• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • vitvå2011

Sanna 87: Vi hade en bärbar dvd med oss till barne. Toppenbra. Sen böcker, leksaker och lite godis. Resan gick bra.
    Vi hade bokat pltserna längst fram i planet med extra benutrymme så att de kunde sitta på golvet och leka.

• vitvå2011

Bilden är tagen vid svenska kyrkan i Palma. Denna tunnel fanns 100 m från kyrkan,, blev mycket foton tagna är..

• Sanna87
    Guanaca skrev 2012-08-13 07:53:30 följande:
    Kommer sakna er alla när vi är "klara och gifta" och tråden antagligen kommer att dö ut...

Jag håller med dig Guanaca, kommer också att göra det :(
    vitvå2011 skrev 2012-08-13 09:51:08 följande:
    Sanna 87: Vi hade en bärbar dvd med oss till barne. Toppenbra. Sen böcker, leksaker och lite godis. Resan gick bra. Vi hade bokat pltserna längst fram i planet med extra benutrymme så att de kunde sitta på golvet och leka.

Vi kommer nog att ha med oss ipaden så barnen kan kolla film på den och spela. Vad bra att ni kunde boka dem platserna. Det hade jag ingen aning om att man kunde. Fick ni betala extra för det?? Dock har svärföräldrarna redan skrivit ut biljetterna så det är väl försent förr oss att boka det nu iallafall.
  • vitvå2011

Vi fick betala extra för det men det var det värt. Annars hade vi haft kaos kan jag lova ;)

• Guanaca

Var kan man köpa en sån där "kostym-påse-väska"? Att hänga bröllopskläderna i och ta med som handbagage på flyget... Billig ska den helst vara också

• Mallisbröllop2012

Vitvå: Grattis!! Jättejättefina!!!

Guanaca: det finns en tunnare klädgarderob på ikea, vit, billig! Tror det är två i samma förpackning.

• Sanna87

Har alla här tagit/tänk ta sina bröllopskläder som handbagage?? Känns som vi kommer ha tillräckligt med handbagage som det är med två barn som ska ha med sig allt..

• Mel T

Jättefina vitvå!!

Ja Sanna, vi tog oxå som handbagage. Vågade inte riskera att tappa bort kläderna. Å ja, det blir mkt när man ska ha vagn, skötväska etc. Sån tur var hade vi hjälp :)

• Annelie643

jag har inte haft en tanke på att ha bröllopskläder som handbagage.. men kanske är väldigt smart när jag ser er skriva om det.. Tror jag packar ner det i barnens handbagage Tungan ute dom tar ju ombord deras resväskor.. 

kommer oxå sakna denna tråd sedan. Helt otroligt att den hållt  vid liv så länge! och många som följt den. Glad 

• Guanaca

Jag vågar inte checka in bröllopskläderna! Vore typiskt om väskan blir försenad eller kommer bort... Kände en kille som skulle vara best man på ett bröllop i Rom, han hade fått skräddarsydd kostym och allt. Han packade ner kläderna i resväskan som så klart  kom bort! Väskan dök upp på hotellet några dagar efter bröllopet. Så han fick stå där i kyrkan med jeans och rutig skjorta som han rest i
    Å andra sidan kommer jag att checka in alla andra saker som jag behöver för att fixa mig, tex smink, plattång, shampoo+andra hårprodukter etc... Men kläderna känns ju ändå viktigast.
    Blir ju lite jobbigt kanske med två barn plus handbagage... Men en "garderobspåse" kanske inte blir så bökigt, om ni försöker minimera resten av handbagaget… tex om barnen kan ha varsin ryggsäck med sina leksaker/pyssel/matsäck etc i och ni bara har klädpåsen samt en liten väska för pass och biljetter, plånbok etc? Barnvagn måste man checka in direkt numera har jag hört, dvs man får inte ta den till gaten. I alla fall var det så när en kompis flög nyligen från Arlanda. Däremot när hon flög tillbaka (från Grekland) så fick hon gå ut med barnvagnen ända till planet och där fälla ihop den för att de skulle lägga in den i bagageutrymmet.
    Men jag kanske är för optimistisk, reser ju utan barn

Tack för tipset om IKEA, måste kolla upp den!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia