• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

lappis: ja jag var så glad att vi skulle åkt ned en sista gång innan huset skall säljas, men nu blir det nog inte så..  ev i augusti men då är det ju så varmt där iofs..

mugglan:  styrkekram med tanke på mammsen.  

• smint

BS: Usch stackars små barn med myggallergi, hade ett barn på jobbet som hade det. hela ögat var igenmurat..

Snorkis: Härligt med rapporteringar, men attans att charmtrollet skulle vara överläkare också..  förstår också hans tankar om att det skall vara så bra som möjligt för henne när hon kommer ut, men hon är ju stor nu och snart är dent ju v 38 och då är det ju grönt ju..  Skönt att rumskamraten åkt hem.

så var det sjukt igen, T började egentligen redan i Fredags med lite torrhosta och heshet, men sedan gick det över i mera snor, tänkte att det går nog över snabbt, i helgen var hon rätt ok men igår em hade hon 39 grader och fruktansvärt hes, idag ingen direkt feber men ack så hes.. var hos läkaren men bara virus.. eller han tittade bara i halsen visserigen, tog inget prov.  Så nu får vi se om det var H som smittade ned henne förra veckan eller om det kommer från dagis....

klurar på om hon ev skall få gå på sommarlov nu, hon skall bara gå månd och tisd nästa vecka och denna vecka får vi se hur mkt hon kan gå.. kanske lika bra att bryta nu så vi slipper mera baciller... Sedan åker hon själv till mina föräldrar v 28 så då får jag väl göra allt jag tänkt denna vecka.. Har hon ingen feber på Torsdag så skall farmor ha henne på em så skall jag till jobbet och sommarfika och sedan ta en aw..

• smint

Vi köpte en mellantings variant på barnens hus, inte jättebillig men inte dyr. Tror det heter III rotho

• smint

sparris är ju jättegott till lax, såsen som snorkis skrev lät god. 

• smint
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-15 09:19:29 följande:
    Hörde på radion imorse att de tagit ifrån adoptivföräldrar sitt barn efter åtta månader för mamman hade ångrat sig. Fanns tydligen ingen gräns på hur lång tid det kan gå för mamman att ångra sig bara adoptionsprocessen inte var slutförd. Usch. En hemsk situation för samtliga.
    läste också det, fy så hemskt... 
  • smint

Tänkte på det jag läste i tidningen om dom som fick adoptera en från Sverige. Står man i någon speciell kö då eller är det samma kö?  Det är ju tämligen ovanligt att adoptera här ju, eller har jag fel?  

Nenne: Ja vi har fasen varit sjuka i omgångar de senaste 2 månaderna känns det som. Men vi får väl det nu när vi klarade oss i julas från influensorna när alla andra låg sjuka..

Hemma hos mina föräldrar har vi kvar min gamla potta med insats och ryggstöd och tom band så man kan sätta fast sig  

ett annat gott tillbehör till lax/grillat kött är detta  -

www.recept.nu/1.319737/lisa_lemke/smaratter_tillbehor/frukt_bar/tomat_och_jordgubbssallad

• smint

Nu blev det kallt och regnigt, och svärmot mailade nyss att det förmodligen inte blir någon segling i helgen då vädret är väldigt osäkert. Jippi säger jag Så nu blir det middag antingen ute eller hemma hos dom.

Varit på bvc med H, ville bara kolla vikten då han hade tappat lite när han var så sjuk sist. Han hade iaf gått upp 400 gram på 3,5 vecka, men hon sa att det var lite lite.. Men jag kan inte ge honom mer mat, han äter 5 gånger om dygnet och sover bra så då verkar han ju inte hungrig. Men men han är pigg och glad så jag ororar mig inte..

sprang förbi dagis och hämtade hem T´s regnkläder. Tur var det som sagt för det verkar kunna regna i helgen och hon får vara hemma hela veckan. Men imorgon skall hon till farmor så skall jag in till stan och jobbet en sväng.

Cissi: Låter som en härlig semester,

här är semesterplanerna Gotland men sedan inte så mkt planerat.. 

• smint

Snaily.: Tilde åker ned v 27 redan, jag och H kommer vecka 28 och sambon v 29. Så jag är där 28 och 29 Men mamma och pappa bor innan den lilla ön utanför ön så för att hälsa på oss så behöver man inte åka färja Jag har ju inget körkort så jag är rätt fast där när jag väl kommit dit Men en dejt hade varit spännande .

• smint

Snaily igen: Nu fattade jag ang utflykt till ön. Ja färjekön är ett elände, men det gäller att åka innan 9.30 har vi lärt oss. Sedan kommer alla från stan som skall ut  vid 11 är det kö upp till kyrkan. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!