• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Mallorquín är utrotningshotade och det finns visst bara ca 200st, så kanske inte så stor chans att få rida en sån. Men detta ställe blir det definitivt för mig iallafall: Hipica Formentor, ett rescue centre dos hästar från hela Mallorca, inga bett eller skor, och det ligger i Alcudia! Perfekt

• Annelie643

Jag skulle heller aldrig åka/rida i fall de inte tar hand om hästarna väl. När jag var där för 2 år sedan såg dom fina ut. :) 
    Tack för tipset ang ridanläggning! ska kolla upp den. Vore ju underbart att få "lämna" barnen med mormor & morfar för ett par timmar i sadeln.. :)  

• lufthamn
    Guanaca: 250 euro var ju jättebra! Jag som tyckte jag gjorde ett klipp med Stuart.

Sen funderar jag på hur snabbt man kan kräva att få bilderna. Jag känner mig inte bekväm med att betala honom 550 euro, åka hem och hoppas på bilderna på posten. Han är ju säkert seriös och så, men det är ju ändå upplagt för "missförstånd". Jag skulle vilja ha dem på skiva/minne några dagar senare och behöver inte ha dem redigerade. Är rätt svängd på Photoshop själv och tar gärna råbilderna så kan jag fixa dem som jag vill men å andra sidan har jag fotat några bröllop själv och ville inte lämna ifrån mig bilderna förrän jag själv var nöjd med dem.

Får nog allt ta och fråga honom om det, tror jag.
  • Guanaca

Men vi har bara 2 timmar för det priset, antar att er fotograf är med längre? Vi skulle få en "förhandsvisning" online 1-2 dagar efteråt. Sen ett privat galleri där vi kan ladda ner bilderna efter ca 2 veckor. Tror inte någon professionell fotograf lämnar ifrån sig bilder oredigerade, det är ju deras yrkesstolthet och rykte det gäller Jag är också lite nervös över att lämna Mallorca utan att ha "produkten" i hand men man får väl försöka ta det lugnt och lita på dem!

• Sanna87

jösses vad ni har skrivit mycket sedan bara igårkväll

Angående klänning så skulle jag nog också försöka sälja. Tror inte jag kan använda min klänning till ngt ner efteråt, men jag har inte funderat så långt ännu hur jag ska göra med den.

Åhh, mina svärföräldrar gav också tipset att åka häst och vagn till alcanada, men sambon är ju inte överförtjust i hästar direkt, så han gör det inte till vigseln, utan hem isåfall. Så vi får väl se vad vi kan komma fram till, haha..
    Åhh, rida häst hade jag verkligen velat göra... Var jätteläng sen jag red sist.

Vattenskoter tänkte vi hyra iallafall om det finns, svärföräldrarna sa att det funnits tidigare iallafall...

Härligt att ni blev så fina i håret tjejer och att det gick bra att fixa frisyrerna. ni kommer säkerligen bli jättefina.

Lufthamn - oj, härligt. Jacka har jag inte packat ner ngn ännu, funderade på att lägga den i handbagaet, däremot har jag ju packat ner 1 kofta och 1 trekvartsärmad bolero, samt trekvartsbyxor och leggings. Förvånad men det kanske jag inte behöver ha med då, haha.... ska packa ner det sista idag och väga väskorna så får vi se om dem håller vikten Tungan ute

• Sanna87

Tack mallorcabröllop för lyckönskningarna Skrattande

• Sanna87
    Sanna87 skrev 2012-08-27 08:10:55 följande:
    Tack mallorcabröllop för lyckönskningarna Skrattande
    Förlåt Mallisbröllop skulle det ju stå, hihi
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-27 08:10:07 följande:
    jösses vad ni har skrivit mycket sedan bara igårkväll
    Jag kunde inte sova igår kväll (trots att jag var jättetrött och gick och lade mig tidigt!) så jag började skriva här och googla på mallorkanska hästar istället
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-27 08:10:07 följande:
    Åhh, mina svärföräldrar gav också tipset att åka häst och vagn till alcanada, men sambon är ju inte överförtjust i hästar direkt, så han gör det inte till vigseln, utan hem isåfall. Så vi får väl se vad vi kan komma fram till, haha..
    Åhh, rida häst hade jag verkligen velat göra... Var jätteläng sen jag red sist.
    Kom just på att min sa häromdagen att han är rädd för hästar, så får nog skippa den idén. Om jag rider så får man väl hoppas att det finns en bar eller liknande i närheten av stallet så kan han vänta där
  • Guanaca
    Annelie643 skrev 2012-08-26 21:26:23 följande:
    jag har lånat en locktång av min frisör, dom lockarna höll i hela fredags kvällen då jag behöll löshåret i när jag var bort på middag. 
    Oj, det var snällt! Får du låna med dig den till Mallorca också? *ska genast börja smöra för min frisör* Tungan ute
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia