• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Ca en månad, så det är om 10 dagar Den underbara veckan på Mallorca, och bröllopet, börjar kännas som en dröm nu när man är tillbaka i den grå vardagen... Längtar efter bilderna och hoppas att jag o mannen kan planera in en liten fest (eller kaffe o tårta snarare) för närmsta släkten snart.

• Annelie643

Tack! nu har vi bara festen kvar, den blir på lördag Tungan ute Buffe mat och några lekar.. värre än så blir det inte, men mycket att ordna iaf till 45 gäster.. Jag tror dock det blir en toppen kväll,  de flesta kommer utan barn och räknar med en fest antar jag, som slutar långt in på natten Tungan ute 

Känns otroligt konstigt att sluta tråden.. Rynkar på näsan 

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-10-11 19:08:41 följande:
    Tack! nu har vi bara festen kvar, den blir på lördag Tungan ute Buffe mat och några lekar.. värre än så blir det inte, men mycket att ordna iaf till 45 gäster.. Jag tror dock det blir en toppen kväll,  de flesta kommer utan barn och räknar med en fest antar jag, som slutar långt in på natten Tungan ute 

Känns otroligt konstigt att sluta tråden.. Rynkar på näsan 
    Vad mysigt med en fest, vad roligt att så många kommer. Härligt enkelt och bra med buffe, det finns alltid något som alla gillar, kanon ju. Hoppas ni får en jättebra dag/kväll imorgon.

Vi hoppar nog vår fest tror jag, vi har ju några som bor så långt bort som man gärna vill ska kunna vara med och då krävs det att man skickar ut inbjudan i rätt god tid, och snart är det ju jul så jag inte att så många är sugna på att komma hit två ggr på kort tid. Lite tråkigt men det är ändå så pass viktiga personer för oss så vi vill ju ändå att dem ska ha nån möjlighet till att komma.
  • Sanna87

Åhh, börjar bli frustrerad och en aning småarg nu faktiskt, väntar fortfrande på våra bilder från Johanna, mejlade förra veckan och uttryckte bokstavligen att vi hoppas vi hinner få dem INNAN jul. Åhh, hade jag vetat att det skulle ta så väldans lång tid för henne så hade jag nog hellre bett en förbipasserande tagit bilderna!! man hinner ju gå miste om alla julerbjudanden man får nu från fotoföretag.

• Guanaca

Och vi har inte fått bilderna från vår fotograf än heller Den utlovade månaden har snart blivit två!!!! Grrr...

• lotjen

Hej alla ni som redan är gifta,
    Läser ni denna tråd fortfarande??

Vi har precis bokat vigsel på Mallorca i juni. Har inte alls börjat med förberelserna än.... bara bokat själva vigseln. Vi gifter oss i Alcanada redan kl 13 på dagen - enda lediga tiden tyvärr. Önskar ta emot era tips på vad vi kan göra för trevligt efteråt? Innan middagen senare på em/kväll. Vi reser tillsammans med våra barn samt goda vänner och deras barn. Alltså inga släktingar och bröllopet är hemligt Flört. Vi skall bo på Sumwing resort, Alcudia. Funderar på om det känns ok att ha bröllopsmiddag på hotellet eller kan ni rekommendera bra ställen i närheten? 

Tacksam för tips!

• Guanaca

Hej Lotjen!! Ett par nostalgiska av oss är nog här o läser ibland! Vi fick oxå en tid klockan 13 vilket inte var optimalt. Blommor levereras inte förrän ca kl 12 till blomsteraffärerna från palma så vi fick inte det vi ville ha utan fick ta vad som fanns. Vilken veckodag gifter ni er och när kommer ni dit? Vi gifte oss på måndagen och kom dit 1,5 dag innan, lördag eftermiddag. Blomsteraffärerna var inte öppna varken lördag eller söndag så vi hade ingen möjlighet att beställa blommor på förhand. Om ni är där flera dagar innan vigseln så gå till en butik o beställ i god tid! Annars skulle jag råda er att maila/ringa eller be hotellet hjälpa er beställa blommorna. Om ni inte bokar via kyrkan förstås Efter vår vigsel fotograferades vi o sen åkte vi tillbaka till hotellet (vi bodde på Ca'n Pere i Alcudia, alltså i byn 2km inåt landet och nte i Port ed'Alcudia som ligger vid stranden) och fick en privat bröllopslunch fastän restaurangen egentligen var stängd det blev perfekt för oss! Sen gick vi ut och åt paella på kvällen på en av restaurangerna på det lilla torget. Hade tänkt att man skulle kunna ha picknick efter vigseln men eftersom vi var helt själva var det för krångligt med förberedelser, men kanske kan funka för er om ni är några fler? Lycka till o hoppas att ni får en underbar vigsel o vistelse på den vackra ön! Längtar tillbaka

• Mel T

Sanna, igår först fick vi vårt album....äntligen. Så håll ut!

• Guanaca

Härligt att ni fått bilderna MelT! Men hur lång tid tog det? Jag får inte ens svar på mail från vår fotograf nu. Har sett på hennes Facebooksida att hon har erbjudande på julfotograferingar typ, så hon har säkert mycket jobb nu om alla vill foto sina barn för att ge bort i julklapp. Tycker att hon väl borde avsluta sina pågående jobb först Ser inte ut som om vi kommer hinna beställa några bröllopsbilder till jul :@

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia