• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

Tack Sanna! klart jag ska ha ljusa hårsnoddar så dom knappt syns, mycket bra idé. Glad

Jätte snygg & smart uppsättning du skickade till mig. Jag hittade en annan via den länken, tror de är något åt det hållet jag tänkt mig:

">

• Annelie643

Fast skippa flätan och så ska jag ha snebena i stället.. men allt ihopsatt där bak 

• Guanaca

Åh nu måste jag hem och kolla på Youtube! Hittade ett par frisyrer som jag gillade tack vare era länkar!

• Guanaca

">

Jag hade tänkt mig något liknande denna! Frisyren min frisör visade mig var ungefär så fast lite enklare. Hon sa att jag skulle tupera för att få upp volym, men jag lyckas aldrig med det. Så denna var ju fifiig när man gör "snurrar" av håret och fäster dem, det ska jag testa. Videon är på spanska så nu får ni öva lite innan ni kommer till Mallorca

Undrar om jag ska ta och investera i en locktång?! Har bara plattång och brukar göra lockar med den, men de håller aldrig mer än en halvtimme Locktång verkar lite enklare och har för mig att de lockarna håller bättre. Oj oj ännu mera pengar!

Annelie, vi gifter oss om ca 6 veckor Börjar äntligen kännas som att det snart är dags!

• Mel T

Det blåste jättemycket när vi gifte oss i Alcanada. Mina lockar som jag gjort blåste snabbt ut. Trots mkt hårspray och saltvattenspray....

• Annelie643

Men åhhh vilken super fin frisyr du hittat Guanaca.. Den skulle jag vilja ha!! :) 

Hoppas lockrna sitter kvar en liten stund i af, för lockar vill jag ha..  

• Sanna87

Vad roligt tjejer med alla frisyrer, ni har verkligen hittat jättefina frisyrer allihopa Skrattande

Tack alla för eran hjälp utav min frisyr. Nu blir det till att försöka få till tupperingen bara, vilket är det svåraste tycker jag, haha..

Mel T skrev 2012-08-08 20:11:15 följande:
    Det blåste jättemycket när vi gifte oss i Alcanada. Mina lockar som jag gjort blåste snabbt ut. Trots mkt hårspray och saltvattenspray....
    Synd, men det är väl så nära sjön, men det känns som att valet av min frisyr underlättade en del, hihi.. Tungan ute

Mallisbröllop - åhh, vad roligt attt ni fått alla bilderna nu. Är ni nöjda?

• Sanna87

Ska ni ge era man2bes någon morgongåva??
    Funderar på att ge min man2be, men ska man ge den på bröllopsdagen typ på kvällen vid middagen eller ska man ge den dagen efter som man egentligen ska om det är en s.k. morgongåva??

• EM88

En bild på mig och min man!
    Det är jag som är Mallis12, ingen aning om varför det har bytts användarnamn. Tror det har med Facebook att göra...
  • Guanaca
    Mallis12/EM88, åhh vad fin bild! Grattis än en gång! Är ni tillbaka hemma nu? Hoppas ni haft det alldeles alldeles underbart

MelT, ja kan tänka mig att alla lockar kommer att blåsa ur Hoppas att man lyckas fånga några av dem på bild iallafall. Får väl ta några foton på hotellet innan vi åker dit till den blåsiga stranden...

Jag började fundera på vad mannen ska göra medans jag fixar mig i ordning den stora dagen!?? Jag lär ju börja direkt efter (den tidiga) frukosten och hålla på i 2-3 timmar. Jag får väl skicka honom att hämta buketten kanske. Annars ska han ju bara klä på sig och det lär väl inte ta mer än 10 minuter Männen har det lätt de!
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia