• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • ahj

Här hoppar jag gärna också in!
    Har ätit lchf i en vecka nu men har inte vägt mig ännu. Tänkte väga mig på fredag men nu har jag fått mensen så jag vet inte om det är någon idé. Kanske ska jag väga mig nästa fredag istället.

Jag började min viktminskning den 1 jan. Vägde då 79,6kg. Har fuskat hit och dit hela tiden så när jag bestämde mig för att äta lchf/gi förra veckan vägde jag in mig på 77kg. Har 9kg kvar till mitt mål.

• hysterica75
    Thailand2011 skrev 2011-02-16 07:57:36 följande:
    Jo du KAN!!!
    Skriv här så fort du har minsta tvekan eller sötsug så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa dig!!

Lycka till!!!
    :)  tack
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-16 07:55:57 följande:
    Åhhh vad skönt!!!!
    ALLT som är minus är sjukt bra!! Det gäller nog att tänka så!!

Här kommer mina mått efter första veckan:
    Vikt: 90,8                -1,8kg
    Midja: 105cm        -2cm
    Höft: 111cm          -3cm
    Bröst: 118cm       -1cm

So far soooooo gooooood! =)
    Ja vad bra.  =)
    Jeliqa skrev 2011-02-15 22:33:36 följande:
    ÄNTLIGEN är jag av med mitt ständiga sockersug. Varken igår eller idag har jag känt av något.
    Jag ökade på fettet i maten lite och vips så var suget borta så det var väl förmodligen däri problemet låg :)

Resultatet den här veckan var varken jättebra eller dåligt, men allt räknas ju som positivt ändå :)
    - 0,5 kg
    - 1 cm midja
    - 1 cm mage (navel)
    - 1 cm höft 

Förra veckan när jag mätte hade jag förlorat 6 cm runt magen på en och en halv vecka så det var en liten besvikelse nu men som sagt, allt är ju positivt.  
    Bra kämpat. Allt - är bra.  =)
    Min tur att väga och mäta på måndag.
  • Aniara4

Hej, här är en till!

Jag har ätit LCHF i 3 år. Det första året gick jag ner 20 kilo, men sen har det stått i det närmaste stilla i två år, och det är inte så att jag inte har en hel del kvar att ta av.  Å andra sidan slipper jag inflammerade leder och migrän, har mer ork generellt (är annars sänkt av en kronisk sjukdom), och som biverkan har jag slutat både snarka och fisa! Och alla dessa problem kommer tillbaka på stört om jag gör avsteg, så det beror inte bara på viktnedgången.

Så nu försöker jag skruva till det ett varv till. Jag har insett att jag nog äter lite för mycket av gammal vana - i början åt jag uppåt 3000 kcal om dagen och rasade ändå i vikt, men nu väger jag ju mindre och drar mindre energi. Jag har också varit lite rädd att äta för lite, eftersom jag har urusla hungerkänslor, och istället för att det börjar kurra i magen blir jag slö, frusen och trögtänkt när jag inte har ätit på ett tag. I värsta fall blir jag så trögtänkt att jag inte fattar att jag är hungrig! Men jag har alltså insett att det kan vara läge att dra ner lite på maten och känna efter om jag verkligen blir hungrig mellan måltiderna. Dessutom försöker jag minska kolhydraterna lite till. Jag registrerar allt jag äter på minmat.net , och siktar på ungefär 1800-2000 kcal/dag, 10g kolhydrater, 80-100g protein, och runt 150g fett. Det verkar vara en bra och hållbar nivå för mig. (Obs! För mig - vad och hur mycket man ska äta är ju högst individuellt.)

I nuläget väger jag 88 kilo och har måtten 102-92-122 ungefär.

Jag ska gifta mig i september och hoppas kunna skala av några centimeter till framför allt på höften!

• Aniara4

Och det här är vad LCHF har gjort för mig hittills:

• moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-02-17 11:12:37 följande:
    Och det här är vad LCHF har gjort för mig hittills:

Jätte bra kämpat.
  • Aniara4
    moonlightgirl skrev 2011-02-17 20:45:49 följande:
    Jätte bra kämpat.
    Tack, fast grejen är ju att jag inte har kämpat utan bara ätit gott och mått bra hela tiden! Skrattande

Förutom omställningen då, den var rätt tuff. Och det kanske man ska vara medveten om, att man måste ta sig igenom den först innan man vet om det funkar. Annars kanske man börjar, och efter en vecka är man trött och har ont i huvudet och tycker det verkar dumt alltihop.

Bästa stället att få information om man är nybörjare (och annars också!) är kostdoktorn.se och kolhydrater.ifokus.se .
  • ahj

Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.

Tyvär visade vågen på +1,3kg så nu känns det inte alls bra längre .

• moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-02-17 21:23:05 följande:
    Tack, fast grejen är ju att jag inte har kämpat utan bara ätit gott och mått bra hela tiden! Skrattande

Förutom omställningen då, den var rätt tuff. Och det kanske man ska vara medveten om, att man måste ta sig igenom den först innan man vet om det funkar. Annars kanske man börjar, och efter en vecka är man trött och har ont i huvudet och tycker det verkar dumt alltihop.

Bästa stället att få information om man är nybörjare (och annars också!) är kostdoktorn.se och kolhydrater.ifokus.se .
    Ja det har du ju rätt i att man gör med denna metod. Jag tycker att jag äter gott och är mätt men när jag äter kolhydrater blir jag snabbt hungrig igen.

Jag har vägt och mätit mig idag igen för jag tänkte byta dag till fredagar då det passar mig bättre.

Vikt: 111,5 kg              =  +0,5 kg
    byst: 128,5 cm             = - 2,5 cm
    överarm: 41 cm            = - 1 cm
    stuss: 125,5 cm           =  -1,5 cm
    lår: 74,5 cm                  = - 0,5 cm
    hals: 41 cm                   = - 1 cm
    vad: 48 cm                    = +- 0 cm
    midja: 114 cm                =+- 0 cm
    mage: 125 cm                = - 3 cm     (då mäter jag på det tjockaset stället, såg att jag missade skriva det sist)

Det var ju inte kul att jag gått upp ett halvt kilo men resten ser ju bra ut iallafall.
    ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:
    Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.

Ge inte upp, kämpa vidare. Förra gången jag körde med lchf så var det ett par veckor då det inte hände så mycket på vågon o någon vecka hände det att jag gick upp men jag mäter alltid också och där hände det mer saker så det kommer sen på vågen också.
  • Aniara4
    ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:

Vågen kan lätt hoppa nåt kilo upp eller ner beroende på tarminnehåll, hur mycket vätska man bundit, tid i månaden osv, så det är ingenting man ska fästa någon större vikt vid om det inte fortsätter stadigt uppåt. Omställningen i sig tar ju ca 3 veckor (oftast ännu längre tid för musklerna så att man kan träna så mycket som man brukar), så det är för tidigt att säga något innan man är klar med den.

Jag rekommenderar verkligen att starta en egen tråd på kolhydrater.ifokus.se och redogöra för sin egen specifika funktion och alla funderingar man har, man får snabbt svar och en massa råd och tips från veteranerna där!

Själv har jag haft mens och gått upp nåt halvt kilo eller så, men det räknar jag ska rinna bort de närmaste dagarna och sen är jag back on track igen!
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!