• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-02-11 15:04:11 följande:
    Villemoa, jag håller med, jag tycker också de är snäppet sötare än Bichon och de andra som påminner lite. Jag hade en kompis på mitt förra jobb som var en sådan. han är den jag saknar mest och sedan jag träffade honom så har jag planerat att en dah ska jag skaffa mig en. (Lägg märke till "skaffa" det kan man nämligen med en hund, till skillnad från barn) Sonen är lovad att vi ska göra det till sommaren men nu dök ju de här upp och ja...jag vet inte...

-Bruttan, får vi komma till dig i Påsk även om vi skulle ha en sådan här parvel?
    Ni är allergiska va? Obestämd Den här rasen klarar visst många iofs, och den fäller ingenting, men det hjälper ju inte ifall ni blir dödssjuka.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Slå till vettja! Om ni ändå tänkt skaffa en (och ja, barn skaffar man inte) till sommaren kan ni lika gärna göra det nu. En trip till Pite och träffa Flamman på det är väl alldeles förträffligt och Blompojken skulle få den bästa presenten! Vaddå lobbar för en hund till Blomfamiljen, inte jag inte!
  • passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-02-11 15:05:50 följande:
    Blommis förresten *slår mig för pannan*, min mamma har struma och har sen hon fick det för 9 år sen blivit helt tossig i kroppen! Hon har gått upp i vikt, har svullna fötter året om typ. Hon får äta Levaxin resten av livet. Nån operation är det inte tal om för hon anses "för gammal".
    Ja tänk om det är det jag har! Inte konstigt om jag tycker jag svullnat upp då! Och vilken tur isåfall att jag inte redan käkar antidepp, utan det uppdagas vad det istället ska vara för medicin!
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-02-11 15:18:43 följande:
    Ja tänk om det är det jag har! Inte konstigt om jag tycker jag svullnat upp då! Och vilken tur isåfall att jag inte redan käkar antidepp, utan det uppdagas vad det istället ska vara för medicin!
    Ja det är tur att du inte käkar antidepp, hade kunnat bli väldigt tokigt om det är så att det är sköldkörtelproblem du har! Förvånad 
  • Fru sy

Blomman: De är helt underbart söta! Tycker som Villemoa, har ni bestämt er för att köpa kan ni lika gärna göra det nu! Det är helt underbart mysigt och roligt med en liten hund, man får så mkt av dem. Jag har ju min lilla tjej här hemma som håller mig sällskap om dagarna. Just nu ligger hon helt avslappnad bakom ryggen på mig i sängen... vi ligger liksom rygg mot rygg Den värmen, närheten och kärleken är underbar.

• passionsblomman

Det där med Piteå är ett problem. Det går inte nu, Rynkar på näsandet är ju tok-långt, så oavsett ressätt så blir det dyrt. Och vi ska ju uppåt i påsk, plus att jag ska till Sthlm första helgen i april.
    Men en kull som är till salu finns i Halmstad...dit är det inte lika långt jööh.Obestämd

• dfk

Här vankas det lammstek och klyftpotatis med rosmarin och vitlök.... Mums, maken stökar i köket denna fredagsem. Här sitter jag o slappar, så skönt! Ett glas vin har jag bredvid mig, så gott!!
    Önskar alla en fin fredagskvällHjärta och många kramar till er alla!!

• lanovia 08

dfk, trevlig fredagskväll till dig också.

• lanovia 08

Vilka söta hundar.
    Vad kul att ni bestämt er för att skaffa hund. Jag vet en Blompojke som kommer bli lycklig.

Fru sy, ja hundkärlek är varm och underbar.

• lanovia 08

Fru sy, jag har tappat bort mig, vilken vecka är du i? 29?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård