TheD skrev 2011-01-13 23:40:14 följande:
"
min m2b:s kläder - skräddar sydd smoking i thailand med skjorta - 2300 kr" för att fått det skräddarsytt i thailand så var det dyrt. Räknat i Swe så blir det annat som alltid.
Var går gränsen för mindre budget? egentligen? Allt beror på vad man själv tycker... :)
Ja vi valde den dyraste skräddaren i thailand (krabi) som REKOMMENDERADES av flygbolaget eftersom att smokingen ska vara till ett så viktigt tillfälle. Vi hade kunnat gå in på samma som där jag köpte min festklänning och då kunde vi fått två kostymer med skjorter för under de vi betalade för min m2b. Men du får inte samma kvalite och dom är dessutom inte lika duktiga.
Kompisarna köpte hos en annan skräddare som stog ute på gatan och ropade efter dom dag in å dag ut. Men slut resultatet var inte i närheten av vad min sambos var. å klänningen som kompisen köpte var alldeles för tajt ner till så hon kunde knappt gå i den.
Min egen festklänning var inte alls som den jag hade valt på bilden å de vill man inte riskera när de gäller bröllopsklänning eller smokingen.
Dessutom valde vi tyget i 100% kashmir som ska hålla en livstid, SÅ DU FÅR VAD DU BETALAR FÖR!!
Så de är knappast dyrt för en kostym man kan ha resten av sitt liv. Jag har vart i thailand ett antal ggr och vet vad priserna ligger på. På vissa ställen kan man få tre kostymer med skjortor och slips till för 1300 svenska kronor men när du kommer in så är kvaliten den sämsta och de är stor skillnad på billigt tyg och kvalite. Du får inte fodrade kavajer m.m.
363: vi blir ca 45-50 personer.