• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Hittade en så vacker adventsstjärna idag. Konsthantverk som kostar 750kr för en liten... Dyrt... Men åh! Grämer mig, ska jag eller ska jag inte köpa? (lyxproblem...)

• Hvidbrud

Blommis: hur är det med makens skinka idag? snart dags att griljeras? Jag har en snygg skinkpinne ni kan få Nä, hur mår du i dag?

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-12 16:46:09 följande:
    Hittade en så vacker adventsstjärna idag. Konsthantverk som kostar 750kr för en liten... Dyrt... Men åh! Grämer mig, ska jag eller ska jag inte köpa? (lyxproblem...)

Köp den och tänk vad många år du ska hänga upp den innan du kastar in handduken, så blir den billig som attan.
    Och när du sedan tänker att den där kommer ju att ha affektionsvärde som attan för barnen och någon av dem kommer att hänga upp den i sitt fönser resten av deras liv och tänka på dig och sin barndoms jular, då blev den väl plötsligt inte bara billig utan rätt så värdefull va?

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-12 16:49:59 följande:
      Köp den och tänk vad många år du ska hänga upp den innan du kastar in handduken, så blir den billig som attan. Och när du sedan tänker att den där kommer ju att ha affektionsvärde som attan för barnen och någon av dem kommer att hänga upp den i sitt fönser resten av deras liv och tänka på dig och sin barndoms jular, då blev den väl plötsligt inte bara billig utan rätt så värdefull va?
    Kloka Blomman!
    (Men katastrof för plånboken. )
    Nu vill jag också ha en vacker konsthantverksjulstjärna!
  • passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-12 16:48:06 följande:
    Blommis: hur är det med makens skinka idag? snart dags att griljeras? Jag har en snygg skinkpinne ni kan få Nä, hur mår du i dag?

Jag läste min skinkutläggning för honom igår och era kommentarer. Han skrattade så han vred sig. Och sa, "Ja du kan ju begripa varför det är en aning pinsamt att träffa dina trådkompisar, när man VET att de vet allt..."
    Jag mår bar tack. Molvärk och lite förkyld och trött, ingen fara alls med mig.

Aleta, jag fick faktiskt just en sådan där handgjord adventsstjärna som görs på en visst sätt på en viss ort (jag glömde nu var) och som verkligen är något att spara jämfört med alla mode-tingel-tangel-grejor som handeln sprutar ut varje år. Vi fick den i inflyttningspresent av vänner som intelligent nog räknat ut att vi numera har lite fler förnster än förr...Jag blev jätteglad!

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-11-12 16:43:32 följande:
    Det får mig att tänka på vad moder Teresa sa, Gud ger en aldrig något som han vet vi inte klarar av, men ibland önskar jag att han inte hade så stor tilltro till mig.

Vad fint sagt!

• Ninnnis

Jag har dammat av min gamla motionscykel och cyklat en dryg mil Nu är jag proppmätt efter makens goda plankstek. Och det ligger ett paket B&J i frysen...

*rap* 

• Hvidbrud

Blommis: ja, precis så tänkte jag också! Då är 750kr mkt billigt för julnostalgi! Zappar mellan idol och danska let's dance. Heja Jay och Linnea!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans