• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Nygift
    Sanna87 skrev 2012-11-05 17:21:22 följande:
    Åhh, börjar bli frustrerad och en aning småarg nu faktiskt, väntar fortfrande på våra bilder från Johanna, mejlade förra veckan och uttryckte bokstavligen att vi hoppas vi hinner få dem INNAN jul. Åhh, hade jag vetat att det skulle ta så väldans lång tid för henne så hade jag nog hellre bett en förbipasserande tagit bilderna!! man hinner ju gå miste om alla julerbjudanden man får nu från fotoföretag.
    Guanaca skrev 2012-11-15 14:18:13 följande:
    Härligt att ni fått bilderna MelT! Men hur lång tid tog det? Jag får inte ens svar på mail från vår fotograf nu. Har sett på hennes Facebooksida att hon har erbjudande på julfotograferingar typ, så hon har säkert mycket jobb nu om alla vill foto sina barn för att ge bort i julklapp. Tycker att hon väl borde avsluta sina pågående jobb först Ser inte ut som om vi kommer hinna beställa några bröllopsbilder till jul :@
    Jag väntar också på bilder från Johanna. Skickade vilka bilder vi ville ha för snart fyra veckor sedan, och har inte fått så mycket som ett bekräftelsemail på att hon tagit emot  listan. Har nu skickat och frågat hur det går med bilderna, men när jag ser att ni andra inte heller fått nåt mailsvar tror jag ju inte att jag kommer få det heller. Himla oprofessionellt tycker jag! Jag hade också hoppats på att få bilderna innan jul så jag kan ge bort bilder till familjen i julklapp. Hur lång tid kan det ta liksom?? Så himla mycket redigerar hon väl inte? 
  • Guanaca

Hej Nygift! Har du också gift dig på Mallorca? Vi hade inte Johanna som fotograf utan en spansk tjej som hette yolanda talavera. Hon tar lika lång tid på sig hon Hon sa att vi skulle få bilderna efter ca 4 veckor. Nu har det gått exakt TVÅ månader. Hon verkar också ha slutat svara på mail nu. De gör ju inte direkt bra reklam för sig själva! Kommer inte rekommendera denna fotograf till nån! suck!

• Nygift

Ja jag gifte mig i Palma i september. Vi var lite sega med att välja ut vilka bilder vi ville ha men hade jag vetat att det skulle ta så himla lång tid att få bilderna hade vi kanske skyndat oss lite mer. Tycker i alla fall att det är oerhört dåligt att ingen av våra fotografer svarar på mail. Johanna är ju rekommenderad av Svenska kyrkan så då räknar man ju med att hon är seriös.

• Mel T

Vi gifta oss 25 juni. Tror vi fick våra bilder på dropbox i  aug.  Fick cd skiva ca 1 mån efter tror jag.  Fick album härom veckan. Så ja, lång väntetid. Vi fick inte heller ngn bekräftelse så jag mailade och bad om svar. Sedan har jag mailat och påmint. Har fått svar ca 1v efter att jag mailat. 

Men nöjd med bilderna är vi i alla fall!

• Guanaca

Jippi! Nu har vi fått våra bilder! Vi fick alla bilder, så slapp välja ut några och vänta ännu längre. Totalt 197 st för 250 euro, var ett ganska bra erbjudande! De flesta bilderna var jättefina, men en del tycker jag kunde varit bättre... Men men är nöjd över lag iallafall

• lotjen

Tack Guanaca för tipsen!! Har tänkt boka en bukett via kyrkan, det känns smidigast. Vi kommer ner en tisdag och vigseln är på torsdag. Funderar på om vi ska ägna onsdagen åt att fixa till någon picnic att ha efter... Jag har egentligen tänkt att vi skall boka fotograf men blir lite tveksam när jag läser era kommentarer om hur lång tid det tar innan bilderna kommer Rynkar på näsan. Tror jag kollar med våra vänner om de anser sig vara bra fotografer istället.

• Sanna87

Hallå! Suck, nu är jag om inte förbannad ännu mer förbannad över dessa bilder. Fick mail från Johanna i början utav veckan att hon hade skickat dem express så hon trodde vi skulle ha dem på onsdag, alltså igår, men inga bilder då, och inga bilder idag heller... ARG!!!!!!
    Det är vad jag är nu. Ska aldrig någonsin rekommendera Johanna till ngn, inte ens om bilderna skulle vara fantastiskt fina!!

Skönt att ni fått era bilder nu MelT och guanaca. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att våra bilder ligger i brevlådan imorgon, så man slipper gå hela helgen och vara förbannad.

