Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

porchez skrev 2011-09-11 22:28:56 följande:
    Imorgon kommer det hända grejer, det tror jag det, för det är en alldeles ypperlig dag att föda barn på då!
    Håller tummarna och önksar redan nu lycka till
    Hoppas så att du har rätt! Det passar alldeles förträffligt! Vågar man säga tack på förhand?
  • start september

Och MSW, imorgon ska vi på en kontroll på förlossningen och får förhoppningsvis träffa någon läkare som är villig att lyssna.  Har suttit och läst på risker med att gå över mycket och det är ju inte så munter läsning dessvärre

Det låter jobbigt att du mår så dåligt - pluggar du fortarande eller har du lite paus fram till syskonet kommer? Då kanske du kan få ta det riktigt lugnt i veckan?

• start september

Lägger till ett nattinlägg: Efter att ha känt dåligt med rörelser åkte vi in vid 23.CTG såg bra ut och visade oreglebundna värkar. Jag känner knappt av det, men med lite flyt har det börjat. Nu har jag laddat med alvedon och macka och sen ska jag försöka sova. Känns positivt att det händer något!

• start september

Tack  för alla tankar! Kort rapport:; En liten tjej föddes vid lunch.  Inte så himla liten heller, 3,9 kg så TUL lär ha varit lite fel. Snabbt och bra; Lycka! Storasyster har varit här och pussat, hjärtat gick nästan i bitar. Vi åkte in vid 5.30, så sex h inne. Från att vattnet togs vid fem cm gick det på mindre än 1.45 h. Ett stygn:

Jag vågade inte ens drömma om att det skulle ga sa bra:  

• start september

Tack tack! Inte mycket sömn men desto mer lycka. Hoppas kunna komma ikapp lite om vi får komma hem i eftermiddag, men det ska vi väl få.  Hon ammar duktigt, men kräks mängder och då sover ingen så bra. Det är fostervatten säger det och ska gå över, hoppas på det. Stora tjejen kräktes mycket sällan och behövdes nästan inte rapas, kanske är det rap som behövs här. Men kräket kommer ngn timme efter maten så kanske är hänger det inte ihop. Ja ja, hon är inte ett dygn än. Men så små och lätta de är i början. Stora tjejen med sina 102 cm är exakt dubbel så läng  oich väl fyra gånger så tung och hon har ju varit min bebis..

Tvättmaskin - Bosch har varit bra tycker, jag, men inget halvprogram, låter smart. Bosch torkare är jag nöjd med, men har faktiskt aldrig träffat en hemmatork som inte ger fuktig luft. Vi har satt avfuktare i tvättstugan som löser det och dessutom gör att tvätten torkar.  Nu kan man tvätta dagiskläder och ha det torrt på morgon efter igen.

• start september

Hemma! Jätteskönt! Ska sova lite med lilltjejen innan Storan kommer hem från dagis, då får det bli fokus på henne fram till läggdags.

Snaily, barnläkaren trodde mest på fostervatten och att det reder upp sig närmaste dygnet. Hon mår verkligen illa, det ser man, ville inte äta alls ett tag. Sen har hon mycket luft i magen vilket han också trodde skulle ge sig när det kommer riktig mjölk som triggar igång hennes mage ordentligt. Vi fdick åka hem, men erbjöds en extra natt om vi var oroliga, vilket var skönt. Det här är ju små saker jämfört med om man får ett barn som kräks mycket kontiniueligt, men ni är ju många som klarat det bra öckså. Vi får se.

• start september

Just det Nenne, jag har ju varit mindre hela tiden och ut kom visserligen lite mindre bebis men inte så stor skillnad. Jag lyckades dölja till v 18 med god vilja. Det kan vara olika alltså.

• start september

Jag har varit på weekend i Krakow! Det finns lite olika lågprisbolag som åker dit tror jag. Vi var på julmarknad, åt mysig husmanskost, tittade på slottet (spännande historia). Bodde på på typ ett Radisson-hotel, tror inte det var så dyrt.

Den lilla sover, storan vill titta på film. Gissat att det blir värre än så här det här med två barn...

• start september

Oj! En smygläsare IRL! Vad roligt om du gladdes med mig! Skarpa ögon du måste ha Omsan.

Och tack granntrådisarna för alla grattis också!

Jag har sparat alla skor, men funderar också. Gummistövlar slits inte tycker jag så de kan solklart ärvas. Sommarsandalerna är slut, så de får vara. Sen finns det vissa skor som vuxits ur snabbt, inga problem med dem heller.

Man glömmer hur det känns när mjölken rinner till... Aj. Ipren och Alvedon varvat. Jag är helt tagen av hur mycket hon sover, så var inte storan. Hon var vaken på dagarna. Men det är väl vanligast så här första veckorna.

Nu ska det bli Belly Bandit och ngn med amningstopp. Är Paola Maria bra? Har en del Boob men skulle vilja ha lite snyggare också?

• start september

Men oj! Stort grattis Hattis! Det låter lite kämpigt med operation, men vad skönt att det gått bra! Hur känns allt nu?
    Skulle just ta tag i Belly Bandit, återkommer. Muggles hade ju sin till salu, jag ska en stl större, men kanske kan det var något?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!