• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Jeliqa
    ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:
    Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.

Tyvär visade vågen på +1,3kg så nu känns det inte alls bra längre .
    Mät med måttband istället för att titta på vågen. Måttbandet är betydligt mer tillförlitligt. 
  • Jeliqa
    moonlightgirl skrev 2011-02-18 19:23:59 följande:
    Ja det har du ju rätt i att man gör med denna metod. Jag tycker att jag äter gott och är mätt men när jag äter kolhydrater blir jag snabbt hungrig igen.

Jag har vägt och mätit mig idag igen för jag tänkte byta dag till fredagar då det passar mig bättre.

Vikt: 111,5 kg              =  +0,5 kg
    byst: 128,5 cm             = - 2,5 cm
    överarm: 41 cm            = - 1 cm
    stuss: 125,5 cm           =  -1,5 cm
    lår: 74,5 cm                  = - 0,5 cm
    hals: 41 cm                   = - 1 cm
    vad: 48 cm                    = +- 0 cm
    midja: 114 cm                =+- 0 cm
    mage: 125 cm                = - 3 cm     (då mäter jag på det tjockaset stället, såg att jag missade skriva det sist)

Det var ju inte kul att jag gått upp ett halvt kilo men resten ser ju bra ut iallafall.
    ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:
    Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.

Tyvär visade vågen på +1,3kg så nu känns det inte alls bra längre .
    Ge inte upp, kämpa vidare. Förra gången jag körde med lchf så var det ett par veckor då det inte hände så mycket på vågon o någon vecka hände det att jag gick upp men jag mäter alltid också och där hände det mer saker så det kommer sen på vågen också.
    Bra jobbat att ha minskat så många cm! 
  • Jelica

Jagh hänger på! Ätit LCHF nu någon vecka och tycker det fungerar superbra! Lätt att hitta på nya maträtter och alltid haft en svaghet för vispad grädde så jag är i heaven! Bröllop i juli och har några kilon kvar att tappa så nu kör vi tjejer! :)

• moonlightgirl
    Jeliqa skrev 2011-02-18 21:22:53 följande:
    Bra jobbat att ha minskat så många cm! 
    Tack snälla du, jag är själv jätte glad för att det blev så mycket så nu kör jag vidare.  =)
  • moonlightgirl
    Jelica skrev 2011-02-18 23:32:03 följande:
    Jagh hänger på! Ätit LCHF nu någon vecka och tycker det fungerar superbra! Lätt att hitta på nya maträtter och alltid haft en svaghet för vispad grädde så jag är i heaven! Bröllop i juli och har några kilon kvar att tappa så nu kör vi tjejer! :)
    Välkommen till oss. Ja nu kör vi.   =)
  • Jeliqa
    Jelica skrev 2011-02-18 23:32:03 följande:
    Heja! :) 
    Trevligt att vi är så många nu tycker jag. 
  • sweire

Hej, jag är oxå LCHF:are, inte för att gå ner i vikt men för att jag mår så mkt bättre utan för mkt kolhydrater. Har i många år haft problem med magen (irregular bowel syndrome) och LCHF har gjort under för min sjukt svullna mage:) Nuförtiden är jag inte lika strikt men lagar till 90% bara LCHF mat hemma.
    Tips som hjälpte mig fortsätta mina vanliga recept var:

Zucchini pasta - hyvla zucchini med osthyvel, koka 1 minut eller stek i mkt smör -jättegott och jättebra substitut för pasta.
    Blomkålsris -riv blomkål på rivjärn, lägg i kokande vatten 30 sekunder, fungerar superbra istället för ris. suger upp sås mkt bra
    Sen älskar jag potatis men ugnbakade grönsaker fungerar oxå bra. Sen är det bara att laga kött, fisk, kyckling etc som man tycker om...med mkt gräddiga såser såklart!

Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!