• 363

För oss med en liten mindre budjet!

Hej har sett att det dykt upp många trådar med inlägg om att man vill ha tips till ett lite billigare bröllop. Så jag tänkte att här i den tråden kanske vi som inte har så stor budget kan träffas bolla ideer och tips.

Jag och min M2B är 22 resp 21 år, bägge 2 är studenter och vi har en dotter på 8 månader så ekonomin är lite ansträngd just nu. Men vi har haft mycket motgångar i stortsett under hela de 4 år vi varit ett par och nu när allt börjar ordna upp sej så känns det bara så rätt.
    Vi räknar med att hamna på runt 20-25000 sammanlagt exklusive resan då vi kommer önska oss pengar till den i present.

Så välkomna hit!:)

• Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!
  • turbovampyria

Jag ska inte ha slöja. Jag provade samtidigt som jag testade min klänning och det visar sig att jag passar inte så bra i slöja. Sen är det 750kr, det går ju att få billigare. En utgift jag gärna undviker eftersom jag försöker hålla ner kostnaderna.

Har redan nu gått över budgeten med 4000kr. Så bröllopet går säkert på 32000kr istället för 28000kr som jag tänkt mig.

• 363

2010 2010 Det där att skriva upp vilka poster som är viktiga tycker jag var en kanonbra ide för att få ned kostnaderna dock är vi nog redan ganska klara med vilka poster vi tycker är viktiga och inte.:)

Turbovampyria: Tyvär står det bara åtkomstnekad när jag försöker kolla dina bilder brukar vara någon iställning som måste ändras om man vill tillåta andra att titta på ens bilder.

• turbovampyria

Tror det är fixat nu. Så nu borde du kunna se bilden.

• 363

hmm går fortfarande inte:( såhär står det:
    "

Systemmeddelande

Du försökte komma åt en sida som kräver behörighet!

Den sida du försökta komma åt har du ingen behörighet för. Det kan t.ex. vara en sida som kräver att du är inloggad eller en viss behörighet som du inte har.

• turbovampyria

Nu då. Jag hade bockat för att endast inloggade får se den. Nu tog jag alla då borde det funka.

• Semlorna

Hittade kostym till sambon och vigselring till mig på nyårs-semestern i Berlin. Helt oväntat men vi är väldigt nöjda.

Kostymen blev en Hugo Boss som kostade ungefär hälften mot dom vi sett i sverige. Den gick på runt 2800 kr (med ändringar då byxorna var lite tighta i midjan och byxorna lite långa). Sambon vaktade den som en hök på hemresan och är nöjd. 

Ringen blev en rödguldsring med diamanter som troligtvis gjorts på 30-talet i tyskland. Helt underbar är den och jag kände direkt jag fick den på fingret att den var MIN MIN MIN! Fanns oerhört mycket fina ringar och priserna var helt galna jämfört med nya. För min ring med flera små diamanter på totalt ca 0,3 carat gav jag knappt 1800 kr.

• 363

Vampyria: Tyvär kan jag fortfarande inte se
    Semlorna: Härligt med så mångra bra fynd hur mycket har ni kvar nu?

Ego:
    Idag beställde jag min klänning, beställde den på milanoo.com då de hade 20% rabatt under helgen. Måttsydd och med frakt kostade den 1000 kr bara.:) Har även köpt en tiara på ebay för dryga 50-lappen som jag hoppas dyker upp här i veckan.

Ringen ska jag beställa ifrån kominguld den kommer kosta ca 3000 kr md frakt och gravyr.

Sambon ska ha byxor och skor som han hade sen innan (använda en gång på studenten.) och har köpt en ny vit skjorta + en kavaj på mellandagsrean på hm för 300. Han tycker det här med att vara uppklädd och stå i centrum är lite jobbigt så att äntligen hitta en kavaj han trivdes i var skönt.

Idag har jag även gjort klart alla inbjudningskort och ska lägga dem på lådan imorgon:) Nu närmar det sej verkligen med stormsteg.

• turbovampyria

Vad irriterande! Jag har verkligen klickat i allt man ska. Vad har jag gjort för fel? Kanske bara min sida somm krånglar. Vet någon vad man ska bocka för så ens bilder syns?

• turbovampyria

Nu ska jag krångla till det.

363: Om du går in i tråden augusti 2011 hur långt i planeringen så laddade jag upp en bild på inbjudningarna där. Tror det är på sida sex.

• 363

Hittade dem i augustitråden de blev verkligen skitsnygga:)

Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!