• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Tack för alla gratulationer. Vi hade väl en okej dag får man väl säga, berättar mer när vi kommer hem. Mallorcas torraste sommar på typ 30 år, dem har inte haft regn sedan maj typ. Men just denna veckan skulle det regna. Vädret var inte direkt toppen i torsdags heller. Angående häst och vagn till alcanada så kör dem inte dit. Vi frågade dem för vi funderade också på det. Synd.

• Mallisbröllop2012

Varmaste gratulationer Sanna87!!! Hoppas du ändå fick en bra dag!!! :)

• Guanaca

Nej men det där lät inte så jublande glatt Sanna Typiskt att det skulle regna då!!! Det får man ju nog av hemma i Sverige... Hoppas att ni ändå fick en fin ceremoni och oförglömliga minnen! Stor kram!

• Annelie643

Men vilken otur med vädret Sanna! Hoppas er dag blev fin iaf. Och GRATTIS så klart!! :) Häst & vagn har jag inte tänkt åka till Alcanada utan bara till eller från gamla stan, vid en ev middag där. Hur går det för dig Guanaca? Allt i ordning? De börjar närma sig.... :))

• lufthamn

Är du Guanca nästa man till rakning? Vår nedräkning har börjat på riktigt nu, bara tre veckor tills vi åker!

Jag var hos sömmerskan igår och fiffade med klänningen. Den behöver sys in, läggas upp och släpet är för långt. Blev lite nervös, fick för mig att den inte alls var fin fast samtidigt tycker jag ju att den är fin! Tänk om inte min M2B gillar den! Kanske är lite pre-bröllopshjärnspöken som börjat leva rövare. Plus att vi har bestämt musiken till ceremonin. När jag säger "vi" menar jag min M2B. Jag insåg att vi aldrig skulle kunna komma överens så för tre veckor sedan sa jag att han får bestämma själv. Det är viktigare för honom. Trodde han hade en lista med låtar han ville ha eftersom han hade så starka åsikter men först igår kunde han presentera en låtlista.

Nu ska vi bara hitta en kostym till honom också...!

• Guanaca

Japp, tror jag är nästa på tur! Om två veckor vaknar vi upp välsignade (tänkte skriva gifta, men vi är ju liksom gifta redan! Men jag ser ju ceremonin på Mallorca som Bröloppet och efter det kommer vi ju berätta att vi gift oss,så ja det är då det räknas som att vi gifter oss

• Guanaca

Det enda kvar att göra är (tror jag, måste kolla listorna!): köpa solskyddsfaktor, köpa klädpåse på Ikea, hämta klänningen på fredag och prova (håll tummarna att det blir bra!). Och sen tvätta och packa! Börjar bli stressad och få resfeber!!!! Dagen innan vi åker ska jag gå o fixa naglarna. Efter det vill jag inte packa och fixa så allt måste vara klart innan dess! Sen bara ner med tandborsten etc i väskan i sista minuten. Vet inte alls vad jag ska packa ner för kläder nu! Verkar ju som att det kan vara regn och 20grader eller sol och närmare. 30! Så det får nog bli lite av varje, både jeans och korta klänningar och nån kofta. Jacka och kofta lär jag ha på mig hemifrån då vi ska åka ca kl 4 på morgonen!!!.

• Sanna87

Nu är vi på hemmaplan igen. Det har varit en bra resa utöver vädret. Sammanlagt har vi väl haft 2 1/2 dags strålande sol, resten har varit mulet och regn. Så det var ju lite tråkigt, men vädret rår man ju inte på. enligt prognosen skulle solen komma igen imorgon, haha...

Bröllopsdagen då, vi startade dagen med en rejäl hotellfruktost sen låg vi faktiskt vid poolen på förmiddagen innan jag och man2be gick och hämtade mina blommor. Glömde mina örhängen hemma så inhandlade även detta. Sen åt vi lättare lunch tillsammans med svärföräldrarna.
    Började göra mig iordning vid 14.30 ungefär. Ca. 17.00 stod vi redo i receptionen, vi åkte taxi till alcanada där vi gick runt oc kikade lite medans vi väntade på prästen, vilket vi fick göra en stund. I sista minuten några minuter över halv så dök han upp. Vi satte oss och pratade lite på terassen. Men ja, det där samtalet kunde väl kvittat kändes det som, när han frågade hur vi träffades började han på om hur konstigt vi hade träffats och hur andra par träffades och vilket sätt som var det vanligaste. Jaha, nämen det var ju intressant liksom. Jag har inget emot att prata om hur andra träffats men kanske inte under vårt vigselsamtal när regnet hänger i luften. Han lät ju måttligt intresserad liksom när vi berättade varför vi valde att gifta oss på mallorca, (han frågade.)
    Hela samtalet tog typ en halvtimme tror jag, han gick igenom jättesnabbt hur hela vigseln skulle gå till, sedan sa han bara åt oss att vi kunde gå och leta upp en plats där vi ville stå så kunde vi börja. Vi fick inte välja någon bibelord eller något sånt alls.
    Johanna kom under tiden vi pratade med prästen men han tyckte vi kunde vänta med att prata med henne så vi kunde kör igång istället.

Själa vigselakten gick i rapidfart ungefär, jag hann faktiskt inte fatta särskilt mycket överhuvudtaget.
    Och sen när det var slut så gick han ungefär. Så jag är väl ganska besviken över hans jobb som vigselförättare. Förstår att han var rädd att det skulle börja regna, det var ju vi också, men han kunde ju ändå sköt det snyggare tycker jag. Regnet kom aldrig. Så jag var ganska besviken efteråt, faktiskt lite ledsen.

Johanna var supermysig, hon tog massor med bilder, hon gick faktiskt t.o.m över tiden och tog om en massa bilder bara för att solen kikade fram en stund, hihi. Så nu längtar jag riktigt efter att få se dem. Hon hade mkt att göra nu så det kunde dröja 2 veckor iallafall...

Vi hade champagne med oss som vi skulle skålat med egentligen men eftersom vädret inte var det bästa så valde vi att åka tillbaka till hotellet, lämna dem grejerna och sedan gick vi ut och åt på vårt favoritstället under veckan. Restaurangen bjusade på skumpa efter maten =)

Så utöver besvikelsen med prästen och vädret så hade vi en jättebra dag.

Tack för alla gratulationer.

Guanaca - din tur snart, hoppas ni kommer få mkt bättre väder än vi hade och att ni får en toppendag =)

• Sanna87

Jag har massor med billder från omgivningen vid la terrazza, det var otroligt vackert där nere trots att det liknar en svensk miljö på vissa ställen, hihi.

Blombuketten hänger nu upp och ner i sovrummet, ska se om den går att torka. Den gick jättebra att ta i handbagaget på planet, ingen som sa ngt.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia