• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Sanna, ja väskan kom fram på lördagskvällen. Glömde skriva det Tack MelT Ja det var skoj att få kort från lite olika ställen fast att traska så långt ut med stranden hade jag helst sluppit fotografen var lite ostrukturerad och vi fick komma med idéer själva för hon hade inte så jättemånga... Men annars var hon nog rätt bra!

• Annelie643

Tack Guanaca! Vi ska ta en tur till gamla stan i dag, kanske testar Någon av dina tips då :) Annars var vi på en super mysig restaurang nere vid marinan i går kväll. Så god mat, bra service levande musik & fantastisk utsikt. Kan bli den annars :).. I dag gifter sig Lufthamn, eller har jag fel? Tycker riktigt synd om henne om de har samma väder i Palma som här... Regnet står som spön i backen nämligen.. :(( vi håller tummarna på sol i morgon igen. Varit kanon väder i två dagar innan så, hopp finns :) Ska ta en tur runt och kolla blommor i eftermiddag. Tror de blir enklare med något nära hotellet så vi slipper åka för att hämta mm.

• Sanna87
    Annelie - vad roligt att höra ifrån er, hoppas ni har det jättebra, trots regnet, håller tummarna att ni får sol imorgon igen. Här hemma gör det inte annat är regnar, suck!!

Lufthamn - grattis grattis på den stora dagen! Hoppas ni haft och har en fantastiskt fin dag!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Guanaca

Grattis i efterskott lufthamn!!! Hoppas ni var friska och allt blev underbart på er bröllopsdag!

• Annelie643

Åter igen en dag med regn... Bara hålla tummarna att de är bättre i morgon eftermiddag! För då är det dax! :) Allt känns klart iaf. Beställde blommor i fredags på flors caty. Riktigt charmig dam. Gerbera fuchia färg. En bukett till mig, och varsin till flickorna. Bord bokat på resturangen nere vid marinan, för beställde cava som står på bordet när vi kommer. Vi sa att de va bröllopsmiddag så bara hålla tummarna att de gör de lite extra fint! :) Är dock lite osäker på vart prästen möter oss? Visst va de på la terraza? Nu är det bara jag kvar i denna tråd, så jag kanske skriver för mig själv bara.. Hahaha

• Guanaca

Ja, prästen möter upp på la terraza! Hoppas verkligen att vädrets makter är med er imorgon! Såg på vädret på tv igår att det var åska och tornados på Mallorca! Vi är på Irland just nu, här har det varit iskallt och storm och regn. Idag blev det dock lite varmare. Sjuk blev jag också, och önskade att vi stannat på Mallorca en vecka till istället Perfekt med blommorna Annelie! Blir nästan lite avundsjuk önskar att jag hade fått mina gerbera

• Sanna87
    Annelie  - usch vad trist med regn. Hoppas hoppas att ni får mycket bättre väder idag. Ska hålla tummarna för er. Gud vad spännande, äntligen har eran dag kommit. Hoppas att ni får en fantastiskt fin dag . kram och Lycka till Solig

Guanaca - hua, det lät kallt med Irland, jag ser scener ur filmen ps.i.love.you framför mig när jag tänker på Irland, hon står där mitt i blåsten. Hoppas ni har det jättebra trots att det är kallt. Tråkigt att du känner så med dina blommor, men jag tycker att du hade en jättefin bukett även att det inte blev några gerbera. Kram
  • lufthamn

Hej tjejer!

Nu är vi hemma och gifta också! Det gick bra och jag höll huvudet kallt (hade ju lovat mig själv att inte bli en bridezilla, ta det för vad det var) men när jag kom upp till hotellfrukosten på torsdagsmorgonen, såg att det ösregnade ute och fick en lång hård kram av min svägerska fick jag svälja ett par extra gånger...

Nixe Palace där vi hade vigsel och middag var FANTASTISKA. Vi hade varit där både tisdagen och onsdagen och eftersom vi visste att det fanns risk för regn hade vi kommit överens om plan A, B och C för vigseln samt A och B för middagen. Det var många nervösa blickar mot klockan, eftersom de sa att senast kl 13 måste vi bestämma hur vi ska göra. Min man var på plats där medan jag fortfarande satt hos frisören och jag litade på att han skulle lösa det, vilket han gjorde.

Det slutade med att vi hade vigseln på Plan B-terrassen (under markiser) och middagen kunde vi äta ute på poolterrassen som vi hoppats! Det var en magisk dag och gästerna var så nöjda!

Vi gillade verkligen prästen också. Det var skönt att träffa honom några dagar innan, så man kunde prata i lugn och ro. Visst, det blir lite opersonligt men jag som är näst intill passive-agressive ateist blev paff över att det var så lite religiöst. TRodde det var mer som var obligatoriskt. Men det var fint, jag tänkte verkligen på att vara med och njuta av studen. Tittade ut över havet, hörde folk som skrattade från stranden, vågorna som rullade in och lyssnade på prästen. Hans "kloka ord" var att vi skulle överträffa varandra varje dag och det var så vackert.

Efter vigseln tog värdinnorna med gästerna till ett annat ställe på hotellet, där de kunde kasta ris på oss när vi kom ut (nedför en trappa). Sedan fick gästerna canapéer och förfriskningar på Plan A-terrassen medan vi var ute och fotades. Alla var så nöjda med canapéerna, tror att svenskar generellt blir väldigt imponerade över att det är "obegränsat". Dealen med Nixe var att de skulle servera 15 olika canapéer, cava, öl, vatten, läsk och campari i en timma och det saknades verkligen inte något under den timmen.

Sedan åt vi som sagt middag utomhus och det var så vackert. Roliga, härliga tal och god mat om än lite för rikligt. Vi hade förrätt, fisk, mojitosorbet, oxfile och sist tårta. De gick och fyllde på vin hela tiden så man hade inte koll på hur mycket man drack. Både jag och mannen blev riktigt dragna men jag tror inte att någon av gästerna direkt märkte det.

Efter middagen hade vi öppen bar och DJ. Det var kul att kunna erbjuda det, men inte många nyttjade baren särskilt mycket verkade det som, och inte särskilt många dansade på det enorma dansgolvet. Alla gäster gick i stort sett samtidigt strax innan två (gudskelov!) och sedan stöp mannen och jag i säng i fina sviten som ingått i paketet på Nixe.

Fotografen var jättebra, plus att vi fick bilderna (190 st) redan på lördagen! Kolla på några av dem här:
    http://19830425.blogspot.se/2012/10/bilder-fran-brollopet.html

Var kul med varierande bilder, mycket bilder på gästerna och så med.

Vi var verkligen ortroligt nöjda och tacksamma över dagen. Nixe skötte sig verkligen exemplariskt. Stundtals har vi varit sura på dem för det har känts som att de mer än lovligt försökt suga ut oss på pengar men vi förlät dem allt när vi var där. De var så proffsiga och välorganiserade, så engagerade och måna om att allt skulle vara perfekt. Vi är så glada att vi valde att göra det på Mallorca och där!

• Guanaca

STORT GRATTIS till dig och din man Lufthamn!!! Härligt att er dag blev så lyckad trots regnet Så roligt att läsa om ert "stora" bröllop, låter sagolikt med hotellet och allt de serverade Nu måste jag kika på bilderna!!!! Låter superromantiskt med vigsel under markiser på terrassen regnade det då? Så mysigt med smattrande regn mot markiser tycker jag Grattis återigen!!!

• Guanaca

Wow wow wow! Vad sagolikt vackert!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia