• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • lufthamn

Kollade Yoyo-bilderna och de är jättefina! Vi ska ha http://mallorcaweddingphotographer.com
    Han kändes helt okej för det priset (550 euro svart). Han är inte den bästa jag kollat på, men den jag helst hade velat ha tog typ tre gånger mer i betalt och det kändes inte riktigt värt.

Dessutom: Vad tror ni om trash the dress-konceptet? Jag är inte den sentimentala typen och tror inte att jag vill ha kvar klänningen för att gå och nypa i efteråt, men å andra sidan hade det varit fint att få in några tusen på att sälja den sen.

Tror ni man ångrar sig om man säljer den? Ens om man inte är den sentimentala typen?

• Annelie643

Guanaca; jag har varit på Mallorca förut och vet att gamla stan är såå romantiskt. Helst vill jag ta häst & vagn dit från Alcudia, det gjorde vi sist. de topparr lliksom dert hela Skrattande
    Ang transfer till Alcudia så har vi boakt via Hoppa transfer. Kan ju dock inte säga om de är bra men de va prisvärda i af. 

Håret blev bra i fredags när vi övade och lockarna blev super fina! nu ska jag bara träna lite på sminkningen oxå..Tungan ute 

Det blir nog en del cava vid tillpiffningen för vår del med, jag min kompis och min mamma Glad Jäklar va jag längtar nu!! en månad kvar bara tills vi åker.. 

Sanna!! Stort lycka till nu på den stora dagen!! vill höra allt sedan Glad 

• Guanaca

Vi betalar fotografen ?250 för två timmar. Kollade också på "din" först lufthanm, det var jättefina bilder fås med! Åh häst och vagn! Nu vet jag hur vi ska åka tillbaka till hotellet Nu får jag börja bearbeta sambon och se om han kan fråga hotellet om det också (vi har inte mailat ännu ) Kan man boka dem tro? Jag ska också försöka hitta nån gård där man kan rida på mallorquín-hästar, de är så vackra (och ovanliga)!!!

• Guanaca

Vad bra att det gick bra med håret Annelie! Jag fixade mitt idag, det gick helt ok men lockarna gick ur efter 20 minuter trots min nya plattång och alla produkterna Jag tror jag får kidnappa min frisör och smuggla med henne i resväskan!!! Ska testa igen med locktången, det verkar hålla bättre med den.

• Guanaca

Angående trash the dress så förstår jag mig inte alls på det. Tycker det är ett otroligt slöseri att förstöra något som säkert krävt många arbetstimmar att tillverka, för att inte tala om pengarna man själv lagt ut på den. Då skulle jag hellre skänka bort den till något välgörande ändamål, tex om nån organisation kan sälja den o få några slantar. Nu var ju min klänning billig o ingen traditionell brudklänning så jag hade nog hoppats kunna använda dig igen (om jag kommer i den! Fan att jag tvättade den, på gränsen till för tajt nu )

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja visst får du ha släkten som vittne, det hade ju vi! Spelar ingen roll vem det är, bara det är någon! :)

Minns faktiskt inte hur många bibelord man valde, hihi, men tror bara det var ett, det fanns några att välja mellan, o jag visste vilket jag ville ha, ett som är ganska vanligt tror jag, men som jag tycker berör. Det är typ, 'kärleken är tålmodig och god, kärleken är inte stridslysten...' osv... :)

Sanna87, hoppas ni får en fantastisk dag o vecka nu!!! All lycka!!! :)

• Mallisbröllop2012

Jag håller med Guanaca lite där ang 'trash the dress', sälj den, har ingen aning, men kan nog tänka mig att den har ett ganska bra andrahands värde? Är själv inte heller så sentimental, så om någon annan behöver en brudklänning så är det väl en bra idé att prova sälja den? Annars var ditt förslag om att skänka den till nån organisation som kan få tjäna en slant på den ett ypperligt förslag!! :)

Min var ju inte heller nån regelrätt brudklänning så jag spar den ett tag o ser om jag kommer att använda den som den sommarklänning den är :)

I övrigt är vi (läs jag, hehe) klar med album o två förstoringar som sitter på väggarna här hemma, endast den svart/vita som inte är fixad med, så nu är liksom allt gjort, om ni förstår vad jag menar... lite tomt, men så är det! Härligt att ni snart gifter er o kommer att berätta o visa bilder här, iaf!!! :) o eftersom jag har långt till vänner o släkt, kommer jag ju att ta fram albumet lite då o då i höst/vinter o minnas!!! (o sen oxå, för mig själv hihi)

• Annelie643

jag har lånat en locktång av min frisör, dom lockarna höll i hela fredags kvällen då jag behöll löshåret i när jag var bort på middag. 
    Tror säkert ni kan boka häst och vagn.. dom kör mellan alcudia och gamla stan hela tiden.  Kolla med recptionen, fixar dom säkert :) Jag blev nyfiken på det su skrev ang att åka och rida på Mallorca! DE skulle jag vilja göra. skriv gärna om det när du kommer hem, om jag hinner se det.. 

Klänningen kommer jag att sälja.. Hoppas få tbx en liten slant för den :)  

• Annelie643

jag googlade och hittade flera hemsidor som hyr ut hästar :) 

• Guanaca

Åh toppen Annelie! Var det mallorquines eller "bara vanliga" hästar? Ska ta o googla lite jag med! Förresten, hur såg hästarna ut, de som drog vagnarna alltså? Har lite svårt för att betala till nån som inte verkar ta väl hand om sin häst. Skulle nog tycka synd om hästen att behöva jobba i eftermiddagshettan också :-S nu blev jag betänksam över häst och vagn idén! Får rida en tidig morgon tror när, det inte är så hett

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia