• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Heloise *kramar* det finns inte ord jag kan skriva för ta bort er oro. Jag kan bara be och hoppas att skadan inte är för stor.

Vad bra att ni tog er ut och åt med vänner igår. Helt rätt! Ni måste samla krafter på de sätt som går.

• lanovia 08

Villemo vad skönt att Puerto ligger som hon skall ännu ett tag. Nu är det inte många dagar kvar.

Tänkte förresten på dig och Puerto här om dagen när jag var på Öppna förskolan för då var det en liten tjej där som hade ett namn som var väldigt likt det ni planerar till Puerto.

• Villemoa

ingenjörsbruden skrev 2010-11-12 10:00:07 följande:
      Fru Bygg? Vilken dag har du tippat?

Fru Bygg har tippat på idag. Står på s.639 inlägg 6382. Du har tippat den 17:e, står på s.607 inlägg 6064.

Var tvungen att kolla upp sidorna för jag kände mig väldigt förvirrad där ett tag, vill ju verkligen inte beröva någon på vinsten och första mms:et

• lanovia 08

Jag vill bara säga att om jag missar att kommentera på något viktigt så är jag ledsen, det är inte för att jag inte bryr mig om er utan för att jag kanske inte ens har läst det. jag får aldrig ro att sitta här riktigt.
    Just nu sover E men vem vet när hon vaknar? Alltså läser jag snabbt igenom vad ni skrivit för att hinna svara lite också, men det gör nog tyvärr att jag missar något här och där också. Av slarv inte av något annat.

så skickar en kram till alla bara för att inte missa någon

• Villemoa

lanovia 08 skrev 2010-11-12 10:31:56 följande:
    Tack för gulliga kommentarer om vårat busfrö. Igår fick vi en rolig bild igen, lägger in den här också om ni vill skratta lite.Här har hon lyckats ta sig in under matstolen, den är av Hokuspokusmodell och har inga höga ben utan det är dubbelvikt som gäller även för henne om hon skall komma in under.  När hon tatt sig in där och bara sitter och gurglar av skratt då blir man så lycklig själv.

Hon är allt en liten spillevink, lilla söta E!

• lanovia 08

Egentligen borde jag inte sitta här alls nu utan gå och träna mina handleder och baka tårtan inför kalas. Men vill ju hänga lite med er också

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-11-12 10:39:30 följande:
      Hon är allt en liten spillevink, lilla söta E!

• lanovia 08

Daa hur jobbar du nu när du jobba halvtid? Är det halva dagar eller halva veckan?
    Du har förmodligen redan skrivit detta, men som sagt jag hänger med så där.

Du fick bra svar om SF och midjemått igår så det bryr jag mig inte om att svara på.

Tänk att du är i v 30 nu. Det är nära nu.
    Hur känns det?

• ingenjörsbruden

Villemoa skrev 2010-11-12 10:37:02 följande:
      Fru Bygg har tippat på idag. Står på s.639 inlägg 6382. Du har tippat den 17:e, står på s.607 inlägg 6064.Var tvungen att kolla upp sidorna för jag kände mig väldigt förvirrad där ett tag, vill ju verkligen inte beröva någon på vinsten och första mms:et

Hahaha det var jag som var förvirrad med andra ord!

Lanovia: Ni har en riktigt underbar spillevink! Vilken sovställning....o hur i hela fridens namn kom hon på att hon skulle "in" i stolen?!

Jag borde inte heller vara här....men jag är svintrött o rätt less nu...vill vara hemma med maken o busan!
    Igår jobbade jag från 06.30 till 17.15....suuuuuuck!

• lanovia 08

Förlåt men jag var bara tvungen att le åt detta för det var en så klokren beskrivning.

passionsblomman skrev 2010-11-12 02:02:52 följande:
     Men ni borde få vara hemma, klaga över sömnbrist pga nattmatning, oroa er över magknip, röd liten rumpa, mjölkstockning och hur många lager kläder det behövs för att sova ute i vagnen.Ni borde få reta er på förnumstiga svårföräldrar som vet bäst, som väcker när lillan just somnat och som lägger sig i hur ni bär, lyfter, matar och håller.Ni borde få vela om hur många besök man orkar ta emot och hur mycket man ids åka iväg på.Ni borde få gräla lite om vems behov som är störst av lite egen tid och hur svårt det kan vara att fatta att man kanske behöver duscha eller få lite backup i hemmet när man varit hemma. Eller att man kanske kan vara trött efter en arbetsdag när man inte sover så bra, och tusen andra vanliga, jobbiga och energikrävande saker som kommer med paketet att ha blivit mamma och pappa.
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans