Jo, henne har jag också mött!

Norrskensflamman skrev 2010-09-03 08:55:35 följande:
      Ja, alltså jag har också för mig det. Att när man är gravid är det big NO-NO, för då går det direkt ut i bebbens blod, den har samma blodsystem som mamman. Men när man ammar så är det bara i mjölken och det är så ytte-pytteliten mängd som kommer ut i mjölken så det var ingen fara med det. Men jag vet att när jag sa det åt någon som kommenterade att jag drack ett glas vin när jag ammade (inte nyfödd, men när Lilla K var fem månader), såg de på mig som att jag var helt tokig och sa förebrådende med snörpt mun att "ja JAG skulle då ALDRIG riskera något, SÅ stort sug efter alkohol har då inte jag att jag inte kan hålla mig". Typ som att jag var värsta oansvariga, alkismorsan.
  • Hvidbrud

Ska bli spännande att se vilka hjärnsakdor e får efter min konsumtion av öl och vin till maten och vår lilla tequila-natt när lillkorven blev till... Nä, någon risk för hjärnskada tror jag inte det finns. Faktiskt. Och jag är villig att riskera det.

Norrskensflamman skrev 2010-09-03 08:57:58 följande:
    Jag kan då inte se att K har några allvarliga hjärnskador efter det vinglaset. Eller... vänta nu... lite jobbigt med finmotoriken har hon det, kanske det är därför ?!
  • Norrskensflamman

Hvidbrud skrev 2010-09-03 08:55:47 följande:
    Men jag MÅSTE ju höja sgi'n så kan jag vara hemma med henne i nästan två år sen. Men hon är så liiiten nu.

Hvidis, det sliter i hjärtat att lämna dem på dagis när de är så små. Mina var året när det var dags för dagis. Det är ett av stegen i den långa separationsprocessen från mamman. Det är hemskt och jobbigt och hjärtat blöder. Men mest lider nog vi föräldrar. Ungarna utvecklas enormt av att få börja leka med andra barn, komma in i en grupp och lära känna andra vuxna och få förtroende för dem. Deras värld vidgas enormt.
    Man får se till att leka och gosa och umgås ordentligt hemma i stället, på kvällen, på helgen osv. *kramar om*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans