• 363

För oss med en liten mindre budjet!

Hej har sett att det dykt upp många trådar med inlägg om att man vill ha tips till ett lite billigare bröllop. Så jag tänkte att här i den tråden kanske vi som inte har så stor budget kan träffas bolla ideer och tips.

Jag och min M2B är 22 resp 21 år, bägge 2 är studenter och vi har en dotter på 8 månader så ekonomin är lite ansträngd just nu. Men vi har haft mycket motgångar i stortsett under hela de 4 år vi varit ett par och nu när allt börjar ordna upp sej så känns det bara så rätt.
    Vi räknar med att hamna på runt 20-25000 sammanlagt exklusive resan då vi kommer önska oss pengar till den i present.

Så välkomna hit!:)

• Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!
  • marina86

Jag hoppar in här också!!

Gifter mig maj 2011 i västra frölunda kyrka i GBG!! Firar 10 år 2011 :)

Vi har ingen direkt budget utan som många andra vill vi hålla den så låg som möjligt.

Lokal - hyr vi hyresgästföreningenslokal här vi bor. den ligger i ett eget fint hus som är runt med porslin och allt. blir 1500 kr för hela helgen.

Personal - två tjejer som även tar slut städningen 2000 kr

Min klänning - tradera från kina mått beställd kostade 1900 kr

min m2b:s kläder - skräddar sydd smoking i thailand med skjorta - 2300 kr

Jag har även sytt upp en skräddarsydd festklänning som jag ska ha när festen sätter igång jag vill inte ha brudklänningen när de ska dansas å så, folk kan trampa på den. Så de sydde vi upp nu när vi var i thailand 500 kr

mat kommer vi göra egen, tänkte buffe först men de känndes som att blev för jobbigt. Så de blir potatis vilket man kan förbereda någon dag innan. Stek i ugnen och sås till de med kokta grönsaker, äpplemos och svartvinbärsgele. De blir såklart tårta men ingen för flera tusen utan de blir nog flera olika prinsesstårtor, brudpar till tårtan är inköpt på tradera.

Alkoholen som är en väldigt stor kostnad kommer vi åka till tyskland, någon undrade hur mycket billigare de var och de är KRAFTIGA prisskillnader och dom har mycket bra utbud. Men ska man inte ha så mycket alkohol så kanske de inte lönar sig man får räkna på de!! Vi kommer ha ca 45 - 50 pers!!

RINGARNA köpte vi i thailand min gjordes tjockare för att de skulle gå att sätta i en diamant. ringarna var väldigt mycket billigare där en hemma. 18k är dom i och kostade 7300 kr för båda.

Resan kommer vi göra som många andra, önska oss bidrag i present sen får man se hur långt man kommer :)

Fotograf försöker jag hitta någon amatör men de är inte de lättaste, men annars får jag be någon av gästerna som har bra systemkameror att fota oss!! skulle även vilja filma men får väll sätta vå lilla videokamera nånstans :)

Man försöker hålla de lågt men de ticka på ändå... Men vi har spritt ut kostnaderna under en lång tid så de har inte blivit att man har tänkt på hur mycket pengar man har lagt ut.

Blommor har jag presentkort som jag ska använda och köpa en vanlig handgjord bukette inget specialbeställt!

Hår ska jag å syrran testa olika frisyrer och smink.

Tärnklänningar köpte jag två stycken i thailand 75 kr/st

naglar vet jag flera stycken som gör för billig peng.

de blev långt de här :)

• turbovampyria
    363 skrev 2011-01-10 10:02:24 följande:
    Hittade dem i augustitråden de blev verkligen skitsnygga:)
    Tack så mycket. = )
  • 363

Marina
    Du verkar ha fått till det mesta för en helt okej budget. Hur många gäster blir det?

• 28 december
    363 skrev 2010-11-24 10:55:00 följande:

Hej har sett att det dykt upp många trådar med inlägg om att man vill ha tips till ett lite billigare bröllop. Så jag tänkte att här i den tråden kanske vi som inte har så stor budget kan träffas bolla ideer och tips.

Jag och min M2B är 22 resp 21 år, bägge 2 är studenter och vi har en dotter på 8 månader så ekonomin är lite ansträngd just nu. Men vi har haft mycket motgångar i stortsett under hela de 4 år vi varit ett par och nu när allt börjar ordna upp sej så känns det bara så rätt.
    Vi räknar med att hamna på runt 20-25000 sammanlagt exklusive resan då vi kommer önska oss pengar till den i present.

Så välkomna hit!:)

Hur många blir det? Vi tänkte också att det skulle gå på 25.000-30.000
    för oss. Vi ska ha 25-30 människor.
  • 363

28 december

Vi blir 31 totalt med mej och sambon om alla kommer, så som er ungefär.:) Är det den 28 december det är dags eller heter du så av någon annan anledning? Har ni tyckt det har varit svårt att begränsa gästlistan?

• 28 december
    363 skrev 2011-01-13 18:22:50 följande:

28 december

Vi blir 31 totalt med mej och sambon om alla kommer, så som er ungefär.:) Är det den 28 december det är dags eller heter du så av någon annan anledning? Har ni tyckt det har varit svårt att begränsa gästlistan?

Vi planerar att förlova oss den 28 december, 2011,
    Gifta oss 28 december 2013.
    Ja, det var lite svårt, men visst vi har inte så stor bekantskaskrets.
  • Semlorna

Har lagt in bild i mitt galleri nu på vigselringen (som kostade 1800) och förlovningsringen.

• 363
    28 december skrev 2011-01-13 18:32:14 följande:
    Vi planerar att förlova oss den 28 december, 2011,
    Gifta oss 28 december 2013.
    Ja, det var lite svårt, men visst vi har inte så stor bekantskaskrets.

Ah okej, vad lång väntan hur står du ut? Jag är en sån som vill att det ska hända på en gång helst igår, men ska ni ha förlovningsfest med eller vad har ni planerat för förlovning?

• 363
    Semlorna skrev 2011-01-13 19:22:18 följande:
    Har lagt in bild i mitt galleri nu på vigselringen (som kostade 1800) och förlovningsringen.
    Åh vilken annorlunda och helt ljuvlig vigselring!
  • Semlorna
    363 skrev 2011-01-13 21:10:48 följande:
    Åh vilken annorlunda och helt ljuvlig vigselring!
    tack! Fördelen med att inte handla nytt är att det blir unikt. Den är som du säger annorlunda och inte alls modern men jag är såld iaf :)
Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!