• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-03-02 08:10:51 följande:
    Så ja!!!
    Onsdag och dax för nya mått!!

Mått:                                               Totalt: 
    Vikt: 90,1                                         - 2,5kg
    Midja: 102cm                                 - 5cm
    Höft: 111cm                                   - 3cm
    Bröst: 116,5cm                             -2,5cm
    Lår: 64cm                                      -1cm

Nåja, är väl nöjd med alla minusstrecken i alla fall. Det sura är att när jag vägde mig innan i veckan stod vågen på 89,8kg.... Men men... NÄSTA vecka då!! =)
    Grattis till din din viktminskning. Ja alla minus är bra. Ja ibland blir man sur när man väger sig i förtid o den vikten blir bättre än den då man väger sig när man ska. Hmm lät invecklat det här. 
  • moonlightgirl

Hej hej
    Hoppas att det går bra för er allihop. Tycker att det har blivit lite glest med inlägg och peppning på sista tiden.
    Jag vägde och mätte mig igår och det gick inge vidare.

Nuläget:                                          sen förra veckan:                                         Sen start:

Vikt: 111,1  kg                                  + 0,4 kg                                                       +0,1
    byst: 127 cm                                    -  0,5 cm                                                       - 4 cm
    överarm: 40,5 cm                               - 0,5 cm                                                       - 1,5 cm
    stuss: 123 cm                                   -  1 cm                                                         - 4 cm
    lår: 73,5 cm                                       - 1cm                                                          - 1,5 cm
    hals: 41 cm                                        +- 0 cm                                                       - 1 cm
    vad: 48 cm                                           +- 0 cm                                                      +- 0 cm
    midja: 112 cm                                    + 1,5 cm                                                       - 2 cm
    mage: 124 cm                                      +- 0 cm                                                       - 4 cm

Har haft en jobbig vecka och det syns ju på resultatet. Det var väl inget katastrof resultat men inge kul iallafall. Jag har haft otroligt sug efter choklad och annat onyttigt och tyvärr har jag gett efter för det men det har ju en hel del att göra med att jag haft mens. Men nu i veckan ska jag ta krafttag och träna också för det har jag ju naturligtvis inte gjort i denna veckan.  

• Maybe2010

Jag kör LCHF, började den 10/1 och har minskat 1kg per vecka i snitt vilket jag är GRYMT nöjd med! Det här var inte främst inför bröllopet (för det var inte ens bestämt då ) men det passade ju bra!

• A loves A

Hej tjejer!
    Hoppas att det är okej att jag hoppar in här!
    Har ätit LCHF i över 1½ år och det funkar jättebra för mig.
    Har dock slarvat en del på slutet, men nu får det vara slut med det!
    Trodde jag hade gott om tid att gå ner resten av mina kilon, planerade bröllop 2012, men nu blir det i år istället. Med andra ord hårdkörning!

• moonlightgirl
    A loves A skrev 2011-03-05 20:54:03 följande:
    Hej tjejer!
    Hoppas att det är okej att jag hoppar in här!
    Har ätit LCHF i över 1½ år och det funkar jättebra för mig.
    Har dock slarvat en del på slutet, men nu får det vara slut med det!
    Trodde jag hade gott om tid att gå ner resten av mina kilon, planerade bröllop 2012, men nu blir det i år istället. Med andra ord hårdkörning!
    Javisst det är klart att det är ok att du hoppar in här. Bara bra om vi är många som peppar varandra.  =)
  • bjurs

hejsan

jag och min blivande kör båda lchf blandat med lite gi rivstart.

ska gifta oss på midsommar och hoppas tappat en del sen dess.
    sen förra sommaren har gått ner 20 kg och har ca 17 kg kvar.
    hoppas på att ha tappat dom till midsommar men då får man köra hårt :)

• Thailand2011

Hur går det för er här???
    Måndag idag o någon är det väl som mäter o väger sig idag??? =)

• Aniara4

Jag väger mig varje dag (för jag kan hantera att det hoppar lite upp och ner), men det står rätt stilla här. Mitt eget fel, för mycket avsteg...

Men nu får jag skärpa mig!

• Hoffsennanen Tottoplex

Har lite dålig koll på dieter... Men vad gör äter man just med lchf?

• SposaRoma
    moonlightgirl skrev 2011-02-15 21:31:43 följande:
    Du får ta nya tag imorgon igen. Men visst är det märkligt att man får för sig att man ska ha den där godbiten och sen när man äter den så är den ju inte ens god. I måndags förra veckan köpte jag chokladbeskvi som jag mumsade i mig men jag kände så som du skrev att den var ju inte ens god. Första två tuggorna var bara rutinmässigt men sen så kände jag bara bläää vad sött och snuskigt det här är. Men likt förbannat åt jag upp den.  =(

Men det är ju bara att ta nya tag och försöka lära sig av det.
    Jag håller med om det där. Jag har inte ens ett sug, men jag var i ett chokladkonditori idag, och alla dessa små vackra praliner..jag köpte fyra, åt tre, det var inte ens gott. Så VARFÖR skulle jag ens äta dem då?

Bah.
    *sur på mig själv* 
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!