Jag hoppar in här! Vi gifter oss den 11 dec!
Vi ska försöka hålla oss kring 10 000 kr. Nu kommer vi bara ha ett mycket litet bröllop, endast föräldrar och syskon med familj inbjudna.
Jag var ganska inne på att vi skulle ha ett hemligt bröllop, jag gillar inte allt "lull lull" och tycker att det lätt blir för fluffigt romantiskt. dessutom tycker jag inte om att vara i centrum. Sambon ville dock gärna att vi skulle ta lite bilder och svägerskans make är superduktig fotograf så vi tänkte att det blir perfekt. Han får ta bilder, hon följer med och så är de två våra vittnen. Men då började vi tänka på vad resten av familjen skulle säga, ja framförallt min kanske... Så vi valde att bjuda föräldrar och syskon med familj/respektive. Kommer bli ca 20 personer och det känns lagom!
Jag köpte brudklänning för 1500 kr, fyndade på rea, brudbutiken i stan hade rea! Den ska sys in på fredag och då ska jag boka fast en cape att hyra vilket man kan göra! Vi ska som sagt låta svägerskans make fotografera oss vilket blir utomhus i decembersnö (förhoppningsvis, men det är 15 minusgrader nu så jag hoppas det inte bli nån värmebölja innan 11 dec)
Svärmor har varit fantastiskt duktig och gjort egna placeringskort och gjort dukningsförslag, skaffat dekor osv osv osv. Svärfar arbetar som fastighetsskötare och via hans jobb får vi gratis nyttja en jättemysig lokal mitt i stan! Vi kommer ha catering och då har vi bokat en buffé (vanlig typ grillbuffé) och då är det självservering som gäller Vi kommer köpa en vanlig tårta och sätta dit ett brudpar
Jag ska till vecka fara och göra hår- och sminkkonsultation, bukett och coursage är beställt.
Vi har en tös som är 1½ år och vi kommer sova hemma hela familjen. Om dottern ska sova borta kommer hon få sova hos svärföräldrarna och min mamma kommer bli tokig/supersvartsjuk om hon får nys om detta så vi tar det nån annan gång... Orkar inte mera gorm från min familj (har varit en hel del).
Jag är arbetslös för tillfället men det ser ut att ljusna. Har varit på tre intervjuer denna vecka och förra och ska träffas på fredag för att "planera inför kommade vecka" så vi får väl se om jag fick jobbet... Lite dålig tajming bara om så är fallet, jag som bokat upp hårkonsultationer och sånt. Finns ju inte mycekt tider att välja på om jag nu skulle få jobb på de tider jag bokat konsultation på!! Inte så lyckat att gå och begära ledigt de första dagarna! Dessutom har vi inte träffat prästen ännu vilket stressar mig mycket! Det är ju inte bara 2½ vecka kvar!
Oj, det här blev långt!