• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Jelica

Hemmaträning kanske? Typ efter DVDer? :)

• Pinkgrape

Efter exakt en vecka med LCHF är resultatet minus 5kg och jag är nu nere på 79,9kg :D

Det gjorde mig ruskigt glad!

• Jeliqa
    Pinkgrape skrev 2011-03-12 09:25:23 följande:
    Efter exakt en vecka med LCHF är resultatet minus 5kg och jag är nu nere på 79,9kg :D

Stort grattis till dig!
    Visst är det härligt när man ser resultat.

Igår provade jag min brudklänning, den har varit väldigt svår att få upp dragkedjan på tidigare, särskilt över revben och byst. Men igår gick dragkedjan upp lätt som en plätt och äntligen slipper jag oron över att den inte ska passa! 
  • Pinkgrape
    Jeliqa skrev 2011-03-12 11:15:06 följande:
    Stort grattis till dig!
    Visst är det härligt när man ser resultat.

Igår provade jag min brudklänning, den har varit väldigt svår att få upp dragkedjan på tidigare, särskilt över revben och byst. Men igår gick dragkedjan upp lätt som en plätt och äntligen slipper jag oron över att den inte ska passa! 
    Tack :) Ja, det är så himla skönt!

Men vad roligt för dig, vilken härlig känsla det måste ha varit! :D
  • Aniara4

Grattis! Ofta tappar man 2-3 kilo i vätska första veckan från glykogenlagren, och de har en tendens att hoppa tillbaka lika fort om man äter kolhydrater igen, men så mycket som 5 kilo brukar det inte vara så en del "riktig" viktminskning har du garanterat också fått till!

Och visst är det häftigt när man får se en ny första siffra på vågen? Även om det bara är siffror och egentligen ingen påtaglig skillnad mellan 80.1 och 79.9 så är det psykologiskt betydelsefullt.

Kan berätta att gå från tresiffringt tillbaka till tvåsiffrigt igen är värsta kicken!

Och grattis Jeliqa också, vad skönt att kunna vara lugn när det gäller klänningen!
  • moonlightgirl

Grattis
  • moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-03-12 11:30:34 följande:
    Grattis! Ofta tappar man 2-3 kilo i vätska första veckan från glykogenlagren, och de har en tendens att hoppa tillbaka lika fort om man äter kolhydrater igen, men så mycket som 5 kilo brukar det inte vara så en del "riktig" viktminskning har du garanterat också fått till!

Och visst är det häftigt när man får se en ny första siffra på vågen? Även om det bara är siffror och egentligen ingen påtaglig skillnad mellan 80.1 och 79.9 så är det psykologiskt betydelsefullt.

Kan berätta att gå från tresiffringt tillbaka till tvåsiffrigt igen är värsta kicken!

Och grattis Jeliqa också, vad skönt att kunna vara lugn när det gäller klänningen!
    Ja det förstår jag, jag kämpar på att komma ner till tvåsiffrigt och det ska gå det har jag inga tvivel om och jag är helt övertygad om att LCHF är den rätta metoden för mig.
  • moonlightgirl

Hej på er
    Kom på att jag glömde skriva in mina resultat sen i fredags så de kommer nu.

Vikt. -1,4 kg
    byst:+-0
    överarm: -0,5cm
    stuss: -1,5 cm
    lår: -2,5 cm
    hals: -0,5 cm
    vad: +-0
    midja: -1,5 cm
    mage: -1,5 cm

det är kul att skriva ner o se resultaten, bysten har jag förlorar 4 cm kring sen start, stussen 5,5cm, lår 4cm, mage 5,5cm midja 3,5, vad 1, hals 1,5, överarm 2cm. Se det händer lite iallafall. =)

• Thailand2011

Så ja!! Onsdag o vägdax!!
    Man kan faktiskt inte säga att jag har gått på LCHF denna veckan.... Vansinnig stress har lett till många fel beslut. O tyvärr tror jag att detta kommer att fortgå nästa vecka med....
    Men så länge det inte är plus på vågen så är jag faktiskt grymt nöjd ändå!! =)

NU:                                               TOTAL MINSKNING:
    Vikt: 89,2kg.                                        -3,4 kg
    Midja: 102cm                                     -5cm
    Höft: 111cm                                         -3 cm
    Bröst: 116cm                                     -3 cm
    Lår: 63cm                                             -2 cm

Som sagt, nöjd, trots märklig diet =)

• SposaRoma

Jag har ingen våg hemma men trots Paris och bakelserna så har det gått framåt.
    Kom hem häromdagen och böjde mig ned för att plocka upp något, då mannen säger "du har gått ned i vikt, din rumpa har krympt! Vad har du gjort?!" (han gillar den, haha).

Så jag tar det som ett tummen upp för LCHF! Skrattande 

Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!