• 28 december

bröllop år 2013, någon?

Vi hade tänkt att först gitfa oss år 2012.

Men vi ändrade oss, eftersom vår ekonomi inte tillät bröllopsfest år 2012. Rynkar på näsan
    (Vi vill gifta oss i kyrkan och sedan har Bröllopsfest med lokal, mat, tårta, dans osv).

Så nu planerar vi att gifta oss år 2013 istället.{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som planerar att gifta sig då?
    Vad har ni för planer inför ert blviande bröllop?

Vore kul om vi kunde bolla ideèr med varandra.Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 18:48
    JAG TACKAR FÖR ALLA SVAR SOM JAG HAR FÅTT!
    TACK TILL ER ALLA!

• Svar på tråden bröllop år 2013, någon?
  • JagPåMoln

Jag och min sambo funderar väl också på 2013 :) Det är dock jag som står för det mesta av funderingarna ;) Han hänger nog mer med på ett bananskal.

Inga planer kring någonting ännu. Men det kommer...

Hur går det för dig och planer??

~Den som väntar på något gott... ~
  • Malinsu

Hejsan =)

Jag och min sambo har oxå funderat på att gifta oss 2013 =)

• MeahJ

Jag startade en likadan tråd för ett tag sen, men det var ingen som svarade i den.
    Så jag hoppar med i denna Solig

Vi kommer att gifta oss sommaren 2013!
    Vi har inte kommit igång med planeringen riktigt än, men klänningen är redan klar.
    Jag såg den för många år sedan och kände att DEN klänningen vill jag stå brud i den dagen jag gifter mig.
    Så jag köpte den, den har hängt i min garderob i 6år nu och jag känner fortfarande att det är klänningen med stort D  Skrattande

• Hotlena

Här blir det oxå bröllop 2013! =) Den 7e mars är det tänkt, men det är inte 100% spikat ännu. 
    Vi har inte planerat så jättemycket men har en del idéer, jag har hittat en superfin klänning och sparat en bild på den så ska jag kolla om man kan hyra något i den stilen. Den jag hittade var endast till salu, men rent ekonomiskt känns det bättre att hyra.

Wow, mycket imponerad MeahJ att du haft en klänning i garderoben i 6 år! Har du samma karl nu som då? ;) Kan tänka mig att det kan skrämma bort några stycken om man är singel och har den i garderoben, ;P

Vi är dock överrens om många stora saker, min mb och jag, bland annat vill vi ha ett barnfritt bröllop som inte är i kyrkan (ska försöka hitta nån fin lokal/plats), maten och spriten ska vara gratis för alla gäster och budgeten ligger på 40 000:-
    Det är endast pga pengarna som vi väntar till 2013, hade gärna gjort det i år! =) 

• MeahJ
    Hotlena skrev 2011-03-22 17:43:04 följande:
    Här blir det oxå bröllop 2013! =) Den 7e mars är det tänkt, men det är inte 100% spikat ännu. 
    Vi har inte planerat så jättemycket men har en del idéer, jag har hittat en superfin klänning och sparat en bild på den så ska jag kolla om man kan hyra något i den stilen. Den jag hittade var endast till salu, men rent ekonomiskt känns det bättre att hyra.

Wow, mycket imponerad MeahJ att du haft en klänning i garderoben i 6 år! Har du samma karl nu som då? ;) Kan tänka mig att det kan skrämma bort några stycken om man är singel och har den i garderoben, ;P

Vi är dock överrens om många stora saker, min mb och jag, bland annat vill vi ha ett barnfritt bröllop som inte är i kyrkan (ska försöka hitta nån fin lokal/plats), maten och spriten ska vara gratis för alla gäster och budgeten ligger på 40 000:-
    Det är endast pga pengarna som vi väntar till 2013, hade gärna gjort det i år! =) 
    Hehehe, ja det är samma älskling då som nu Skrattande Vi firar 10 tillsammans iår.
    Han blev lite "orolig" när jag köpte klänning, men jag sa att han inte skulle ha någon press när det gäller bröllop.
    Och det kan man lugnt säga att ha inte haft med tanke på att klänningen hat hängt i garderoben i 7 år innan den blir använd Flört
  • Hotlena
    MeahJ skrev 2011-03-22 18:26:17 följande:
    Hehehe, ja det är samma älskling då som nu Skrattande Vi firar 10 tillsammans iår.
    Han blev lite "orolig" när jag köpte klänning, men jag sa att han inte skulle ha någon press när det gäller bröllop.
    Och det kan man lugnt säga att ha inte haft med tanke på att klänningen hat hängt i garderoben i 7 år innan den blir använd Flört
    Ja dom är ju så lättskrämde dom små liven Flört Men det var ju bra att du kunde lugna honom. 
    Grattis till 10 år tillsammans! Det är inte pjåkigt! Hoppas ni får många många fler fina år tillsammans!
    Själv är vi snart uppe i 2, haha, men är det rätt så är det rätt! =) 
  • MeahJ

Man tackar,
    ja vi hoppas på många fler fina år tillsammans, vilket jag tror att vi kommer få Solig
    För att komma tillbaka till planeringen så kommer vi att gifta oss kyrkligt och vi har också valt att våran bröllopsfest kommer att firas i vuxet sällskap.
    Vi är helt överrens att vi inte kommer att önska oss saker i bröllopsgåva utan om någon vill ge oss något så är det bidrag till vår smekmånad vi önskar oss.

Ja det var lite småsaker som vi är eniga om än så länge!

• 123ost

Hej! 

Jag tänkte också hoppa in här efter att vi kommit fram till att vi inte har råd med det bröllop vi vill ha 2012, så nu får det bli 2013.

Jag ser att det verkar vara rätt dött i tråden, slutat planera eller? Flört 

Någon som bokat kyrka/plats?

• Hotlena

Jag ska inte säga att vi planerar så mycket egentligen, jag sitter mest här och får idéer =) Men det är inte så dumt det heller. Vi har inte bokat lokal men har en i tanken, den går på ca 1800/dag tror jag och det blir väl att hyra två dar i så fall så man hinner med allt.
    Jag har ett litet block där jag skriver ner intressanta saker som dyker upp men det är ännu så länge kvar så det är svårt att säga. Plus att nu är det mest hus som är på tapeterna :P Har kollat ett idag som vi kanske slår till på!
    Hur långt har du/ni kommit i planeringen? 

• 123ost
    Hotlena skrev 2011-05-25 13:19:10 följande:
    Jag ska inte säga att vi planerar så mycket egentligen, jag sitter mest här och får idéer =) Men det är inte så dumt det heller. Vi har inte bokat lokal men har en i tanken, den går på ca 1800/dag tror jag och det blir väl att hyra två dar i så fall så man hinner med allt.
    Jag har ett litet block där jag skriver ner intressanta saker som dyker upp men det är ännu så länge kvar så det är svårt att säga. Plus att nu är det mest hus som är på tapeterna :P Har kollat ett idag som vi kanske slår till på!
    Hur långt har du/ni kommit i planeringen? 
    För oss är det likadant, kikar mest runt och får idéer. Känns som att det är för tidigt att börja inhandla saker osv, lite trist. Jag vill fixa allt nu Flört
Svar på tråden bröllop år 2013, någon?