Nygift skrev 2012-11-17 12:12:31 följande:
    Guanaca skrev 2012-11-15 14:18:13 följande:
    Härligt att ni fått bilderna MelT! Men hur lång tid tog det? Jag får inte ens svar på mail från vår fotograf nu. Har sett på hennes Facebooksida att hon har erbjudande på julfotograferingar typ, så hon har säkert mycket jobb nu om alla vill foto sina barn för att ge bort i julklapp. Tycker att hon väl borde avsluta sina pågående jobb först Ser inte ut som om vi kommer hinna beställa några bröllopsbilder till jul :@
    Jag väntar också på bilder från Johanna. Skickade vilka bilder vi ville ha för snart fyra veckor sedan, och har inte fått så mycket som ett bekräftelsemail på att hon tagit emot  listan. Har nu skickat och frågat hur det går med bilderna, men när jag ser att ni andra inte heller fått nåt mailsvar tror jag ju inte att jag kommer få det heller. Himla oprofessionellt tycker jag! Jag hade också hoppats på att få bilderna innan jul så jag kan ge bort bilder till familjen i julklapp. Hur lång tid kan det ta liksom?? Så himla mycket redigerar hon väl inte? 
    Tyvärr Nygift kommer du nog få vänta på dina bilder, det verkar inte bättre. Tycker också det är så fruktansvärt dåligt när hon är rekommenderad av svenska kyrkan, och just att hon inte svarar på mail heller. Det nu mer än 1 1/2 månad sedan vi skickade in vilka bilder vi valde.
  • Nygift

Jag funderar på att ringa henne istället. Det är två bilder som jag känner att jag måste få innan den 6 december. Skiter i vad hon gör med de andra, hon kan få vänta i flera månader om hon vill innan hon fixar till dem. Hon som var vittne på vårt bröllop hade cancer och hon förlorade kampen nu i måndags. På minnesstunden efter begravningen ska hennes man visa bildspel och jag skulle så gärna vilja ha med bilderna från vårt bröllop där. Tror ni hon läser mailen man skickar? Om jag skriver och förklarar kanske hon kan skynda sig lite med de två bilderna och ta de andra senare.

• Annelie643

Hej Allihopa! vad glad jag blir att ni håller tråden vid liv Glad Blir självklart mindre glad då ni ej får era foton!!! jäklar va arg jag skulle vara..... Gråter  Förvånad
    Jag hoppas ni får dom, och det fort!! 

Vår fest blev super lyckad. Alla verkade mer än nöjd, och festen pågick långt in på natten.. Eller kanske man säger morgonen då vi kom hem halv fem... Flört 

LOTJEN: jäklar va avis jag blir på dig som har allt kvar! vår dag va hur romantisk som helst. Platsen är mer än bäst, och ni lär inte bli besviken... Vi tog en drink för att fira på La Terrazza efter vigsel och det va bra service där och otroligt fin utsikt. Jag vet dock ej hur maten smakar där.. 
    Vi fotade själva ( våra vänner) och de korten blir fullt dugliga med dagens photo shop program som finns tycker vi iaf.  

• Sanna87
    Nygift - usch, vad hemskt. Vad jag hatar den där sjukdomen alltså. Hoppas hoppas verkligen ni får era bilder så ni får möjlighet att ha dem med, jag tror hon läser mailen, men kanske inte så ofta, jag fick svar på mitt sista mail. Skriv och berätta hur läget ligger till, kan hon inte ha överseende med det har hon ju ingen medmänskilghet över huvud taget. Håller tummarna för att allt går vägen och ni hinner få bilderna.

Nu har vi äntligen fått våra bilder och jag beställt en fotobok och lite almanackor,
    Förstoringar har vi inte beställt ännu, måste för bestämma oss för vilka vi vill göra förstoringar på.
    Vi är nöjda med bilderna, dem är fina, men med tanke på väntetiden kommer jag nog ändå inte rekommendera henne direkt.

Vi har redan börjat prata om att åka tillbaka, min svärmor frågade om vi skulle vara intresserade av åka tillbaka nästa år, så troligtvis bär det av till mallis i augusti. Men inget som är helt spikat ännu!

Här bara vräker snön ner så man längtar ju verkligen efter varmare bredgrader. Nu är det iallafall nån plusgrad men annars har minusgraderna legat stadigt dem senaste dygnen. Brrr
  • Guanaca

Hoppas alla fått sina bilder nu! Jag har börjat fixa lite med en fotobok, men det tar ju sån tid att välja ut bilderna får se om jag hinner beställa så att den kommer innan jul. Kul att ni kanske åker tillbaka Sanna Jag drömmer om att åka tillbaka o fira ettårsdagen dagen där men vi får se hur det blir... Någon mer som har planer på det?

• Nygift

Sanna87: Hon svarade dagen efter jag mailade och förklarade läget. Fick bilderna på min väninna efter en vecka så de blev med i bildspelet på minnesstunden. Hon skrev även att vi skulle få resten av bilderna i början av december. Än har jag inte fått några men nu är det ändå försent att beställa fotoböcker till jul så det känns som att det kvittar.

• Sanna87
    Nygift skrev 2012-12-10 18:52:37 följande:
    Sanna87: Hon svarade dagen efter jag mailade och förklarade läget. Fick bilderna på min väninna efter en vecka så de blev med i bildspelet på minnesstunden. Hon skrev även att vi skulle få resten av bilderna i början av december. Än har jag inte fått några men nu är det ändå försent att beställa fotoböcker till jul så det känns som att det kvittar.
    Tråkigt att det ska strula så med bilderna från henne, kan inte förstå vad det är som tar sådan tid...
    men vad skönt att hon kunde ta hänsyn till eran situation med dem andra bilderna iallafall.

Har ni fått bilderna än?? visserligen bara 2 dagar sedan du skrev att ni inte fått dem så kanske inte så troligt då..
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia