• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Jeliqa
    Thailand2011 skrev 2011-03-07 21:44:13 följande:
    Hur går det för er här???
    Måndag idag o någon är det väl som mäter o väger sig idag??? =)
    Det är väl jag som brukar göra det. :) Missade det igår så ni får resultatet idag istället.
    Förra veckan hade jag gått upp på grund av väldigt mycket fallande för frestelse. Nu idag har jag gått ner det jag gick upp och -1.3 kg till. Så jag räknar resultatet från förrförra veckan.

Vikt: -1,3 kg
    Midja:  +/- 0
    Mage: - 1kg
    Höft: +/- 0
    Byst: +/- 0

Inte så mycket förändring med måttbandet men - 1,3 kg är jag glad över. Hur går det för er andra? 
  • Aniara4
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-03-07 23:54:14 följande:
    Har lite dålig koll på dieter... Men vad gör äter man just med lchf?
    Man undviker kolhydrater så mycket det går, och byter ut energin från kolhydraterna mot energi från fett.

Bra sidor är www.kostdoktorn.se och kolhydrater.ifokus.se .
  • Jelica

Hej alla LCHFare! Hur går det för er alla? Bra hoppas jag och nu börjar ju våren smyga sig på allt mer oxå! Ser ni uppdaterar vikten så jag bidrar med att säga att jag sen 3/1 gått ner 5 kg med LCHF och 8cm i midjan, hur bra som helst! Tagit kontakt med en PT oxå som hjälpt mig sätta ihop ett tokhårt träningsprogram. Ska man så ska man, lr hur? ;)

Ni kan följa mig lite mer på vagenmotformen.blogg.se om ni vill följas åt! Har några av er bloggar?

Nu kör vi tjejjer!!

Kram på er

• moonlightgirl
    SposaRoma skrev 2011-03-07 23:57:12 följande:
    Jag håller med om det där. Jag har inte ens ett sug, men jag var i ett chokladkonditori idag, och alla dessa små vackra praliner..jag köpte fyra, åt tre, det var inte ens gott. Så VARFÖR skulle jag ens äta dem då?

Bah.
    *sur på mig själv* 
    Ja det är ju konstigt så man är. Oj jag hade också köpt något om jag hade varit på chokladkonditoriet och ätit upp dem med säkert.  =)
    Ja det undrar jag med, när det inte ens är gott varför äter man iallafall??
    Men jag hoppas på att man lär sig efterhand och att man kan låta bli sånt onyttigt.
  • SposaRoma

ARGH!

Vad händer med min viljestyrka varenda j*vla gång som jag är i Paris?! Kan någon förklara det här för mig?? Jag som i vanliga fall kan säga nej till socker (förutom chokladkonditorier i Berlin tydligen *sneglar uppåt*) är helt tvärkörd i Paris. Hela dagen bara moffamoffamoffa.
    Le tragedi.

Men det är ju inte för sött, det är ju det som är grejen, och det bara är såååå gott med bakelser på La Loir dans a théièr.............................................................................................................................................................................*patateisk*

Får jag hänga här fast jag har typ begått LCHF-seppuku?
    Skäms 

• Pinkgrape

Åh, får jag hoppa in här? :)

Är riktig LCHF-nybörjare. Jag har ätit det sedan i lördags :P
    Hittills går det jättebra :)

Får man fråga hur mycket och hur fort ni har gått ner?
    Har ni några bra tips och råd till en nybörjare?

• Aniara4

Nu tror jag det börjar hända nåt! Det har varit tvärstopp senaste tiden trots att jag har skött mig, och det har varit väldigt frustrerande. Samtidigt har jag mått väldigt dåligt. Men nu har jag fått Levaxin och jisses! Varma händer, kraft i musklerna, normala hungerkänslor (kurr i magen istället för att bli frusen och förvirrad) och vikten tickar sakta men säkert neråt. Hoppet återvänder om att jag ska hinna krympa lite till innan bröllopet och känna mig ännu tjusigare än jag skulle göra annars! (För tjusig är man ju oavsett storlek.)

• Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-09 00:54:34 följande:
    Åh, får jag hoppa in här? :)

Är riktig LCHF-nybörjare. Jag har ätit det sedan i lördags :P
    Hittills går det jättebra :)

Får man fråga hur mycket och hur fort ni har gått ner?
    Har ni några bra tips och råd till en nybörjare?
    Jag har inte heller hängt i den här tråden så länge men välkommen
    Hur mår du? Jag tycker det var segt i början men efter 3-4 dagar släppte det.
    Jag är inne på 9,e veckan nu, i början gick jag ner i rask takt men nu har det planat ut lite. I snitt 1kg per vecka har jag gått ner.

Mitt tips är att läsa LCHF-kokböcker så att du lär dig nya roliga recept att laga. Det gör att man är glad för allt det nya och inte tänker så mycket på det man eventuellt väljer bort eller saknar. Och drick mycket vatten! Och njut av att sötsuget är borta
  • Pinkgrape
    Maybe2010 skrev 2011-03-09 10:01:54 följande:
    Jag har inte heller hängt i den här tråden så länge men välkommen
    Hur mår du? Jag tycker det var segt i början men efter 3-4 dagar släppte det.
    Jag är inne på 9,e veckan nu, i början gick jag ner i rask takt men nu har det planat ut lite. I snitt 1kg per vecka har jag gått ner.

Mitt tips är att läsa LCHF-kokböcker så att du lär dig nya roliga recept att laga. Det gör att man är glad för allt det nya och inte tänker så mycket på det man eventuellt väljer bort eller saknar. Och drick mycket vatten! Och njut av att sötsuget är borta
    Tack :)
    Jag mår toppen! Längesen jag mådde såhär bra faktiskt, och åt såhär bra. Alltså med god aptit.
    Jag har ju dock läst att man kan vara lite trött och seg i början, men det är min sambo som känner av den saken :P Han äter också, underlättar om äter samma här hemma :)

Okej, men det är ju jättebra, jag skulle bli överlycklig om jag gick ner 1kg/vecka :D Nu de här dagarna har jag rasat i vikt känns det som. Gått ner 4kg sedan lördag, men jag förstår ju att det inte kommer forsätta i den takten.

Ja, jag har läst runt mycket på olika hemsidor och forum och fått en hel del bra recept som jag ser framemot att pröva :) Hittills är det inget jag saknar och sötsuget är faktiskt borta! Nu är det mer en "vana" eller vad man säger, att man under eftermiddagen i skolan letar efter en kaka till kaffet :P Vatten är dock något jag behöver bli bättre på, känner där behöver jag dricka mer.
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!