• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Tack för råd om jacka! Klart jag ska ha en jacka! Har en fin som funkade hela förra vintern med grav-hull och extra tröjor. I år får nog inga extratröjor plats, men å andra sidan blir det förhoppningsvis inte så urbota kallt som det var i fjor och inte så låååååååång vinter! (Hoppas hoppas hoppas!)

• Hvidbrud

Ha ha! Vilket gäng slemsniglar som hänger här! Fru E: det blir värre med tiden också... Jag he he pappermuffar (hette det det??!) också, särskilt nu lär det känns som om jag kissat på mig hela tiden(!). Har bara sett rött i toan en gång och det var precis när jag spolade (skulle skynda mig, så jag han inte titta på pappret!) det var blod och jag fick skynda mig att göra det jag skulle så jag kunde skynda mig tillbaka till toa för att muffla(?) och till min lättnad var det "bara" min kära vän hrmoroiden från första graviditeten som hade brustit lite... "ryser av minnet"

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-11-10 21:18:00 följande:
    Fru sy: gnäll på du bara! Du berättar ju bara hur du har det och det låter inte roligt alls! Nej, inte två graviditeter är samma och vissa mår toppen och andra mår apa. Du tillhör uppenbarligen den sistnämnda typen, gumman. Tycker helt klart att du ska ringa till din BM och berätta. Hon kommer att förstå! Annars får du förklara så att hon gör det. Du och ditt barn är viktigast just nu och du ska ta hand om dig och inte må så dåligt att du håller på att ramla ihop i en hög! Skickar tusen tusen varma kramar till dig!

Tack Hvidis! Kändes som du förstod vad jag menade. Jag ska fortsätta kämpa på denna veckan, är ju medveten att det kan ta ett tag att komma igång igen efter att ha legat så många veckor. Sen ska ja nog testa några dagar nästa vecka så jag har provat att jobba heltid innan jag dömmer ut det... men får se hur det känns framåt här. Vill ju så gärna komma igång igen, är så roligt att komma ut och träffa folk men just nu känns halvtid på gränsen av vad jag klarar av

• Fru sy

Kan ju säga att även här är en slemsnigel, och en som tittar på pappret. Dock har det lugnat sig lite de senaste veckorna med papperskikandet.

• lanovia 08

Fru sy som Hvidis sa ingen graviditet är den andra lik. Känn dig inte som en dålig människa bara för att du inte orkar jobba heltid. Och du pressa dig inte mer än nödvändigt, tycker du skall ringa BM redan imorgon och förklara hur du känner.
    BM borde verkligen förstå dig, hon ser ju alla möjliga gravidsymptom.

Och du tänk inte, alla andra klarar ju... Ja visst jag klarade jobba heltid, jag klarade av väligt mycket när jag var gravid och mådde relativt bra. En annan måste vara heltidsjukskriven och däremellan finns det 1000-tals varianter.
    Vem vet nästa gång kanske det är jag som inte orkar.

Sedan förstår jag att det är surt när du så gärna vill jobba och vill ut att träffa folk. men då kanske 50% är en utmärkt lösning? Du och barnet är viktigast nu. *massa kramar*

• Hvidbrud

Klart att det är jobbigt att komma igång igen. Jag själv städade ju inte på två veckor när jag var chef och nu när jag börjat med det igen är det svårt att komma i varv igen. Är så trött och pulsen hamrar bara av att gå i trappan, kan inte kolla under sängen för magen är i vägen osv osv... Men shiiit jag måste ju jobba upp min sgi, så... Åh, den balansgången... Blä, änsålänge går det bra och i morgon ska jag till försäkringskassan och prata!

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-11-10 22:12:22 följande:
    Klart att det är jobbigt att komma igång igen. Jag själv städade ju inte på två veckor när jag var chef och nu när jag börjat med det igen är det svårt att komma i varv igen. Är så trött och pulsen hamrar bara av att gå i trappan, kan inte kolla under sängen för magen är i vägen osv osv... Men shiiit jag måste ju jobba upp min sgi, så... Åh, den balansgången... Blä, änsålänge går det bra och i morgon ska jag till försäkringskassan och prata!

Hoppas du får bra svar hos fk! Jag är oxå väldigt funderasm på hur det fungerar med sgi när man är sjukskriven under graviditeten, kommer det påverka hur länge vi kan vara hemma med barnet och vad vi får ut? Är det någon som vet? Hittar inget på fk hemsida, kanske borde ringa dit oxå och höra...

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-11-10 15:33:53 följande:
      Jamen haka på då, vi dårar kan blöda ihop

Jag blöööar gäääärna med er!
    Bara jag inte har knivat mig....för då vill jag inte blöa!
    (systerdottern sa längre att hon skulle kniva eller hade knivat sig när hon hade skurit sig)

• ingenjörsbruden

Hvidis: Du måste varit helt matt efter 7 rör blod.... *slår handen för pannen o svimmar lite lätt* Tycker du är en riktig superkvinna som orkar slita så mkt som du gör! Men hur länge till ska du jobba?

Fru Sy: Lilla vännen! Var rädd om dig o inte är du gnällig! O precis som de andra skriver.....graviditer är så olika! *kramar om*

*heja bruttan....heja bruttan...viftar med pompoms o sprallar o hoppar*

Soldemor: Hahaha ja de där beskrivningarna på hus till salu....var det nära till Österlen kanske? (det brukar mäklarna gärna svänga med här nere... är mer Norrlandsmått-"nära"........kanske blev lite sugen att bo kvar?
    Grattis till framgångarna på helgens utställning!

dfk: håller med dig....alla ex-gubbar jag känner till är ärkeas......förvandlas de när de blir ex eller? Tycker osså det är tur att barnen har så underbar mamma!

Idag är jag på utflyckt (?) hela dagen....utomhus så tänk på mig! Verkar få fint väder...hoppas

Massa till er alla

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans