• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Blommis, tänkte på dig när jag duschade förut. Tyckte att det var ett tag sedan vi hört något från dig. *kramar*
    skall läsa det du skrivit bättre imorgon.

• lanovia 08

Flamman det glädjer mig att du vet vad du inte vill i alla fall. Sedan är det bara det svåra med att ta dig dit du vill. Fatta halsbandet när det är tufft.

• lanovia 08

Jag är så less på min kropp, igår mådde jag illa hela dagen och var rädd för magsjuka. Idag har jag mått bra ändå till i eftermiddags. Nu mår jag illa och är skakig efter ett träningspass. Tror min kropp kommer ihåg hur jag mådde i början av förra graviditeten och försöker lura mig. Är nämligen övertygad om att det absolut inte kan funka på första försöket. Kan alltså kroppen vara så snäll o sluta luras??!! *morrar*

Nu skrattas det högt i TVsoffan får nog går ner och sätta mig också.

• lanovia 08

Fru E jobbigt att kompisen sprack så mycket.

• Villemoa

Lanovia; förstår att du inte vågar hoppas på plus vid första försöket, när har du BIM?

• Fjällbruttan

En jättekram till alla som behöver det!

Här har vi hell-hole med magsjuka, ALLA utom maken och lilla VIld har kört igenom det... men Lilla Vild är förkyld och har haft 40 gr feber...

Jag r trött och sliten och en surkätting enl maken...
    Han är förkyld och dum i huvudet enl mig!

Tack och lov att jag far med tjejkompisarna imorgon, nu skiter jag i allt, för jag orkar inte mer just nu!

Innan maken la sig klämde han ur sig att jag hade slutat älska honom för att jag minsann inte lät han sova när han var sjuk.... och bara kritiserade honom jämt!
    Jävla dramaqueen!!

Att jag har haft hand om tre magsjuka barn två dygn och sen dessutom var dållig inatt till 4 och sen VÄCKTE honom när han försovit sig, och att han for och jobbade och jag fortsatte ta hand om barnen och dessutom skurade alla toaletter idag igen... det räknas inte!

Jag är inte en surkärring, JAG ÄER EN JÄVLA BITTERFITTA!!!
    Är så trött så jag gråter!

Flamman, jag älskade ditt inlgg om vad du INTE vill, så bra, så sunt! Go girl!

Blomman, kramar om! Vi finns kvar, hur länge som helst min vän!

Till er alla andra, kramar i massor, på måndag återkommer jag med bättre rygg och bättre humör och baksmälla av champagne

• Villemoa

Bruttan; håhåjaja en till martyr...*suckar* men jädra karlslok att inte tänka längre än näsan räcker!!
    TUR du ska iväg i helgen då!! Jag önskar ju att ingen blev sjuk igen men tänk om nån vore det så fick han ta hand om kräks och skura toaletter i helgen....
    Ha det så UNDERBART i helgen och drick skumpa för mig med!!

• Norrskensflamman

Oj, många som har det tufft nu

Skickar massa kramar till er alla. Extra stor till Blomman och Bruttan. Fatta telefonen om det känns så. Jag finns här

• Soldemor

Hänger på i kramandet! Jättestora kramar till Bruttan, Blomman och Flamman och massor av vanliga kramar till alla som vill ha!

I morgon åker vi ca 03.30 till Mölndals folkets hus, där skall vi tillbringa lördagen bland en massa fyrbeningar. Har vi tur har vi en champion med oss hem. (som just nu antagligen är engagerad i att krafsa ut murbruk i köket)

Var på kurs om döden hela dagen igår, det tar verkligen kraft och energi med alla starka känslor. Var helt slut när jag kom  hem och hade mest lust att lägga mig en stund. Men när maken kom hem ville han gå på stan, ¨så det gjorde vi. Var inne i en nyöppnad second-hand-butik med jätteroliga och snygga kläder, där jag hittade en poncho med fiskar i mönstret, en svart. Den blir utmärkt på söndag då vi skall avtacka en vaktmästare och det blir lunch efter gudstjänsten. Så det var bra att jag inte gick och la mig.  Färdig-egoat!

Ha en god dag!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård