• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Soldemor då skall du till min stad imorgon.

• lanovia 08

Blommis ville inte läsa ditt inlägg igår då jag var lite stressad och kände att jag ville ge det mer engagemang än så. Massa kramar till dig.
    Är det någon jag har lärt mig under makens depression så är det att bakslag kommer OCH det finns många gånger absolut ingen anledning till dem, de bara kommer. Ena dagen går allt kanon andra är det becksvart och ingen fattar varför. Det är skitjobbigt. Hoppas det hjälper att få prata lite med kurator idag.
    Känn ingen stress över att läsa här eller kommentera. Vi finns här för dig när helst du vill och orkar, vi går ingenstans.

• lanovia 08

Bruttan hoppas du får en helt kanon helg! Njut av att vara med tjejer och inte behöva tänka på barn och familj.

En liten del av mig önskar nästan att maken kan få en slitig helg med lite spyr och skit. Tyvärr innebär det att något barn mlåste vara sjukt och det vill vi ju inte....

*lägger en skön kudde under Bruttans huvud och hoppas du får sova gott i helgen*

• lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-02-10 20:39:49 följande:
    Lanovia; förstår att du inte vågar hoppas på plus vid första försöket, när har du BIM?
    Nej det vågar jag verkligen inte. Jag känner just nu en enorm trötthet över alltihopa. Jag vet ju att det i slutänden är värt det om det fungerar. Men jag är så rädd för att det skall ta lång tid igen. Jag orkar inte dessa jobbiga veckor mellan ÄL och BIM, månad efter månad. När man inget vet, bara hoppas undrar och känner efter. När tiden bara krrryyyyyyyyper fram.
    Fast känna efter försöker jag verkligen låta blir, är bara inte så himlans lätt.

Man kan tycka att det är ju första försöket nu och jag vet inte hur läget är ännu. Men kännslomässigt fortsätter jag ungefär där jag slutade innan jag bliev gravid med E. Det sitter visst djupt rotat.

BIM har jag i slutet av nästa vecka.
  • lanovia 08

Soldemor vilken jobbig kurs. Sitta och tänka på döden är inget trevligt. Förstår om du var helt slut efteråt.

• Soldemor
    lanovia 08 skrev 2011-02-11 09:52:39 följande:
    Soldemor då skall du till min stad imorgon.
    Ja, det blir ett riktigt rännande där! 5/3 åker vi upp för att bo på Konsumhotell två nätter och mysa lite!
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-02-11 10:04:12 följande:
    Nej det vågar jag verkligen inte. Jag känner just nu en enorm trötthet över alltihopa. Jag vet ju att det i slutänden är värt det om det fungerar. Men jag är så rädd för att det skall ta lång tid igen. Jag orkar inte dessa jobbiga veckor mellan ÄL och BIM, månad efter månad. När man inget vet, bara hoppas undrar och känner efter. När tiden bara krrryyyyyyyyper fram.
    Fast känna efter försöker jag verkligen låta blir, är bara inte så himlans lätt.

Man kan tycka att det är ju första försöket nu och jag vet inte hur läget är ännu. Men kännslomässigt fortsätter jag ungefär där jag slutade innan jag bliev gravid med E. Det sitter visst djupt rotat.

BIM har jag i slutet av nästa vecka.
    Åh, vad jag känner igen mig i ditt funderande. Visserligen så gick det snabbt för oss förra gången, men denna gången tog det ett litet tag och jag kände precis som dig.
    Det är ok att känna så och det enda rådet jag kan ge dig är att försöka koppla av. Det är inte alls lätt, jag vet.

Du vet att min inbox alltid är öppen och du vill prata mer privat!
    Många kramar!
  • Fru Bygg

Många kramar till er alla! Nu ska jag se om en liten runda på bygget gör under mot min yrsel och illamående!

• Soldemor
    lanovia 08 skrev 2011-02-11 10:04:47 följande:
    Soldemor vilken jobbig kurs. Sitta och tänka på döden är inget trevligt. Förstår om du var helt slut efteråt.
    Ja, jättejobbig men väldigt viktig. Den handlade om samtal vid livets slut och jag gick den för att jag har jour på sjukhuskyrkan ibland. Efter en sådan dag behövs det verkligen andningshål, som att shoppa lite och träna. Hade jag inte haft så många olika fritidsintressen, hade jobbet nog blivit övermäktigt emellanåt.
  • lanovia 08
    Soldemor skrev 2011-02-11 10:14:25 följande:
    Ja, det blir ett riktigt rännande där! 5/3 åker vi upp för att bo på Konsumhotell två nätter och mysa lite!
    I Mölndal också? Så många roliga hotell har vi inte här.

Tack för tips förresten, skall nog inte gå förbi Folkets Hus imorgon, tänk vad roligt hundarna skulle kunna få det.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård