Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Ore, jag tar Fragminet fortfarande. 12 h efteråt kan man inte få epidural. Jag tar dem på kvällarna, så jag försöker känna efter hur det känns innan jag tar dem, men det finns ju inga garantier för att det inte sätter igång vid 03 och sen går rätt fort, då blir det ingen även om jag vill. Jag vill egentligen inte ha epidural helst, och ofta går det ju så fort att man inte hinner ändå andra gången.  Skulle de bli snitt inom dessa 12 h uppfattar jag att de måste söva vilket väl är sådär, men inte mycket att göra.

Av den anledningen är ju en igångsättning bra, men jag har läst in mig lite på alla nackdelar just nu så jag hoppas ändå på en spontanstart för det ger ju de bästa förutsättningarna.

Med det sagt, målet hos BM idag är att sätta igång processen för en igångsättningstid på BF+7 som trygghet. Sen hoppas jag hon hjälpa till att få igång också! 

• start september

Jag förstår att det kändes sorgligt Lapinette att höra din pappa så. Tror också på tub samt på det faktum att man ofta inte använder rösten så mycket på sjukhuset när man är dålig. Om man inte dricker utan får dropp så torkar man ju ihop lite.

Fy för älgflugor! Har tack och lov inte träffat på dem än.

Tjoho - en gående Prick! Har du landat lite i ditt plus Nenne?

Åter efter BM. Både plus och minus. SF mått står still fortsatt.  34 har det varit en månad nu. Hon har gjort en hinnsvepning, mjuk tapp i allafall. Mer sammandragningar blev det... Färdknäppar ikväll och sen hoppas jag att det ska gå igång. Jag fick tid på förlossningen för flödeskoll och annat samt diskussion av igångsättning först på BF +7, hade ju hoppats på tidigare och igångsättning på BF+7. Bm förklarade att hon kämpat sig till att jag skulle få komma innan BF+11 - de tyckte tydligen inte att jag hade skäl tidigare bara för oro och beredde mig på att vi får kämpa rätt bra för igångsättning innan 42+0. Suck.  

• start september

Nenne, inte galna men de ser till barnet antar jag. Jag mår ju bra fysiskt, och Ul säger att barnet är normalstort, även om SF måttet ligger still. Visst, Fragmin och många MF, men jag gissar att det inte är deras grej.

Jag lever på hoppet idag efter hinnsvepningen!

• start september
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 16:38:50 följande:
    september – jo, det var väl så de tänkte med Pricken också för han mådde ju tokbra i magen men denna gång hoppas jag den tröttnar iaf v 40+0
    Men hur var det - hur mycket lät de dig gå över egentligen? Du var ju IVF-are dessutom.
  • start september

Tack Smint. Helt knäppt att det blir sån hype och en massa strul, känns som att enda chansen är att sitta bänkad, men ännu har det ju inte hänt något.

• start september

Här är jag! No action än.

Smint, köpte igår kväll när de öppnade. Jag tycker det var mycker billigare än Reima - de enda jag hittade i Reima tec + som var 104 kostade 1 595 kr. Men vilken hype blev, maken och jag följde FB diskussionen från TV-soffan och skrattade rätt bra.

• start september

Och sen blev det modellen Stingray, den var ytterligare några kr billigare.

Oms, oj vad tungt. Stor stor kram. Chefen kanske tänkte rätt, men det blev ju inte inte helt bra. Kanske kan du ibland kring viss möten med/om dottern kräva att fler aktörer är mer för att hålla nere på tillfällena? Eller det blir för tufft för tjejen?

Du har koll på mig! BF+2 idag, sprutor fortfarande och egentligen ingen särskild förlossningsplanering. Koll om chans till diskussion om igångsättning på BF+7, men det är nog svårt att få om bebisen mot bra innan 42+0 börjar jag ställa in mig på.

• start september

Jo, man kan fundera kring vett och sans vad gäller overaller. Men det är lite kul också   Jag tycker det är viktigt med hög vattenpelare, smidighet och framför allt andningsförmåga för min ganska varma tjej och har tycker därför Reima har varit jättebra tidigare. Ballongmodell eller halvballong tyckte jag var bra när hon var riktigt liten. Första året köpte jag på Tradera bara för att testa och fick en jättefin billigt, den funkade bra den säsongen, så det kan vara ett tips Ore om du nu behöver en extra. En del äldre Reima kan dock inte vara i torkskåp vilket kan vara bra att tänka på när man köper begagnat.  

Jag tror Gneis blir bra, och det känns prisvärt i relation till Reimas dyrare som de blir vid stl 104. Isbjörn har jag kikat på också men det är närmare 2 000 kr. Jag gillade också Stingrays ben bäst precis som Koko. Den färg hon ville ha fanns ändå i båda.

Vi lämnar oftast overallen på förskolan i veckan om vi hämtar med bil och har jacka bara. På morgonen bara jacka i bilen.  Brukar köpa POP på Tradera samt byxor och ha som extra, används sällan dock.

Fast nu blir det ju hemmatillvaro med närmare förskola så det ska nog vara en hel del hämtning och lämning med bil. Mer overall med andra ord och blir den blöt redan på vägen dit så kanske det inte är så kul...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!