• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Kolla bilderna på två av de annonser som just nu ligger ute med Malteservalpar! ÄR de inte för gulliga? Min son säger "åååååh mamma, jag kan nästan inte se dem-det är SMÄRTSAMT!"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa

Solde; heja Lopptrollet imorgon!! Och vad tungt med kursen om döden men ack så nödvändigt! Det är verkligen tur att du har hobbies, i din bransch måste man ha det för att orka med.

• Norrskensflamman

Blomman!!! Herrehjärtanes så GULLIGA!!! Den till höger där den lilla rosa tungspetsen sticker ut... Man blir ju alldeles mör i hjärat.... ♥ ♥

• passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2011-02-11 14:57:06 följande:
    Blomman!!! Herrehjärtanes så GULLIGA!!! Den till höger där den lilla rosa tungspetsen sticker ut... Man blir ju alldeles mör i hjärat.... ♥ ♥
    Den bor i Piteå och ska flytta dagen innan min sons födelsedag... VARFÖR är det så jäkla många mil härifrån till Piteå!!!Skrikandes
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-02-11 14:54:04 följande:

Kolla bilderna på två av de annonser som just nu ligger ute med Malteservalpar! ÄR de inte för gulliga? Min son säger "åååååh mamma, jag kan nästan inte se dem-det är SMÄRTSAMT!"
    Åååååh vad SÖTA!!!!! Tänk, en liten sån att ha med sig på dina dagliga promenader vore väl nåt?
    Och jag som tycker Bichon Frisés är så söta men Maltesers är ju ännu sötare!!
  • Norrskensflamman

Ja, det finns ju fler i dessa trakter ni kan hälsa på också förstås, men som sagt; Jag har stort hus så ni ryms hela familjen! Samt en liten Pite'palt malteser.

• passionsblomman

Villemoa, jag håller med, jag tycker också de är snäppet sötare än Bichon och de andra som påminner lite. Jag hade en kompis på mitt förra jobb som var en sådan. han är den jag saknar mest och sedan jag träffade honom så har jag planerat att en dah ska jag skaffa mig en. (Lägg märke till "skaffa" det kan man nämligen med en hund, till skillnad från barn) Sonen är lovad att vi ska göra det till sommaren men nu dök ju de här upp och ja...jag vet inte...

-Bruttan, får vi komma till dig i Påsk även om vi skulle ha en sådan här parvel?
    Ni är allergiska va? Obestämd Den här rasen klarar visst många iofs, och den fäller ingenting, men det hjälper ju inte ifall ni blir dödssjuka.

• Villemoa

Blommis förresten *slår mig för pannan*, min mamma har struma och har sen hon fick det för 9 år sen blivit helt tossig i kroppen! Hon har gått upp i vikt, har svullna fötter året om typ. Hon får äta Levaxin resten av livet. Nån operation är det inte tal om för hon anses "för gammal".

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård