Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Skumt med det lilla fb i hörnet... Ja ja.

Så skönt AM att det gatt bra!  Jag uppfattar att du tänkt igenom det ordentligt, men visst ska man vara beredd på reaktioner mentalt när det väl är gjort.

Jag har varit sövd fyra gånger och hoppats varje gång att det är den sista. Tre har ju varit efter MF dock.

• start september

Heja Snigeln!

Håller 100% med er om det stängda forumet - inte kan man vara anonym där. Det är helt upp till mig och jag ska lura på det. Nog med den diskussionen just nu, jag känner mig på inget sätt utesluten  vad som händer och det är ju faktiskt mitt beslut Och inte mäktar ni med två trådar tror jag, det ska vara kul också.

Ute i solen med lilla som sov i 3,5 h, stora som lekte i släktingarnas trädgård, då var det enkelt att vara två barnsmamma på egen utflykt med barnen. Gissar att det vänder.

Min lilla sover verkligen mycket nu, helt annorlunda än stora som visserligen kunde sova bra nätter om hon snuttade hos mig men sen var vaken hela dagarna nästa till 3 månader. Den lilla sover, vaknar och äter ibland men somnar sen om om inget tjorvar med magen eller så. Underbart.

Sen lurar jag på hur mitt stygn läker, vid inspektion idag undrar jag om lite gått upp eller om hon sytt för snålt. Ringde Vårdguiden som tyckte jag skulle be om en pre-efterkontroll hod MVC så det får det väl bli. Lagom kul att behöva sy mer, om det nu är så, men allt har ju gått så smidigt så det är väl ingen stor grej.

• start september

Snorkis, stor kram. Jag tycker att BS förslag var utmärkt och det är nog så att de är lite omogna. De kanske till och med var osäkra på om du ville vara med?

Grattis Cicci! Låter ju perfekt för dig!

Jobbigt BS. Det låter ju verkligen som att ni behöver komma iväg. Men det ska ju kännas roligt också.

Ore, impulsköpte just tvådelat set från Stadium att ha som bil- och extraplagg. Tror det blir bra, men ska surfa lite innan jag bestämmer mig. Brukar köpa beg POP via Tradera annars.

• start september

Åh Izzie, det låter smärtsamt på så många sätt. Men underbart att hon är här nu!

Även här är jag helt förälskad i den lilla nya. Var också lite fundersam innan, men det är så mysigt.

• start september

Jag finns, läser och tänker men det blev lite fultl de här dagarna, två barn och en massa husfix och annat som överamibitiösa jag tahit mig för. Jag samlar tankarna och återkommer.

Storkramen till Page (jag hoppas du vet att du har varit väldigt saknad) och Klockarbol (jag har saknat dig och undrat så hur det går även om jag sett livstecken i granntråden).

• start september

Kram till Piggelin. Lycka till med ditt  alldeles eget fina Piggelin-tåg! {#emotions_dlg.flower}

BS, kram till dig också. Det låter alldeles för mycket och inte finns det annat att göra än att ta sig igenom. Och att sörja vänner som man inte längre har kontakt med måste man få göra.

• start september

Kikar in under en lugn och skön helg. Inget  bokat alls, toppen, men lite krav på sysselsättning av stor tjej. Lilla har vuxit i Babybjörn-selen, så 3 h promenad och lekpark hann vi med. Jag själv med barnen dessutom.  Vilket väder igår! Tuffare blir det väl i vinter.

BS, vår tjej älskar rökt lax, så det får hon istället. Funkar kanske det?

Förresten BS, kan man få lite Ölandstips? Har varit där lite men aldrig hyrt hus eller med barn. Funderar på sommaren nu, kanske är det enklast med Sverigesemester med en tiomånaders. Är det norra Öland som gäller för fina stränder? Vad ärf kul med barn? Ölands djurpark tänkte jag på, men mer? Finns det något bra tips i vid regn?  

• start september

Tack BS!  Jättemycket bra tips. Det låter ju som att det finns mycket att göra. Vi får fundera.

Rodda två barn själv på kvällarna är lite körigt. En sover bara i knät och behöver sova för att inte skrika av magont, en behöver ett bad men vill inte hoppa i. Suck.  Milt tvång och mutor behövs. 

• start september

Jag har varit så bortskämd med att lilla ätit en gång vid 3-4 och sen somnat om. Nu är det heöt plötsligt 5 istället och en vaken bebis. Somnar om kanske 0645= då vaknar stora. Nu sover lilla och stora är klar för dagis och väntar på maken. Sen får jag sova! Hoppas Lilla vill sova en liten stund till.

När maken kom hem igår fick han maratonläggning av trotsig stora och sen middag först 22 stackarn. Men Lilla tog helt plötsligt napp igår kväll, jätteskönt.

Jag brukar inte semestervela men nu velar jag i tre steg. 1) Fira jul med familj eller rymma utomlands. Men är julsvindyr charter med tremånaders en kul idé ens? 2) Ska vi åka skidor i mars eller åka på en solresa då istället? Lite större bebis då i allafall. Det känns lite otryggt.3) Sommaren: Öland eller ska man våga sig på Medelhavet. Och i samtliga fall ska vi åka själva eller med svärföräldrar eller kompisar?

Och alla tre saker orkar vi inte med, avre sig penga eller semesterdagsmässigt. Ttror max en utlandsresa samt skidhelg möjligen. Eller het skidvecka och Öland.

Innan man frågar någon annan får man ju försöka bestämma sig själv.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!