vi försöker hålla oss runt 35 tkr (men det blir nog närmare 40 ändå..) för 40 gäster.
resan spar vi på till senare, så den räknar vi inte med i vår budget.
för oss är det viktigt att inte behöva hålla på och fixa med mat och tårta själva, både inför och under dagen. jag kan inte tänka mig trädgårdsfest med tält eller för den delen bygdegård (bl.a. för att jag är sjukt osugen på att behöva städa dagen efter). så för att ha råd med drömlokalen (festvåningen på scandic billingen i skövde) så töjde vi på budgeten några tusenlappar och kollade över vad vi kunde spara på.
bm hyr kläder (om han inte hittar nåt han vill köpa som är inom budget) och jag köper min klänning från kina, helt otroligt billigt. vad gäller ringarna så har vi valt titanringar och stenarna i min är CZ. jag tycker inte att det känns viktigt med diamanter i nuläget, och vill jag byta sen så kan jag göra det när jag har pengar till övers eller vid årsdagar o dyl.
vi har valt en buffé, vilket är billigare än trerätters - och otroligt mycket mer mat. jag har gjort inbjudningarna själv (hade allt material förutom glitter motsvarande 65 kr). vi har flera duktiga amatörfotografer på olika håll i bekantskapskretsen och skippar proffsfotograf (=tjänar in massa tusenlappar). kör spotify istället för dj/band.
buketten kan jag få bunden gratis via kontakter (betalar alltså bara materialet) och tårtan kan jag ev. få billigt via en konditorutbildning (håller på att kolla upp).