Aniara4 skrev 2011-02-17 21:23:05 följande:
Tack, fast grejen är ju att jag inte har kämpat utan bara ätit gott och mått bra hela tiden!
Förutom omställningen då, den var rätt tuff. Och det kanske man ska vara medveten om, att man måste ta sig igenom den först innan man vet om det funkar. Annars kanske man börjar, och efter en vecka är man trött och har ont i huvudet och tycker det verkar dumt alltihop.
Bästa stället att få information om man är nybörjare (och annars också!) är
kostdoktorn.se och
kolhydrater.ifokus.se .
Ja det har du ju rätt i att man gör med denna metod. Jag tycker att jag äter gott och är mätt men när jag äter kolhydrater blir jag snabbt hungrig igen.
Jag har vägt och mätit mig idag igen för jag tänkte byta dag till fredagar då det passar mig bättre.
Vikt: 111,5 kg = +0,5 kg
byst: 128,5 cm = - 2,5 cm
överarm: 41 cm = - 1 cm
stuss: 125,5 cm = -1,5 cm
lår: 74,5 cm = - 0,5 cm
hals: 41 cm = - 1 cm
vad: 48 cm = +- 0 cm
midja: 114 cm =+- 0 cm
mage: 125 cm = - 3 cm (då mäter jag på det tjockaset stället, såg att jag missade skriva det sist)
Det var ju inte kul att jag gått upp ett halvt kilo men resten ser ju bra ut iallafall.
ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:
Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.
Tyvär visade vågen på +1,3kg så nu känns det inte alls bra längre
.
Ge inte upp, kämpa vidare. Förra gången jag körde med lchf så var det ett par veckor då det inte hände så mycket på vågon o någon vecka hände det att jag gick upp men jag mäter alltid också och där hände det mer saker så det kommer sen på vågen också.