• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

super snygg sminkning Guanaca Glad

• Sanna87

Åhh herregud, vi har precis varit inne i stan och tittat på IRONMAN-tävlingen, snacka om kondition. Simma, cykla och löpa, vet inte hur många mil med mååååånga, under 7 timmar... haha, man är ju ingen elit om man jämför. t.o.m. män i 60- års åldern som var bland den största eliten alltså.

Annelie - japp, snart dax för oss, börjar bli rätt nervös nu, hihi.. Skrattande

• Mallisbröllop2012

Sanna o Anneli: jo, men vid sextiden är det fortfarande ljust, vi gick till restaurangen då o det var nog relativt ljust när vi gick därifrån vid niosnåret oxå, om jag inte minns helt fel... jodå, nu tittade jag på sista bilden som jag tagit på restarungen, den var vid nio, o då ser man attt det fortfarande är ljust! den dagen var det väldigt varmt oxå, o blåste en del på Alcanada, men inte lika mycket på Alcudia, om jag minns rätt. Åhhh vad roligt att det snart är dags för er!! :) nästan så man önskar man fick göra det hela en gång till!! :)

• Guanaca

Sanna och Annelie, säger som Mallisbröllop att det nog inte blir mörkt förrän framåt nio-tiden (har varit i södra Spanien och där blev det väl mörkt ca åtta-nio har jag för mig).
    Jag tror inte att det blir så pass kallt att man behöver kofta vid 18-tiden på kvällen. Deras nätter är ju varma, helt annat än vårt svenska klimat Flört (kanske dock lite svalare den 1 oktober för er Annelie...) Jag är snarare orolig att det ska bli FÖR varmt så att man svettas under ceremonin... Men det är klart, lika varmt som i Turkiet blir det väl inte (var där i slutet av augusti förra året och då var de 41 grader!)

• Guanaca

Jag har övat mig på sminkningen idag igen! Tror jag ger upp... Blir ju inte alls så snyggt som på videon (kanske för att jag inte har alla 1000 produkter, även om min order från ELF tvingade mig att omorgansera i badrummet så är det ialalfall inte tillräckligt!) Ska försöka att göra den så neutral som möjligt, gick bättre denna gång iallafall, jag har lärt mig hantera mineralskuggorna (blöt pensel och pyttelite skugga). Jag gick sen ut på altanen och fotade mig själv med och utan blixt, för att se om underlagskrämen med SPF15 får mig att se vit ut. Inga problem, så den kan nog användas på dagen D!
    Mannen tyckte jag var jobbig, han blev stressad av allt mitt sminkande ha ha, stackarn...
    Håret tror jag att jag gör som du Annelie, bara lockar det lite och nåt hårspänne, annars kommer jag att spendera halva natten och dagen med att försöka sätta upp det. Vill ju njuta av Dagen och inte bli stressad över håret/sminkningen. Så ska försöka hålla det enkelt och inte börja med för mycket nya idéer!

Tvättade min klänning idag, för hand. Måste prova den igen imorgon och hoppas verkligen att den passar (det stod i den att den krymper 3%!!!) Imorse provade jag klänningen med skorna jag köpte i våras och det var jättesnyggt, så ska inte köpa några vita sandaler. Måste hålla i slantarna nu Obestämd

Mallisbröllop, vad kul att albumet är klart Du får återuppleva det genom dina bilder och sen genom oss när vi rapporterar hi hi

• Sanna87

Vad skönt att det är ljust relativt länge. Jag har aldrig varit på mallis så bara det kommer bli spännande.
    Var på cypern för typ 5 år sedan och där var det ju ljust och skönt länge om kvällarna men det ligger ju heller i närheten utav varandra, haha.
    Men jag kommer nog packa ner min lila bolero som jag har och hoppas på att jag inte behöver använda den.

Ni som har gift er nu, åt ni på restaurang direkt efter och hade ni era klänningar på er då? Vet inte hur jag ska göra med min, ska man ha den på sig när vi går och äter, men vi gifter oss ju rätt sent så innan vigsel och fotografering är klar så lär ju klockan va ganska mycket ändå så då finns väl knappt tid ändå att ta sig till hotellet och byta kläder.

Jag har inte ngt mer på sminkningen så jag måste göra det denna veckan, så jag inte står där helt pladask om drygt en vecka... en vecka FörvånadSkrattande

Guanaca - oj, stackarn, jobbigt att han känner sig stressad över din sminkning. Jag tror du gör rätt i att försöka det så neutralt och ganska lätt, jag tror man kommer känner sig speciellt fin iallafall Glad och som du säger man slipper ju lägga X antal timmar för mycket framför spegeln med att fixa i ordning sig.. Vad roligt att skorna du redan köpt passade. var det dem skorna du visade här en gång?? För dem vart ju supersnygga isåfall, faktiskt lite avis på dem. Jag ska också försöka hålla min sminkning så lätt som möjligt tror jag, får ju se nu när jag sminkar igen hur det går. Håret måste jag platta och få till lite höjd på det så fixar blommorna resten, hihi. Ton med hårspray typ för att få till det, haha.

Jag har inte ens hunnit fundera över när vi måste åka från hotellet. Men dem räknar väl typ 10 minuter från vårt hotell till alcanada, så vi får väl åka från hotellet vid 17.10 elr något sånt.
    Klarar man att göra sig i ordning på 3 timmar tror ni??

