• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87
    Guanaca - roligt att du fick produkterna så snabbt, och hoppas dem funkar och att du får till en bra sminkning.
    Måste kika in din video du tipsade om där, jag har ju bara kikat en del på den sminkningen dem gjort här på BT.

Haha, prästen på mallorca tar för givet att det är en mallistråd för varje år där blivande brudar tar reda på allt om platser och hur det går till Skrattande

Förberedlserna går bra, igår var jag och sambon på modehuset och tittade, han hittade ett par jeans som han ska ha på bröllopsdagen, (så du behöer inte längre känna guanaca, att din sambo är den enda som inte har kostym, hihi). Sen ska kan hitta en snygg skjorta och antingen en slips eller väst att ha över, men vi ska åka ner till hans föräldrar nästa vecka och där finns det en butik som säljer massor av kostymer och skjortor å sånt till billigare priser.

Sen skulle vi höra om hans ring igår, men tyärr så kunde dem inte lova på albrekts guld att det var färdig tills vi ska åka, så tyvärr så får vi gravera när vi kommer hem istället. Lite surt och tråkigt. Så där kan man väl tala om bristande förberedelser. Annars händer inte jättemycket nu, skrev ut två långa listor på jobbet igår om det som är kvar, haha. Bl.a. en packningslista.
    Ska ringa och höra om tid till frisören med för lite finjusteringar bara, ingen klippning.
    Herregud, vad tiden går. nu är det snart bara 1 vecka kvar, jösses amalia!! Nu börjar jag bli väldigt nervös.
  • Sanna87

kikade på videon, jösses vad ögonskuggor och grejer dem använder, hmm, så mkt produkter köpte inte jag. Obestämd
    får väl göra ngn lightversion utav det där, för den var väldigt fin sminkningen.

• Sanna87
    Jag kommer i min klänning igen Solig
    jag har provat att sitta i den också, och det går, hihi. men det skadar nog inte med lite fler powerwalkpromenader och skogsturer med ungarna, haha...
  • Guanaca

Åh vad bra med klänningen! Och skönt att din blivande också kommer ha jeans Jag ska hem och skriva listor te nu och försöka vara effektiv i helgen!

• Sanna87

Det är oumbärligt med listor, haha. Det har nog varit min bästa vän i den här planeringen.

• Sanna87

Hur har ni andra gjort med något över klänningen, har ni haft typ nån bolero, kofta, sjal eller hur har ni gjort. Ni som redan gift er, behövde ni dem under vigseln. Vi gifte oss ju rätt sent, 18.30, så jag är lite orolig för att det kommer vara kallt. Vill ju inte behöva ha nån kofta, känns ju så trist. Orkar knappt leta upp något fint heller att ha, ännu mindre känner jag för att lägga ännu mer pengar på nåt jag kanske inte kommer använda nåt mer, suck!!

• Mallisbröllop2012

Guanaca: ja, jag kan hålla med lite grand, man fick inte jättemycket info, men jag mailade oxå o frågade lite, o var vigselplatsen är, ja, det är ju alldeles brevid La Terraza, så tar man en taxi dit så träffar man prästen där... fast nu blev jag osäker, var det där du skulle gifta dig oxå?? hmm... ;)

Sanna87: ja, jag hade en vit sjal som min kollega stickade åt mig, o eftersom det var lite blåsigt den dan var det skönt att ha den. det är nog en idé att ha m nåt, men inget för varmt bara, men ändå nåt.

Här har det blivit ett fotoalbum som nu är klart så när som på lite text som ska skrivar in på första sidan, var,när o hur o sånt :) o så ska vi ut o hitta ramar till förstoringarna oxå!

• Sanna87

Mallisbröllop - vad roligt att ni fått ihop ett album å så med era bilder. Hur många bilder fick ni/valde ni?? Ni hade Johanna va? Sen måste jag bara fråga dig, hur pass ljust/mörkt var det vid halv sju på kvällen?? Jag har en lila bolero här hemma som jag använt ett fåtal gånger, funderade på att stoppa ner den, den kan passa till klänningen med. Mycket att börja tänka på nu, känns som dem här dagarna som är var kommer att gå fort. Tänkte försöka börja tvätta upp kläder och så som ska med och försöka lägga undan det som ska med så man inte behöver stå och tvätta det sista dagarna innan vi åker. Barnens får använda lite kläder som inte ska med och sådär, eller åtminstone at man försöker begränsa det lite. Åh jag. Hann inte ringa frisörennidag, men jag hoppas jag hinner det på måndag och att dem har en ganska snabb tid, skönt med semester så jag kan vilken tid som helst i princip.

• Annelie643

ja för oss börjar nog allt vara klart.. mannen har hittat kläder, beige linne byxa & vit skjorta. Ringar hämtade och dom är vi super nöjda med :) 

varit till församlingen och hämtat vigselpapper..  Dom var däremot jätte förvånade över att vi fått betala för vigseln. kunde inte begripa att man som medlem i svenska kyrkan får betala för att gifta sig där.. 

Nu så har jag väl håret kvar då... Skrikandes att öva på. men tror att det kommer bli ett enkelt hårspänne bak, och lockar fram på ena sidan... lättsamt! vill ju inte hålla på hela dagen med håret..

jag är också nyfiken på hur ljust det är på em/kvällen där. vi gifter oss kl 18..

sanna snart dax för er!! spännande :)  

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia