• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • 28juli2012
    Josefin521 skrev 2011-12-30 19:03:25 följande:

Vinmarinerad oxfilé serveras alltid kall, googla på det! Dock skall jag även tillägga att fryst utländskt kött sällan smakar bra...och särskillt inte på ett bröllop där det skall kännas lite lyxigare.

Ååå nej, hmm typiskt.
    Ska googla på det =)
  • FelizLane
    Josefin521 skrev 2011-12-30 19:03:25 följande:

Vinmarinerad oxfilé serveras alltid kall, googla på det! Dock skall jag även tillägga att fryst utländskt kött sällan smakar bra...och särskillt inte på ett bröllop där det skall kännas lite lyxigare.

Nu tycker jag väl inte att man ska vara sån... Tror inte det är så många i vårat svenssonland som har smakat på riktigt bra lagad oxfilé.
  • AndroSid

Självklart är det lättare att göra riktigt god mat med riktigt bra råvaror, men ofta går det att rädda även billigare kött Glad

Ett väldigt gott exempel på det (även om det inte är gjort på oxfilé) är tjälknöl, som ju tillagas från fryst tillstånd (har jag för mig?). Billigt och riktigt gott!

• 28juli2012

okej, hoppas det.
    Vad tror ni om dubbelmarinerad oxfile?

• Styrka
    28juli2012 skrev 2011-12-30 21:21:17 följande:
    okej, hoppas det.
    Vad tror ni om dubbelmarinerad oxfile?
    Dubbelt mumma! Kör på! *dreglar*
  • 28juli2012
    Tungan ute oxfile känns iaf lyxigare än nått billigare alternativ trots den är fryst
     =)
  • Josefin521
    FelizLane skrev 2011-12-30 20:36:14 följande:
    Nu tycker jag väl inte att man ska vara sån... Tror inte det är så många i vårat svenssonland som har smakat på riktigt bra lagad oxfilé.

Anledningen till att jag vill varna för att snåla in på råvaror är för att jag var på ett bröllops i somras där dem snålat in på vinet, vilket var odrickbart, och allt alla kommer i håg från den festen var det dåliga vinet. Det är inget man vill ha sin fest ihågkommen från.

Väljer man dock att satsa på utländskt fryst kött så tror jag dubbelmarinering/vinmarinering kan dölja en hel del! Tjälknöl är också en riktigt bra idé!

• 28juli2012
    Josefin521 skrev 2011-12-30 21:49:15 följande:

Anledningen till att jag vill varna för att snåla in på råvaror är för att jag var på ett bröllops i somras där dem snålat in på vinet, vilket var odrickbart, och allt alla kommer i håg från den festen var det dåliga vinet. Det är inget man vill ha sin fest ihågkommen från.

Väljer man dock att satsa på utländskt fryst kött så tror jag dubbelmarinering/vinmarinering kan dölja en hel del! Tjälknöl är också en riktigt bra idé!

Vill absolut inte snåla in på något så att det märks för isf kan jag lika gärna låta bli att bjuda..
    Funderat lite på vin, vad finns det för nått vitt och rött som är gott och passar buffe?

Är chill out bra viner? Själv gillar jag lindemans men vet inte hur det passar till buffe!?
  • Cosy

jag är så dålig på just vin.

Men om du utgår från att bjuda på något som du själv tycker om.
    För om man bjuder till bröllop och bjuder på sådant man själv tycker om så kan det inte bli så många fel i det. Blir säkert halshuggen av den kommentaren men änså.

Varför ska vi bli oroliga för vad andra tycker när vi försöker göra det bästa av det vi har. Kan vi "bara" bjuda på ett knäckebröd med en sill bit cream frech och lite rödlök så får vi göra det.(den kombinationen är inte helt fel). Sen att man får höra av sin mosters man inte gillar att löken var skuren på fel sätt eller att det var en simpel rätt ska man strunta i för man gjorde det man själv tyckte var bäst

We did it on DreamHack. Geeky love
  • kalkprinsessan

Hej! Kan man hoppa in i eran trevliga tråd? :)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)