• Annelie643

jag skrattade lite när du skrev ang sminkningen Guanaca.. sorry.. men jag känner igen mig så väl, speciellt när det gäller håret, jag ser ett klipp på youtube, och tänker " de där blir enkelt" sedan står jag och svär franför spegeln och vips har det gått flera timmar och det enda jag lyckats med är ett fågelbo av strul på huvuvdet.. haha 

En vecka Sanna!!  Och du som började denna trådstart 17 november i fjol. vilken tråd det blev! Glad Glad

kan vara lite svalare när vi gifter oss den 1/10.. har en sjal som jag beställde med klänningen men får nog packa med en kofta med, att ha vid middagen efter iaf. 

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-08-19 20:39:51 följande:
    En vecka Sanna!!  Och du som började denna trådstart 17 november i fjol. vilken tråd det blev! Glad Glad
    Ja, det är roligt att vi blev så många till slut som följts åt med alla planer, funderingar och glädje kring våra stora dagar.

Ikväll provade jag sminkningen på nytt. Blev rätt nöjd faktiskt, men jag ångrade lite att jag inte väntade till imorgon morgon/dag så man sett sminkningen lite mer i dagsljus, men men, får nog ändå göra en sminkning till innan vi åker. Blev riktigt nöjd med eyelinern, tar man tid på sig så ska det nog bli bra.

På tal om fågelbo som du skrev Annelie så ser mitt hår verkligen ut som ett riktigt fågelbo just nu, hua skulle verkligen behöva en tillpiffning. Utväxten ser ju för hemsk ut och den syns ju alldeles för väl, känns inte roligt inför denna dag, så jag får nog likt förbenat lägga några kronor till på denna dag, men hellre det an det ska reta mig på bröllopsfotot sen. Så imorgon får det nog bli till å ringa frisörskolan (några kronor billigare iallafall) å hoppas att dem har en tid i veckan. Sen blir det tvättning, städning av huset och packning i slutet  av nästa vecka. Skrattande
  • Guanaca
    Annelie, har för mig att jag läst att "utlandskyrkorna" mer eller mindre får finansiera sin verksamhet själva (alltså inga pengar från kyrkan i Sverige), därför tar de ut avgifter för vigsel etc.
    Suck ja, det ser ju lätt ut på Youtube, sen står man där och ser ut som en fågelskrämma! Det jag misslyckades totalt med senaste gången jag övade var den lilla "kroken" på eyelinern i ögonvrån, oh my god jag såg ut som jag-vet-inte-vad! Så den detaljen hoppar jag nog över! Håret blir nog den lilla uppsättningen min frisör visat mig, bara tupera (hmm bara o bara, jag kan INTE få det bra!) lite och fästa lite av håret där bak med ett par hårspännen (har köpt ett par med glittrig strass på), resten av håret är utsläppt. Så det  blir nog den jag får öva lite mer på, den är inte så komplicerad iallafall.

Sanna, iiiiiiihhh en VECKA! Åhh så härligt att det snart är dags för er! Hoppas du får en tid på frisörskolan. Absolut så får man ju lägga lite pengar på att bröllopsfotona ska se ok ut, man vill ju som sagt inte störa sig på en utväxt eller nåt resten av livet varje gång man ser fotona Obestämd Bra att du lyckats med eyelinern!

Jag ska bara toppa mig lite hos frisören två veckor innan. Hoppas att luggen hinner "lägga sig" (den brukar ta ett par veckor för att kännas ok efter klippningen) men hon får klippa den pyttelite bara så blir det nog bra. Jag funderade på att färga håret nu (hemma), men är orolig för att det skall bli utväxt eller alldeles för rött. Brukar tona annars och gillar lite röda skiftningar (har mörkbrunt hår). Men om jag färgar så kanske det bli jättestarkt rött! Kan man färga först och sen göra en toning "ovanpå" efter ett par veckor? Annars blir det nog bara en toning nån vecka innan vi åker...

Jag provade klänningen igen igår efter tvätten och nog har den krympt lite, den satt riktigt tight över bröstkorgen, känns som en korsett haha! Men jag fick igen den iallafall och den sitter ok. Jag får väl hoppas att "korsetten" ger mig fin hållning för dagen
    Strykjärnet (som jag inte använt på ett år ca) är helt brunt, så jag har inte vågat stryka sambons skjorta ännu. Ska försöka göra rent det med salt och ättika. Annars måste vi väl köpa ett nytt strykjärn, typiskt!

Angående frisyrerna igen så är ju saltvattenspry bra för volymen/stadgan. Min frisör tyckte till och med att jag inte skulle tvätta håret efter att ha badat i havet, för då skulle det vara mycket enklare att fixa frisyren. Kan tänka mig att den ligger bättre då (strävt och inte så flygigt) men är ju orolig att det kommer se "tungt och flottigt" ut på fotona... Suck vilken huvudvärk! Tror jag avbokar fotografen haha och bara ber prästen ta en mobilbild på oss!
  • Guanaca

Tror att jag lagt upp en bild på mina skor här tidigare (svart spets på bronsfärgat) eller så var det de vita sandalerna som jag var sugen på... Har iallafall lagt upp en bild i denna tråd också: www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m4201631.html
    Eftersom mannen kommer ha svarta jeans och svarta skor tror jag det blir bra med mina svarta skor också Är lite orolig för hur det ska gå med klacken bara, det verkar ju vara gräs/stenigt att döma av bilderna på Svenska Kyrkan. Bara det inte är så mjukt att klackarna sjunker ner...

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia