• Pinkgrape

Favors till gästerna? Jag velar..

Jag har hela tiden hävdat att "Nej, vi ska definitivt inte ha favors!" och tyckt att det har varit totalt onödigt. Nu vet jag inte längre. Jag har börjat vela kring det där...

Vi bytte till en lokal där de gör allt, dukar och dekorerar och sånt. Det finns inte längre kvar något pyssel till mig, så det kanske är därför jag börjat snegla på detta men favors nu och nästan har tänkt om.

Ni som kommer ha det, vad har ni för något och hur har ni förpackat det?
    I påsar, små lådor? Har ni godis, en tvål, ett ljus eller vad?
    Hur mycket pengar har ni spenderat på det?

Det känns som att det är ju totalt onödigt om det inte tillför något till bordet och ifall det inte är något som förhoppningsvis kommer uppskattas av de flesta gästerna.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Favors till gästerna? Jag velar..
  • Pinkgrape

Jisses.... GLÖM DENNA TRÅDEN! Återigen blev det en diskussion om kuvertavgiftens vara och icke vara!

ALLA våra gäster VET att jag tycker om att pyssla och att det är vad jag brukar ägna mig åt på fritiden, så om jag gör något till gäster, så skulle ingen få för sig att vi slösat "matpengarna" på små gåvor till gästerna. Jag kommer vara HELT ledig i 2 månader före bröllopet och skulle gärna ha något att pyssla med under den tiden, men ursäkta mig.

Kan ju även tillägga att vi gärna hade valt att bjuda på maten om vi hade kunnat ordna det billigare genom att ta med oss egen mat till lokalen, men det får vi inte och då blir det svårt.

Jag är väldigt glad att ingen av er är bjuden på vårt bröllop! Punkt.

• wiii

Vi kommer inte att ha favors, men en liten gosdisbit eller så är ju alltid gott ;)

• Pinkgrape

Jag menar det... hur dyrt är det att köpa lite lösviktgodis i glada färger och sedan vika en egen liten låda av tex rosa papper, som jag redan har massor av hemma, eftersom jag ofta pysslar. Jag har redan flera hundra meter organzaband som jag skulle kunna knyta runt askarna.

JAG BEHÖVER ALLTSÅ INTE KÖPA DYRA PRESENTER!

Det går utmärkt att använda sig av sådant man redan har hemma, men sen var jag också NYFIKEN på vad ANDRA kanske hade valt att ge i favors, UTAN att jag nödvändigtvis hade tänkt ge samma sak!

• J och J

vi har kuvertavgift och favors och massa pynt o dylikt o dyr lokal osv.

anledningen till att vi har kuvertavgift är för att vi INTE vill ha saker så då tog vi kuvertavgift som täcker en del av maten, men inte alls allt,  istället för presenter och så slår vi på stort med allt annat iaf.

så man kan göra som man vill.

våra favors är små figurer i lera som blivande gör. han för dom jämnt så det var en rolig liten personlig favor tyckte. sen får dom också bagage tags som jag syr. som även är placeringskorten.

annars tycker jag det är jättebra med  godis elelr nåt sånt

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • cc2011

Jag tycker att du kan göra som du själv känner.
    Vi kommer att ha en organzapåse med två mintpastiller i som man kan ta efter att man har ärir om man vill.

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Sebastiána

TS. Om du vill ha något att pyssla med och som inte kostar så mycket kanske du kunde göra någon sorts spel/korsord/konversationskort eller liknande. Om du gör dem dekorativa tillför de dukningen något  samtidigt som det inte känns så onödigt eftersom gästerna kan använda dem redan under middagen

Ska ni ha gästbok, kanske kan du pyssla med den?

• cc2011

Ojdå... ätit ska det ju stå! Jag var lite för snabb där tror jag Glad

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • XenaK
    Pinkgrape skrev 2011-05-14 16:19:44 följande:
    Jisses.... GLÖM DENNA TRÅDEN! Återigen blev det en diskussion om kuvertavgiftens vara och icke vara!

ALLA våra gäster VET att jag tycker om att pyssla och att det är vad jag brukar ägna mig åt på fritiden, så om jag gör något till gäster, så skulle ingen få för sig att vi slösat "matpengarna" på små gåvor till gästerna. Jag kommer vara HELT ledig i 2 månader före bröllopet och skulle gärna ha något att pyssla med under den tiden, men ursäkta mig.

Kan ju även tillägga att vi gärna hade valt att bjuda på maten om vi hade kunnat ordna det billigare genom att ta med oss egen mat till lokalen, men det får vi inte och då blir det svårt.

Jag är väldigt glad att ingen av er är bjuden på vårt bröllop! Punkt.
    Jag ville INTE klanka ner på kuvertavgiften, jag tycker att det är sjukt smidigt när folk har det så man slipper funder på present, däremot tycker jag inte att det ska vara för mycket "extragrejer" när man tar ut kuvertavgift.
    3 September 2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-05-14 16:24:51 följande:
    vi har kuvertavgift och favors och massa pynt o dylikt o dyr lokal osv.

anledningen till att vi har kuvertavgift är för att vi INTE vill ha saker så då tog vi kuvertavgift som täcker en del av maten, men inte alls allt,  istället för presenter och så slår vi på stort med allt annat iaf.

så man kan göra som man vill.

våra favors är små figurer i lera som blivande gör. han för dom jämnt så det var en rolig liten personlig favor tyckte. sen får dom också bagage tags som jag syr. som även är placeringskorten.

annars tycker jag det är jättebra med  godis elelr nåt sånt
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Ja, jag har ju sett det i andra trådar dina bilder på dukningen. Jättefint och en väldigt rolig sak att ge gästerna, personligt och kul minne :)

Vi har inte råd att betala alla gästers mat, så vi tyckte kuvertavgift som täcker maten + att de absolut inte ens behöver tänka tanken på någon present var bra då.

En favor var mer för min del än för deras, då jag är pysslig av mig och gärna gör något och det behöver ju inte betyda att det kostar mycket pengar.

Nåja, jag borde ha lärt mig vid detta laget att allt som har med pengar, kuvertavgift och liknande är ett stort NO NO på denna sidan.
  • S2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-14 16:16:55 följande:
    Ja, som sagt, man gör som man vill och du behöver inte ha favors eller oroa dig över mina och mina gäster.
    jag oroar mig inte det minsta lilla över vare sig dina favors eller dina gäster - jag visade på en annan sida av frågeställningen. som du uppenbarligen inte ville höra om.
Svar på tråden Favors till gästerna? Jag velar..