• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Thailand2011
    Jeliqa skrev 2011-02-22 09:54:46 följande:
    Resultat den här veckan;

Vikt: - 1,2 kg
    midja: - 1 cm
    mage: - 1 cm
    byst: - 1 cm
    höft: +/- 0

Strålande jobbat!!!!

Jag själv fasar inför onsdag som är min vägdag... Har varit både kladdkaka, semla, ris, lösgodis och bröd denna veckan!! Fattar fan inte vad som hände!! Varför kan man inte bara säga nej???

Åhhh...ångest!!!!

Nu SKA det vara STENHÅRT!!!!

• Jeliqa
    Thailand2011 skrev 2011-02-22 11:09:43 följande:

Strålande jobbat!!!!

Jag själv fasar inför onsdag som är min vägdag... Har varit både kladdkaka, semla, ris, lösgodis och bröd denna veckan!! Fattar fan inte vad som hände!! Varför kan man inte bara säga nej???

Åhhh...ångest!!!!

Nu SKA det vara STENHÅRT!!!!

Jag var faktiskt sjukt orolig inför dagens mått och vägning jag med eftersom vi fick vår provtårta till bröllopet i fredags och den var riktigt stor! Så vi åt tårta hela helgen, plus att jag haft mens och ätit lite choklad. Men tydligen gick det bra ändå. haha.
  • moonlightgirl
    Jeliqa skrev 2011-02-22 09:54:46 följande:
    Resultat den här veckan;

Vikt: - 1,2 kg
    midja: - 1 cm
    mage: - 1 cm
    byst: - 1 cm
    höft: +/- 0

vad härligt att det går åt rätt håll.  =)
    Bra jobbat.
  • moonlightgirl

Jag har passat på och tagit ett träningspass vårat wii fit plus, det är så jäkla roligt. Tack vara det har jag joggat lite, rockat rockring och boxats. Jag lovar man blir svettig av att göra dessa övningar. Imorgon ska jag köra igen och köra lite hårdare tränig, boxningen var så kul så den kommer jag köra. Kul är det också att det finns så mycket olika tränings saker att välja på.

• Thailand2011

Jag har inte gått o dött om ni tror det! Bara fullt upp med en dotter som lärt sig krypa!!  =)

Är ganska nöjd med vikten trots mitt fusk.... +100 gram bara!!
    Alla måtten var desamma, men det var i alla fall inte +!!

På onsdag är det dax igen o då JÄVLAR ska det vara under 90-sträcket hade jag tänkt!!! = )

• moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-24 20:40:57 följande:
    Jag har inte gått o dött om ni tror det! Bara fullt upp med en dotter som lärt sig krypa!!  =)

Är ganska nöjd med vikten trots mitt fusk.... +100 gram bara!!
    Alla måtten var desamma, men det var i alla fall inte +!!

På onsdag är det dax igen o då JÄVLAR ska det vara under 90-sträcket hade jag tänkt!!! = )
    Grattis till den krypande lilla dottern.  =)

Jo ibland är det ju bara så att man har fullt upp. Men det var ju skönt att det gick bra iallafall.
  • moonlightgirl

Jag vägde och mätte mig i fredags igen men glömde skriva in det då för vi reste hem till mina  föräldrar då som for 30 mil bort och var där i helgen men här kommer rapporteringen.

Nuläget:                                          sen förra veckan:                                         Sen start:
    Vikt: 110,7  kg                                    - 0,8 kg                                                        - 0,3
    byst: 127,5 cm                                   - 1 cm                                                          - 3,5 cm
    överarm: 41 cm                                  +- 0 cm                                                        - 1 cm
    stuss: 124 cm                                    - 1,5 cm                                                       - 3 cm
    lår: 74,5 cm                                        +- 0 cm                                                        - 0,5 cm
    hals: 41 cm                                         +- 0 cm                                                        - 1 cm
    vad: 48 cm                                           +- 0 cm                                                        +- 0 cm
    midja: 110,5 cm                                    - 3,5 cm                                                      - 3,5 cm
    mage: 124 cm                                      - 1 cm                                                          - 4 cm

Måste säga att jag är väldigt nöjd över resultatet speciellt med tanke på att jag skulle ha lite pluss resultat för att jag fick mensen på lördagen o då brukar jag binda vatten i kroppen men så vart det inte. Så nu är det bara tt köra på denna veckan också och hoppas på bra resultat på fredag också.  =)

Hoppas att det går bra för er andra.
    Har ni några bra vardags recept att dela med er av?? Vi har kört fast och har idétorka nu.

• wiii

Hej!
    Ville mest dela med mig av ett recept som jag tyckte var supergott, lite pilligt och kladdigt att tillaga men kanske passande på en helg eller så?
    Receptet kommer från boken "LCHF på mitt sätt" av Ulrika Davidsson.

Auberginerullar 4 portioner.
    2 auberginer
    1/2 dl olivolja
    400 g köttfärs
    mozzarella 250 g (finns färdigriven, mkt smidigt!)
    70 g grön pesto
    2 tomater
    oliver
    1 tsk torkad basilika

Ugnen: 225 grader.
    Skär Auberginerna på längden, 1/2 cm tunna skivor, Stek i oljan så att de blir mjuka. Strö på salt och svartpeppar. Brym köttfärsen, krydda med salt och peppar.
    Fördela köttfärsen på auberginskivorna ( Jag hade svårt att få på all köttfärs, så lite fick hamna bredvid), och lägg hälften av mozzatellan och all pesto på köttfärsen och rulla ihop. Lägg rullarna i en smord ungsfast form, hacka tomaterna och lägg dom och oliverna på, och stö sedan över resten av mozzarellan. Strö över basilikan.
    Gratinera i ca 20 min.
    Servera med en god sallad.

• Aniara4

Här går det trögt, men jag fokuserar på deadlines som jag har idag och på onsdag och väger vare sig mig själv eller maten!

Satsar på att äta som vanligt: Börjar dagen med en jättemugg kaffe med vispgrädde och kokosfett.
    Frukost 2 stekta ägg i rejält med smör.
    Lunch: smörstekt fläskfärs. Jag vet, lite väl hardcore för de flesta, men jag tycker det är gott, jag varierar med olika kryddningar, och det blir inga kolhydrater alls till lunch.
    Ytterligare en mugg kaffe med grädde och kokosfett på eftermiddagen.

Så långt har jag fått i mig 1443 kcal (rätt ointressant!) , 57g protein, 6g kolhydrater och 134g fett, vilket ger utrymme för att variera middagen ganska mycket. Helst vill jag inte äta mer än 10g kolhydrater om dagen, men jag kan överskrida det litegrann om det vankas något särskilt gott till middag. Dock aldrig över 20!

• Thailand2011

Så ja!!!
    Onsdag och dax för nya mått!!

Mått:                                               Totalt: 
    Vikt: 90,1                                         - 2,5kg
    Midja: 102cm                                 - 5cm
    Höft: 111cm                                   - 3cm
    Bröst: 116,5cm                             -2,5cm
    Lår: 64cm                                      -1cm

Nåja, är väl nöjd med alla minusstrecken i alla fall. Det sura är att när jag vägde mig innan i veckan stod vågen på 89,8kg.... Men men... NÄSTA vecka då!! =)

Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!