• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Blommis: fy fan för att behöva känna den där oron varje gång du behöver gå på toa!! Hoppas också att det är sån dära värk som betyder att livmodern växer för att göra plats!!

• Fru sy

Nu har jag ringt och pratat med en bm, min bm var på utbildning så henne fick jag inte tag på. Det är inskrivet i min journal hur jag mår och sedan är det lagt till läkaren som tidigare sjukskrivit mig att titta på det imorgon. De lovade att ringa och meddela mig men om jag inte fört något till imorgon em ringer jag dit och pratar med dem igen. Då är det bara att hoppas att läkaren förstår hur jag mår, men hon kändes bra förra gången jag träffade henne.

• passionsblomman

muggles skrev 2010-11-11 16:25:27 följande:
    PB: och jag tänker "men blod kan det ju inte komma redan?". Men om du är på RD 6 så har nästan första veckan gått => nojandet börjar ta fart. Andra veckan är värst

Nä, jag tycker ju inte heller det. Och inte har jag gått och känt efter ett dugg heller. Jag har faktiskt mestslappnat av efter förra veckans gruvliga pärs, men så låg jag upe i soffan igår oach sa "men fasen vad det sticker i magen! " och i morse var molet där.

Tillägg: när sambon kom upp och undrade hur det var med mig sa jag:
    "jag har molvärk i mgaen så jag ligger och är rädd att gå upp och möta verkligheten"

"jaaa, jag förstår PRECIS hur du känner-jag har så JÄVLA ont i ena skinkan idag!"

Säger min för vinkarna i livet så finkänslige sambo.

Några meningar från mig senare, insåg han att hans skinkas tillstånd i världen kanske var av ringa betydelse i jämförelse med hur det är med min mage nuförtiden....

• Villemoa

Kan inte låta bli att fnissa åt Blommannens skinka och den jämförelsen han drog *fniss*

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-11 17:24:05 följande:
    Kan inte låta bli att fnissa åt Blommannens skinka och den jämförelsen han drog *fniss*

Nä, Snacka om att öht inte koppla till det viktiga som olet kan betyda! Jag var faktiskt också tvungen att skratta, mitt i mitt "men för helvets jävlar, jag SKITER väl i din SKINKA när jag ligger här och tänker på blod!"

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-11 17:16:00 följande:
    "jaaa, jag förstår PRECIS hur du känner-jag har så JÄVLA ont i ena skinkan idag!"
    Snälla nån! Vilken kommentar!
  • passionsblomman

Aleta skrev 2010-11-11 19:06:16 följande:
    Snälla nån! Vilken kommentar!

Jag har ju SAGT att han inte precis grubblar sig blå över just ivf.grejen i våra liv. Det är andra skaer som tar upp fokus...

• dfk

Blomman, ont i skinkan.. hm, vilken jämförelse

Muggles, Vad mycket svårt du har varit med om, jag håller också tummarna för dig!

Lanovia, vilken liten busloppa! Rolig bild!

Flamman, spännande grejjer det där med dropparna!

Har precis ätit en jättegod kycklinggryta mums.... Känner mig nu sötsugen, kanske ska jag tvinga ut maken för att köpa lite mörk choklad eller lakrits eller hallonremmar...

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-11-11 13:07:08 följande:
     hur ska jag klara av en middag med dem på lördag? Måste jag supa mig full kanske?
    Usch! Ja, jag skulle ha väldigt svårt för att inte t ex berätta om ett hemskt par som jag har hört talas om där de gör skillnad på barnen.
    Huuuur kan en vuxen göra något sådant, ett barn kan ju inte välja vilka vuxna de har omkring sig?
    Kan ni täääänka er vilka typer som förstör deras barndom, de kommer ju att må dåligt resten av livet!
    Ääääär det inte förfääääärligt?
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans