• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Daa skrev 2010-11-11 11:42:55 följande:
    Sällar mig till skaran som blir bestörta och arga över män och kvinnor som börjar försumma sina barn när de träffar någon ny. Det känns ofattbart. Borde det inte göra så ont i hjärtat att inte ha barnen nära sig hela tiden att det är en fysisk omöjlighet att inte vilja vara med dem så mycket som den nya situationen tillåter? Och att man därmed säger till sin nya: följande gäller, med mig följer mina barn. Accepterar du inte det har vi ingen framtid. Men vad vet jag...

Fjällbruttan skrev 2010-11-11 12:52:52 följande:

Och de kvinnor och män som träffar nån med barn, när de inte accepterar barnen som finns, ja då anser då jag att de inte accepterar att den de träffat, och varför ska man vara ihop med nån som inte accepterar en till fullo?
    Håller med till 100% !!!

Vill du leva med mig ingår mina barn, och vill jag leva med dig ingår dina barn. Oavsett om jag älskar dina barn vanvettiget eller inte. Men de är en del av dig, och eftersom jag älskar dig så accepterar jag dina barn för att de är EN DEL AV DIG.

Så borde det vara. Men jag kanske är naiv.

Eftersom paret ifråga har ett "nytt" gemensamt barn så är de ju systrar, men det verkar inte spela nån roll för mamman i familjen. Tänk när barnen växer upp, när "lillan" börjar fatta att mamman är orsaken till att hon inte har nån kontakt med sin storasyrra, som ÄLSKAR henne.
    Medan åttaåriga tjejen fortfarande fick komma till pappan, så hade lillan och hon en jättefin relation, lillan avgudar storasyster och vice versa. När åttaåringen är på affären med sin mamma och så kommer nya frun med lillan så springer lillan mot sin storasyster och skriker av glädje. Mamman tar henne därifrån och går vidare utan ett hej. Lillan gråter hysteriskt... Denna scen har utspelat mer än en gång på vår ICA-affär.
    HEMSKT!!!!
    hur ska jag klara av en middag med dem på lördag? Måste jag supa mig full kanske?
  • muggles

*spanar efter PB* Inte här heller?

Daa: Jag fick veta för en vecka sedan att vi väntar tvillingar. Nu när chocken har lagt sig och glädjen återvänt, så vill jag gärna höra om din graviditet. Är det dina första barn? Vilken vecka är du i nu? SF-måttet kan minska tex om barnet sjunkit ner i bäckenet så barnens läge i din mage kan säkert ha betydelse.

• Norrskensflamman

Aleta: De där dropparna ingår i Dr Bachs blomsterterapi. Det kommer från blommor av vilda växter, buskar eller träd. De är inte skadliga eller beroendeframkallande och man kan inte överdosera. Inga obehagliga reaktioner.
    Vilka droppar man får beror på vilka problem man har. Detta får man fram via kinesiologin.
    Låter som humbug, men gör inte ont och är inte jobbigt att ta dropparna, så varför inte? Hjälper de så är det ju bra.

• Norrskensflamman

Muggles: Hej! Och grattis även om jag förstår att det var omtumlande att få reda på att man väntar tvillingar.
    Lyckönskningar får du av mig iaf!
    Hur långt gången är du?

• Villemoa

Här är jag!

Daa: Bruttan säger det så bra om SF-måttet. Mitt mått har ju legat strax under kurvan hela tiden. Veckan innan vändningsförsöket låg det på 35 och förra veckan på 33 och det beror helt sonika på att Puerto blivit vänd. Idag låg det på 34,7 igen. Det beror alltså helt och hållet på hur de ligger i magen.

Har varit hos BM idag och allt såg bra ut. Hon klämde och tryckte för att se om Puerto låg kvar i rätt ställning och hon hämtade en kollega också. De kom fram till att hon nog låg rätt men ändå var BM lite, lite osäker för OM det är rumpan som ligger neråt och är fixerad så går det inte att känna. Så därför ska vi på ett UL imorgon redan bara för att säkerställa att huvudet ligger i bäckenet. Det är bra att de är extra noga och vill kolla så det inte blir några överraskningar när det väl sätter igång.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans