• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Pinkgrape

Jag gick ner 5kg första veckan, men har nu gått upp 2kg under andra veckan. Jag har verkligen inte fuskat alls och har promenerat ca 1 timma/dag.

Blä, nu känns det inte roligt.

• moonlightgirl
    Pinkgrape skrev 2011-03-16 16:12:34 följande:
    Jag gick ner 5kg första veckan, men har nu gått upp 2kg under andra veckan. Jag har verkligen inte fuskat alls och har promenerat ca 1 timma/dag.

Blä, nu känns det inte roligt.
    Fortsätt med det du gör så blir det bättre nästa vecka. Det har gått upp och ner för mig också.
  • Pinkgrape
    moonlightgirl skrev 2011-03-16 18:07:41 följande:
    Fortsätt med det du gör så blir det bättre nästa vecka. Det har gått upp och ner för mig också.
    Aha okej, på det viset. Hm. Ja, ska nog försöka ett tag till :)

En fråga, hur gör ni med lunchen? Jag tycker det är jättesvårt.
    Jag går skola och behöver såklart äta lunch. Det finns två restauranger, men ingen som serverar LCHF mat såklart (dålig och DYR mat, tyvärr) och en cafeteria där det finns mackor av olika slag. Tyvärr finns det inte tillgång till kyl osv, så jag kan inte ta med mig matlåda och jag hinner inte gå hem och äta.
    Någon som har ett bra tips?
  • Thailand2011
    Pinkgrape skrev 2011-03-16 18:50:14 följande:
    Aha okej, på det viset. Hm. Ja, ska nog försöka ett tag till :)

En fråga, hur gör ni med lunchen? Jag tycker det är jättesvårt.
    Jag går skola och behöver såklart äta lunch. Det finns två restauranger, men ingen som serverar LCHF mat såklart (dålig och DYR mat, tyvärr) och en cafeteria där det finns mackor av olika slag. Tyvärr finns det inte tillgång till kyl osv, så jag kan inte ta med mig matlåda och jag hinner inte gå hem och äta.
    Någon som har ett bra tips?
    Det är knivigt det...
    Men jag hade nog satsat på att ta med mig en matlåda i alla fall. Med något som kan ätas rumstempererat.
    Sallad i olika slag. Kyckling, tonfisk, grekisk, räksallad osv... O så någon hemmagjord fet dressing med creme fraiche.
    Kan kanske bli tråkigt i längden, men sallad går ju faktiskt att variera ganska mycket.
    Jag brukar dryga ut sallader med brysselkål, så blir det lite mer mättande.
    Stekt kycklingfilé med coleslaw borde också kunna hålla sig i en väska en förmiddag. =)
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-03-16 19:08:58 följande:
    Det är knivigt det...
    Men jag hade nog satsat på att ta med mig en matlåda i alla fall. Med något som kan ätas rumstempererat.
    Sallad i olika slag. Kyckling, tonfisk, grekisk, räksallad osv... O så någon hemmagjord fet dressing med creme fraiche.
    Kan kanske bli tråkigt i längden, men sallad går ju faktiskt att variera ganska mycket.
    Jag brukar dryga ut sallader med brysselkål, så blir det lite mer mättande.
    Stekt kycklingfilé med coleslaw borde också kunna hålla sig i en väska en förmiddag. =)
    Ja jag tror också att du kan köra på sallad. Du kan ju alltid ha det i en liten kylväska och ha med kylklampar så borde salladen hålla sig ganska bra. Sök på lchf recept, finns hur mycket som hellst att kolla på där och då kan du variera dig en hel del.
    Lycka till
  • Aniara4

Jag brukar ha med mig en omelett till universitetet, den hinner inte bli dålig på en förmiddag fast jag har den i väskan. Jag har en liten flaska grädde till kaffet också, och den håller sig till eftermiddagen. På sommaren kanske jag skulle ta en kylväska eller åtminstone packa ner en halvfryst vattenflaska med maten.

Babybel-ostar och ölkorv är bra grejer att ha i handväskan!

Vikten hoppar upp och ner, det är den långsiktiga trenden man ska bry sig om . Men här verkar det faktiskt ticka ner 1-2 hekto om dagen nu! Glad

• Pinkgrape
    Aniara4 skrev 2011-03-17 19:45:36 följande:
    Jag brukar ha med mig en omelett till universitetet, den hinner inte bli dålig på en förmiddag fast jag har den i väskan. Jag har en liten flaska grädde till kaffet också, och den håller sig till eftermiddagen. På sommaren kanske jag skulle ta en kylväska eller åtminstone packa ner en halvfryst vattenflaska med maten.

Babybel-ostar och ölkorv är bra grejer att ha i handväskan!

Vikten hoppar upp och ner, det är den långsiktiga trenden man ska bry sig om . Men här verkar det faktiskt ticka ner 1-2 hekto om dagen nu! Glad
    Okej :) Ja, alltså.. att ta med kylväska med kylklampar känns lite överkurs, då jag redan har en överfull och tung väska med skolböcker med mig varje dag :P

Haha jag kanske måste försöka lära mig äta ost. Verkar ju smidigt som ett litet mellanmål på eftermiddagen. Korv är dock inget för mig.

Jo, så är det ju absolut, men det är så trist om man inte märker av något alls i början :/ Nu verkar det dock ha gått till sig igen, så jag hoppas att det ska fortsätta så. Mitt mål är 3kg/månad och det känns som jag kan fixa det :)

Det är ju superbra, 1-2 hekto om dagen! :D Grattis!
  • moonlightgirl
    Pinkgrape skrev 2011-03-17 20:39:23 följande:
    Okej :) Ja, alltså.. att ta med kylväska med kylklampar känns lite överkurs, då jag redan har en överfull och tung väska med skolböcker med mig varje dag :P

Haha jag kanske måste försöka lära mig äta ost. Verkar ju smidigt som ett litet mellanmål på eftermiddagen. Korv är dock inget för mig.

Jo, så är det ju absolut, men det är så trist om man inte märker av något alls i början :/ Nu verkar det dock ha gått till sig igen, så jag hoppas att det ska fortsätta så. Mitt mål är 3kg/månad och det känns som jag kan fixa det :)

Det är ju superbra, 1-2 hekto om dagen! :D Grattis!
    Men det finns jätte små kylväskor, det var en sådan jag menade, tar inte större plats än att du ska packa maten iallafall. Du behöver ju inte ta stora frysklampar, ta små istärningar med plast hälje runt om, super bra.
  • Pinkgrape
    moonlightgirl skrev 2011-03-18 21:28:56 följande:
    Men det finns jätte små kylväskor, det var en sådan jag menade, tar inte större plats än att du ska packa maten iallafall. Du behöver ju inte ta stora frysklampar, ta små istärningar med plast hälje runt om, super bra.
    Det var ju faktiskt rätt smart :)
  • Aniara4
    moonlightgirl skrev 2011-03-18 21:28:56 följande:
    Ännu smartare: Fyll en halvliters PET-flaska till 1/4-1/3 eller så (lite beroende på hur varmt det är, när det är riktigt hett på sommaren fyller jag den nästan helt) och ställ den i frysen dagen innan. Lägg den inte ner så att vattnet når upp till öppningen, då fryser den igen! Sen fyller du på med kallt vatten innan du går hemifrån. Lägg flaskan tillsammans med maten. Den funkar som kylklamp samtidigt som du har kallt vatten att dricka hela dagen!

Jag har dessutom en liten minikylväska som jag har köpt på Åhlens (Sagaform), som jag använder ibland. Den går lätt ner i ryggsäcken tillsammans med böcker och annat!
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!