• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-12 21:17:20 följande:

Härligt!!!
    Då får vi se till att peppa varandra!!!

=)

Japp nu har jag vägt och mätt mig. Suck ingen rolig läsning men nu ska det gå åt rätt håll.

Vikt: 111 kg
    byst: 131 cm
    överarm:42 cm
    stuss: 127 cm
    lår: 75 cm
    hals: 42 cm
    vad: 48 cm
    midja: 114 cm
  • Thailand2011

Usch, ja, visst tog det emot o skriva!!!
    Men det kanske är just det som ska peppa oss extra!!!
    Bra att vi har olika dagar att skriva in på, då kan man bli peppar av den andres resultat mitt i veckan också =)

• moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-14 13:30:21 följande:
    Usch, ja, visst tog det emot o skriva!!!
    Men det kanske är just det som ska peppa oss extra!!!
    Bra att vi har olika dagar att skriva in på, då kan man bli peppar av den andres resultat mitt i veckan också =)
    Ja jag håller med men vi är fler som kämpar och strävar mot samma mål, visst vi har lite olika vikt osv men iallafall.
    Känns bra att vi har varandra iallafall.  =)
  • Thailand2011

ÅH NEJ!!
    Jag åt en chokladboll till fika idag!!! Hade ångest hela tiden för varje tugga, men ändå åt jag upp den!!
    Den var inte ens god!!!
    Bläääää!
    Hoppas det inte sätter sig så det syns på vikten imorgon =)

• moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-15 20:30:28 följande:
    ÅH NEJ!!
    Jag åt en chokladboll till fika idag!!! Hade ångest hela tiden för varje tugga, men ändå åt jag upp den!!
    Den var inte ens god!!!
    Bläääää!
    Hoppas det inte sätter sig så det syns på vikten imorgon =)
    Du får ta nya tag imorgon igen. Men visst är det märkligt att man får för sig att man ska ha den där godbiten och sen när man äter den så är den ju inte ens god. I måndags förra veckan köpte jag chokladbeskvi som jag mumsade i mig men jag kände så som du skrev att den var ju inte ens god. Första två tuggorna var bara rutinmässigt men sen så kände jag bara bläää vad sött och snuskigt det här är. Men likt förbannat åt jag upp den.  =(

Men det är ju bara att ta nya tag och försöka lära sig av det.
  • Thailand2011

Haha...ja visst är man knäpp!!
    Det roliga var att jag inte tänkte erkänna det för sambon, men han kom hem o hade sån ångest. Dom hade inte haft så mycket att göra på jobbet o någon hade chokladkaka att bjuda på. Han hade tagit TRE bitar med grädde på =)
    Så nu känns det bättre, jag åt ju bara EN chokladboll =)

• Jeliqa

ÄNTLIGEN är jag av med mitt ständiga sockersug. Varken igår eller idag har jag känt av något.
    Jag ökade på fettet i maten lite och vips så var suget borta så det var väl förmodligen däri problemet låg :)

Resultatet den här veckan var varken jättebra eller dåligt, men allt räknas ju som positivt ändå :)
    - 0,5 kg
    - 1 cm midja
    - 1 cm mage (navel)
    - 1 cm höft 

Förra veckan när jag mätte hade jag förlorat 6 cm runt magen på en och en halv vecka så det var en liten besvikelse nu men som sagt, allt är ju positivt.  

• hysterica75

vägde mej igår. 71,9 stod vågen på.
    idag börjar jag på riktigt.

min karaktär e usel så det blir inte lätt:(

• Thailand2011
    Jeliqa skrev 2011-02-15 22:33:36 följande:
    ÄNTLIGEN är jag av med mitt ständiga sockersug. Varken igår eller idag har jag känt av något.
    Jag ökade på fettet i maten lite och vips så var suget borta så det var väl förmodligen däri problemet låg :)

Resultatet den här veckan var varken jättebra eller dåligt, men allt räknas ju som positivt ändå :)
    - 0,5 kg
    - 1 cm midja
    - 1 cm mage (navel)
    - 1 cm höft 

Förra veckan när jag mätte hade jag förlorat 6 cm runt magen på en och en halv vecka så det var en liten besvikelse nu men som sagt, allt är ju positivt.  
    Åhhh vad skönt!!!!
    ALLT som är minus är sjukt bra!! Det gäller nog att tänka så!!

Här kommer mina mått efter första veckan:
    Vikt: 90,8                -1,8kg
    Midja: 105cm        -2cm
    Höft: 111cm          -3cm
    Bröst: 118cm       -1cm

So far soooooo gooooood! =)
  • Thailand2011
    hysterica75 skrev 2011-02-16 06:47:56 följande:
    vägde mej igår. 71,9 stod vågen på.
    idag börjar jag på riktigt.

min karaktär e usel så det blir inte lätt:(
    Jo du KAN!!!
    Skriv här så fort du har minsta tvekan eller sötsug så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa dig!!

Lycka till!!!
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!