Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

AM, BM kan inte se ett jota mer än att mitt blodttryck är ok och att hjärtljuden är normala.

Eftersom jag behandlas för en propprisk bla i moderkakan  så finns det ju en teoretisk risk att den funkar sämre. Och från dag till dag är det ju ingen som vet hur den funkar alls. Käner jag mindre rörelser så ska jag åka in såklart. Förra veckan såg flödet ok ut  på UL och de kunde se något fysiskt fel på moderkakan, men nu är det ett tag sen. Hade hoppats på flödeskoll imorgon men får vänta till måndag. Får gå till BM extra imorgon istället.

Enligt UL har barnet legat på samma kurva (precis standard) både i v 33 och 39, men det finns ju en felkälla på 10% vid båda mätningarna. Att SF-måttet ligger still blir lite otryggt i sammanhanget samt att alla verkar tycka det är konstigt att andra barnet är så rejält mycket mindre än första (ca 700 g vid viktskattningen), brukar hänga ihop om det är samma pappa tydligen.

Eller så är allt helt normalt vilket jag försöker intala mig. Suck .

• start september

TACK Fru Muffins!  Hittade en öm punkt nu. Masserar på! Idag är en jättebra dag att födas på, maken jobbar hemifrån och vi har en bra barnvakt tillgänglig. Komsi komsi!

Och färdknäppen har vi hunnit med innan lunch dessutom! Nu kör vi! 

• start september

BS, ur ett födelseperspektiv är det toppen, det håller jag med om. De 700 g jag jämför med är vid exakt 40+0, skulle det dra igång nu giossar jag att det skiljer nästan 1 100 g, stora lade på sig en del på slutet.

Snartis, SF-måttet känns udda. Sen är det ett helt gäng olika BM som mätt under sommaren, kanske är det en förklaring. Man känner ju själv att magen inte är större i kläder också. Visst känns det tryygt med TUL, men tänk om det diffar så mycket att man missar att barnet tappar i vikt

• start september

Mycket klokt PB. Och Omsan. bra att du sade nej. och vad glad och stolt åt det förtroendekapital ni byggt. Finns det någon som tar hand om dig lite också?

Tinga, det lät helt fantastiskt. Mums!

Här händer det: Inget. Fortsatta aktiviteter under dagen och kvällen och middag med kompisar. Har testar ett matkasse av GI-tyo i veckan och har fredagsmaten alltså klar, bara att öka ut lite på ingredienserna. Fläskfilegryta med grönpepppar och jordärtskockspure. Och marängsuisse till efterrätt.

Och BM som väl får känna efter igen...

• start september

Gulligt AM att undra efter fyra timmar! Här är jag!

Energifull dag idag, hoppas det inte drar igång inatt (yeah right). BM - allt såg ok ut. Aktiv bebis tyckte hon och det är ju trevligt att höra. Hon petade runt ett varv till, men hon tyckte dessvärre inte jag mognat något väsentligt på tre dagar.

Lite Hötorgsshopping av godsaker inför helg, fika, middag med kompisar här och nu har  jag röjt i köket. Jag mår mycket bättre med fart och fläkt kan jag konstatera. Fast idag har jag knappt vilat och inte sovit middag så nu är jag rätt mör i kroppen. Imorgon får jag sovmorgon, skönt.

Gneisoverallen hämtade jag också, den såg jättefin och lätt ut. Dottern får prova imorgon, men den kändes precis så mjuk som jag hoppats på.

Jag tror helgen blir lugn, men hoppas såklart fortfarande på spontanstart snart.

Gonatt!

• start september

Oj Oms, den sitautionen önskar man ingen att vara i. Hoppas så att det blir så bra som möjligt för alla framöver.
    Jag är lite inne på höstgrytor nu, kanske med kantarereller? Hötorget igår var väldans frestande.

Smint, röd overall blev det, favoritfäg här. Det gick jättefort, kanske för att jag bara beställde en sak?

Här händer: Inget. Men rejält snorig tjej på morgonen, dock feberfri så vi låter bli kompislek och försöker få det att gå över och hålla oss vuxna friska. Fyra veckor på ny förskola utan infektion var för mycket att be om och hellre före syskonet kommer hem än samtidigt om det nu ska ske. Förkylning är ju inte så farligt om det bara är snuva och hon sov bra i natt i alla fall. Dock känner jag mig seg så kanske har det redan smittat.

• start september

Familjeutlykt, lunchfika i solen, sova middag och kantarelltoast till middag. Och inget händer. Värk i korsrygg och i ena höften (?) efter att ha stått och gått för mycket.  Imorgon är det ett lite skrockfullt datum att komma på om det nu skulle bli så. Ja ja.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!